Kom er niet uit: RM Element C70 of Cannondale Scalpel-SI 3

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Ik ben ook aan het denken geweest voor een element of santa cruz tallboy. Gewicht steekt mij ook wat tegen.
Heb eerst een tallboy 2014 gehad. Toen de beste fiets die ik ooit had gehad. Maar alles word beter en wou is een heel lichte fully. Een scalpel 2017 carbon2 gekocht. Maar eigenlijk toch zwaar voor een race xc ong 11kg. En met de zware lefty niet heel licht te krijgen. Nu heb ik een scott spark 2017 rc wc met xx1 eagle level ult remmen en duke lucky jack wielset. Fiets weegt zonder pedalen 9,4kg met roro snake skin banden. Dus echt een speer naar boven en super behendig op single tracks. Gebruik nu ook veel de twin lock remote terwijl ik vroeger altijd op trail reed met de tallboy omdat ik geen remote had. Werkt echt super. Eigenlijk dus een perfecte fiets, maar met een "grote" rugzak krijg ik last van mijn nek. En vrees dat ik in de zomer met lange ritten ook last ga krijgen van mijn nek.

De spark en scalpel zijn allebei super goede fietsen. Maar ook echt race, waar een element iets meer trail is en de tallboy miss nog iets meer.
Maar voor het gewicht moet ge geen scalpel kopen
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Dank voor alle adviezen, heb vandaag een afspraak gemaakt bij de RM dealer :bier:
90% zeker dat het de Element wordt, al ga ik door het benoemde enthousiasme voor de Spark toch nog even langs bij 12GO (bij mij in de buurt).

De nieuwe bike krijgt sowieso een 120/34 vork, goede argumenten mogen ontvangen om daar voor te gaan. Als de nieuwe bike er is volgen uiteraard de SYS foto's.

Nogmaals dank :-q :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

We zijn benieuwd!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Ieder zijn mening maar mijn keuze zou simpel zijn:

http://www.cannondale.com/nl-NL/Europe/ ... =undefined" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Yep, die variant lijkt qua afmontage functioneel wel op de RM. Dropper, Eagle, 34mm 120mm vork, stevigere remmen 180/180, stijvere wielen. Mooi! En niet eens zo duur tov de RM.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

En waarschijnlijk even zwaar... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

ik heb zelf een 950 RSL, waar ik enorm tevreden van ben, maar laatst zag ik dit beest staan bij de dealer en ik was toch serieus onder de indruk

https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/mountainbike/oiz" onclick="window.open(this.href);return false;
kona88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 10:37

Heb de RM element 970 2017

Super tevreden van ! De 34mm Fox stuur zeer strak
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=134440" onclick="window.open(this.href);return false;
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

kona88 schreef:Heb de RM element 970 2017

Super tevreden van ! De 34mm Fox stuur zeer strak
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=134440" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk dat zijn positieve berichten, 72 uur voordat ik hem op mag halen bij de dealer :bier: . Heb uiteindelijk voor dezelfde gekozen (dus de 970RSL), er stond er nog 1 in mijn maat en kreeg een mooie korting. Hou hem grotendeels als stock, alleen de 2x11 wordt een 1x11 (46T) en Schwalbe banden ipv de Maxxis.


Ben heel erg benieuwd, aankomende vrijdag de eerste kilometers. Uiteraard volgen er nog beelden in SYS!
Plaats reactie