Veluwse Wintercompetitie 2017/2018

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

ik was in eerste instantie van plan te gaan, maar nu blijkt het een rondje op eigen terrein te zijn, alleen maar tussen paaltjes en linten door. op de fotos van facebook zie ik alleen gras, dat volgens de berichten zeer nat/drassig is, dus wrs heel snel een modderbak wordt. klinkt mee als een cx wedstrijd zo, dus dan ga ik maar zelf een langere training doen
:P
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Eerlijk is eerlijk het rondje viel me nog behoorlijk mee! Maar als het had geregend dan was het een ander verhaal geweest. Was nu al op een paar plekken dikke modder.Als ze die plekken nog een beetje aanpakken dan zou dat al enorm schelen.
Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Ik vond het ook wel een leuk rondje eigenlijk! Beetje modder hier en daar werd het lekker zwaar van.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ja rondje was best aardig zo en best zwaar door slijkstukjes. Ik zag bij inrijdrondje dat er nog wel wat werd geschept ter verbetering. Ik zag idd geen Rutger in het startvak en geen Mark bovenaan, pech gehad ofzo?
Volgende week Soest
Giacomo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale F29

Het was niet mijn rondje. Veel te veel rechte stukken op gras waar alleen maar getrapt hoefde te worden. Ik ben van het sturen en de techniek. Die was vandaag maar weinig in het rondje opgenomen.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef:Ja rondje was best aardig zo en best zwaar door slijkstukjes. Ik zag bij inrijdrondje dat er nog wel wat werd geschept ter verbetering. Ik zag idd geen Rutger in het startvak en geen Mark bovenaan, pech gehad ofzo?
Volgende week Soest

Nope al meer dan een week keel en voorhoofdholte ontsteking. Kon met hangen en wurgen een halve wedstrijd met de kopgroep mee maar toen was het klaar, hoge hartslag en geen lucht.
Giacomo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale F29

Leuke foto's gezien op http://www.fotogp.nl" onclick="window.open(this.href);return false; van de wedstrijd.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Giacomo schreef:Het was niet mijn rondje. Veel te veel rechte stukken op gras waar alleen maar getrapt hoefde te worden. Ik ben van het sturen en de techniek. Die was vandaag maar weinig in het rondje opgenomen.
ja je hebt wel enigszins gelijk, alleen het stuk op middenterrein was ok, ook veel rechttoe rechtan. Ik moet t ook meer van sturen dan van power hebben tegenwoordig, op die lange of zware stroken liepen mijn voorgangers vaak uit. In Soest kun je wel lekker sturen, ik heb het rondje nog niet gereden (zaterdag uitzetten) maar Soest en Lunteren zijn wel leuke rondjes iig.
@Mark, jammer je was goed bezig zag ik, de snelste rondetijd op Frank Beemer na, wat een beest is dat zeg, is een prof zeker. :-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

NelizRijn schreef:
Giacomo schreef:Het was niet mijn rondje. Veel te veel rechte stukken op gras waar alleen maar getrapt hoefde te worden. Ik ben van het sturen en de techniek. Die was vandaag maar weinig in het rondje opgenomen.
ja je hebt wel enigszins gelijk, alleen het stuk op middenterrein was ok, ook veel rechttoe rechtan. Ik moet t ook meer van sturen dan van power hebben tegenwoordig, op die lange of zware stroken liepen mijn voorgangers vaak uit. In Soest kun je wel lekker sturen, ik heb het rondje nog niet gereden (zaterdag uitzetten) maar Soest en Lunteren zijn wel leuke rondjes iig.
@Mark, jammer je was goed bezig zag ik, de snelste rondetijd op Frank Beemer na, wat een beest is dat zeg, is een prof zeker. :-q
:winkie: Ja nog ff doortrainen om die bij te houden hahaha
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

Nikoz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 14:09

Zo dit was een heel mooi parcours! Was dit over de vaste mtb route? Dan ga ik er nog eens vaker kijken
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Nikoz schreef:Zo dit was een heel mooi parcours! Was dit over de vaste mtb route? Dan ga ik er nog eens vaker kijken
nee dit is niet over de vaste route maar je kan m wel gewoon zo fietsen als je wil. ik weet eigenlijk niet eens of er vaste route paaltjes staan. We hebben het rondje nagenoeg hetzelfde gehouden als afgelopen jaar, ik denk 3 aanpassingen erin. Maar ik begreep dat iedereen er wel blij mee was, volgend jaar weer een keer andersom wellicht. Zelf lekker gereden met een p7 een top 10 was volgens mij alweer 2 terug, volgende week Deventer weet ik nog niet overige wil ik wel rijden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

De paaltjes staan er nog hoor Niels. binnenterein is een leuk speel tuintje, goed voor beginners om wat technische uitdaging te oefenen die je niet echt vindt op de UHR routes
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Lees net op facebook dat VWC van zaterdag in Deventer is afgelast:

AFGELAST!!!

De wedstrijd voor aanstaande zaterdag is afgelast vanwege de stormschade.... Het bos wordt niet vrijgegeven door de bos eigenaar ivm onveilige situatie situaties en loshangende takken.

Jammer, maar veiligheid boven alles.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

zit niet mee deze winter met de wedstrijden. Bos is wel een groot rommeltje zo te zien. Wordt de wedstrijd nog ingehaald?
Plaats reactie