Revalidatie-bike: On-One Inbred

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Na een flinke uitglijder met mijn 29" HT (op het parcours van Schoorl) 4 maanden geblesseerd geweest door gebroken & gedisloceerde schouder. Tijdens de revalidatie besloten dat mijn 12 jaar oude Element mocht gaan genieten van zijn pensioen. Het frame hangt nu in mijn schuur, een aantal onderdelen zijn opgegaan in onderstaande, zelf opgebouwde "revalidatiebike"die vandaag voor het eerst naar buiten mocht op de UHR:

Frame: On One Inbred 26 inch
Vork: Fox RL100 ('05, zwart gespoten met Motip)
Drivetrain: Deore/Deore XT 2017
Crank: RF Deus Crank met 32T Blackspire blad
Zadelpen: RF Next ('05)
Stuurpen/Stuur: RF Turbine/Ride
Wielen: Mavic velgen & Deore naven ('05)

Leuk om weer een keer op 26inch & staal te trappen. Na de revalidatie een prima bagger/strandrace/woon-werk bike. En nog eens duurzaam ook zo. Ikke dus best trots :-q

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Blijft leuk zo'n stalen Inbred (of andere stalen HT).
Vraag me af hoe deze 26" bevalt na je 29" HT.
Ik heb goede herinneringen aan m'n 26" Inbred, maar toch geen spijt dat ik 'm heb ingeruild tegen de 29" Inbred.
Succes met de revalidatie :-q

Zwarte spuitbus over de vork is iets dat ik zelf ook al vaak heb gedaan. Soms loop je tgen een goede aanbieding aan, alleen net de verkeerde kleur...
De witte Inbred kan je trouwens goed bijwerken met de witte spuitbus van Motip, heb ik ook een paar keer moeten doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Het viel me eigen alles mee, weer terug op de 26 inch. Maar het zal ongetwijfeld ook helpen dat de fiets met eigen handen is opgebouwd, dat zorgt voor een stukje extra beleving :bier: Als revalidatiebike heeft het onverwachte voordelen, zo had ik het gevoel best snel te gaan ondanks de conditie-achterstand. Een gevoel dat meerdere malen gecorrigeerd werd door voorbij razende mede-bikers

Ook waren stuurfoutjes gemakkelijker te corrigeren. Wel was het een stuk harder werken op met name de hobbels van de oude crossbaan Leersum. Voor nu prima om weer wat conditie op te bouwen tot mijn nieuwe bike er is. En daarna mag de On One nog lang mee draaien als reserve/woon-werk/bagger bike.

Goede tip van de witte Motip, ik had al begrepen dat witte On-Ones extra onderhoud vergen zo nu en dan :-q
Plaats reactie