YT Jeffsy 29 (2017)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
rubbâhnoppûh
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen

Scottie2000 schreef:Versnellingen kan je vergelijken met ritzel rechner (https://www.j-berkemeier.de/Ritzelrechner.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Daarmee kan je de oude en nieuwe setup met elkaar vergelijken. Dan praten we over appels met appels vergelijken, omdat je gevoel bedrieglijk kan zijn. (Of goed en kan je het staven met cijfers)
Dan weet je namelijk ook wat er veranderd met een kleiner voorblad.

Ook ik heb een 28 tands voorblad erop en de 9-46 cassette van E13.
Omdat op het moment van de gemaakte keuze om voor deze cassette te gaan er nog geen goedkopere variant van de Eagle beschikbaar was.

Het bereik met 28 tanden en 9-46 is groot. Maar als nadeel krijg je wat grotere stappen (uiteraard)
Heb de 1x groep in de kast gegooid en een dubbel gemonteerd met een 34/24, wat een verademing :-D
Rijd nu alleen maar met de 34 omdat de onderdelen nog niet allemaal binnen zijn, maar wat een verschil! Vind het wel erg vreemd dat ik met een 34 veel beter trap dan met de 32, je zou denken dat een 28 beter zou zijn, maar dat werd em ook niet.
Heb nu weer een goede topsnelheid met een prettige cadans en ik kan straks voor ook weer schakelen, zodat ik niet constant de hele cassette op en af hoef te gaan. Vond dat ik teveel concessies moest doen kwa bereik en teveel moest schakelen op de cassette.
Kan ik toch weer mijn fietsmaatjes bijbenen op de rechte stukken, pfffff :lol:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Je sys nog niet eens gezien.
Dikke bike ! Aan een yt val je nooit een buil denk ik.
Ook op een xc fiets vindt ik een droppen toch best lekker.

2x is voor jou toch ook niet verkeerd koenuuhhhh ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Sinds ik mijn casssette aangepast heb van 10-42 naar 9-46 red ik me prima. Het klim bereik is na genoeg hetzelfde als op mijn epic die wel 2x10 is, het enige nadeel is dat de zwaardere verzetten natuurlijk sneller op zijn.

Wil het wel graag houden op 1x11 dan is er aan de linker kant mooi plek voor de hendel voor de dropper.
rubbâhnoppûh
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen

Koenuhhh schreef:Sinds ik mijn casssette aangepast heb van 10-42 naar 9-46 red ik me prima. Het klim bereik is na genoeg hetzelfde als op mijn epic die wel 2x10 is, het enige nadeel is dat de zwaardere verzetten natuurlijk sneller op zijn.

Wil het wel graag houden op 1x11 dan is er aan de linker kant mooi plek voor de hendel voor de dropper.
Ik wilde ook graag een 1x groep, het staat mooi en het weegt minder. Helaas bevalt het me echt niet goed en kost her een hele verbouwing aan mijn bike.
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige die er niet aan kan wennen. Gelukkig kan ik op de Jeffsy nog een voorderailleur kwijt, er zijn bikes die kunnen dat niet meer.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

rubbâhnoppûh schreef:
Koenuhhh schreef:Sinds ik mijn casssette aangepast heb van 10-42 naar 9-46 red ik me prima. Het klim bereik is na genoeg hetzelfde als op mijn epic die wel 2x10 is, het enige nadeel is dat de zwaardere verzetten natuurlijk sneller op zijn.

Wil het wel graag houden op 1x11 dan is er aan de linker kant mooi plek voor de hendel voor de dropper.
Ik wilde ook graag een 1x groep, het staat mooi en het weegt minder. Helaas bevalt het me echt niet goed en kost her een hele verbouwing aan mijn bike.
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige die er niet aan kan wennen. Gelukkig kan ik op de Jeffsy nog een voorderailleur kwijt, er zijn bikes die kunnen dat niet meer.
Ieder zijn ding toch. Vind eigenlijk dat ze bij iedere bike de optie tot 2x10 in leven moeten laten want er zijn er genoeg die dat als voorkeur hebben denk ik. Ik heb ook altijd geroepen 1x10/11/12 hoeft ik niet. Maar zag deze fiets zo zeer zitten dat ik die gok toch gewaagd heb en na wat kleine aanpassingen kom ik er wel mee uit de voeten.

Maar eerlijk is eerlijk de Jeffsy is niet een pure klimmer, deze fiets gaat liever downhill. :winkie:
rubbâhnoppûh
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 30 mei 2013, 11:15
Mijn mountainbike: rijd heerlijk met kleine wielen

Maar eerlijk is eerlijk de Jeffsy is niet een pure klimmer, deze fiets gaat liever downhill. :winkie:[/quote][/quote]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hem geweldig vind klimmen, valt mij echt 100% mee. Het voorwiel blijft netjes aan de grond en hij zakt niet ver in de vering. Mijn Scott spark klimt wel een stuk vlotter omdat ie 3 kilo lichter is en je meer voorover zit, maar de Jeffsy is er zeker niet vies van. Naar beneden is helemaal feest, ik kan niet wachten om em mee te nemen naar het buitenland :D
mavic2002
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 8 juni 2010, 20:18
Mijn mountainbike: scott genius 2018 Scott attic

Dikke fiets hoor
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

mavic2002 schreef:Dikke fiets hoor
Thanks! :-q
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Mooie bike! Ziet er strak uit! Veel plezierige km's toegewenst :-q
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Shaggadellick schreef:Mooie bike! Ziet er strak uit! Veel plezierige km's toegewenst :-q
Thanks! Dat gaat helemaal goed komen. :winkie:
bjornc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 3 september 2015, 21:11

Knappe fiets!
Nog plannen ermee?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

bjornc schreef:Knappe fiets!
Nog plannen ermee?
Zie dit nu pas :o :lol:

De plannen zijn zoveel mogelijk toffe trails rijden en zo nu en dan een bikepark mee pakken ;-). Veranderingen aan de fiets wat betreft de afmontage zijn wat mij betreft niet meer nodig hij is perfect voor mij op deze manier. :-q
Plaats reactie