Mtb route Vlaardingen / Broekpolder

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Baan lag er absoluut geweldig bij vanavond, eerste led rit van het jaar en wat voor eentje! Leek wel zomer. .

Ik vond een pompje op de baan. Als iemand die is verloren graag een pb met een omschrijving van de pomp, dan zorg ik dat hij bij de rechtmatige eigenaar terechtkomt.
Give me little bits of / more than I can take
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Pomptrack?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Grappig genoeg lag ie daar vlak bij.
Give me little bits of / more than I can take
Masterjeff
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 9 juni 2015, 09:53

Gistermiddag een rondje broekpolder gepakt en de baan ligt er fantastisch bij. Het was genieten mede vanwege het zonnetje dat doorbrak, frisse temperatuur, herfstdecor en ben geen één andere mountainbiker tegengekomen dat toch wel redelijk uniek is op een zondagmiddag.

Ik ben geen snelle jelle, maar eindelijk een rondje in 30 min en een paar seconden gereden.
Gebruikersavatar
foxie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 25 juni 2017, 23:01
Mijn mountainbike: Focus Black Forest LTD 2017

Masterjeff schreef:Gistermiddag een rondje broekpolder gepakt en de baan ligt er fantastisch bij. Het was genieten mede vanwege het zonnetje dat doorbrak, frisse temperatuur, herfstdecor en ben geen één andere mountainbiker tegengekomen dat toch wel redelijk uniek is op een zondagmiddag.

Ik ben geen snelle jelle, maar eindelijk een rondje in 30 min en een paar seconden gereden.
Als je zelf maar plezier hebt, lekker buiten in de natuur in de modder aan het spelen... Uuh sporten. Prima toch :-q

Code: Selecteer alles

No guts no glory!
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

aanstaande zondag zal het wat drukker zijn, maar dan met kruiwagens ipv mtb'ers.
het wordt ook perfect weer voor onderhoud (en wat minder om te fietsen :tong )
heb je geen schep/kruiwagen/flauw idee wat de bedoeling is? geen probleem iedereen is welkom!
wij zorgen voor de rest

tot zondag!

Begin van de herfst dus het is weer tijd voor een onderhoudsdag: zondag 12 november. Mede dankzij de vrij natte zomer ligt het parcours er vrij goed bij vergeleken met eerdere jaren; ook de stortregen van een paar weken terug heeft het goed doorstaan. Hier en daar komen er wel een aantal punten naar voren die wat zorg nodig hebben om te voorkomen dat het deze winter een modderbende wordt, plan is om deze aan te pakken en als er nog wat tijd over is hier en daar een aantal stukken verder te perfectioneren.
Details:
Zondag 12 november. Verzamelen om 9:00u bij de Polderpoort, achter de sportschool. De onderhoudsdag zal naar schatting tot begin van de middag duren.
Zo mogelijk graag een eigen schep en kruiwagen meenemen. Als dit niet lukt is dat ook geen probleem, geef dit wel even aan, dan kunnen we hier rekening mee houden. (Werk-) handschoenen en oude kleding zijn aan te raden. Five Tens afgeraden, de zolen gaan los zitten van het scheppen.
• Voor het zwaarste werk is er een kraan aanwezig; wie een slechte rug heeft kan dit aangeven, dan kan je wat lichter werk doen (palen zagen/boren etc).
Wie zich geroepen voelt kan zich aanmelden door een mailtje te sturen naar onderhoudscommissiebroekpolder [at] gmail [punt] com. Geef hierbij aan met hoeveel je komt en of je een kruiwagen meeneemt.
Voor wie liever gaat fietsen, even goede vrienden maar hou er wel rekening mee dat je tot begin van de middag op een aantal stukken even wat gas terug zal moeten nemen waar gebouwd wordt.
Hopelijk tot dan!
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

iedereen die geholpen heeft met het onderhoud, bedankt :-q

er waren nog een kruiwagen, rood blauwe bats en een spade met ducttape over, als ze van jou zijn, stuur me dan even een pb.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

sik schreef:iedereen die geholpen heeft met het onderhoud, bedankt :-q

er waren nog een kruiwagen, rood blauwe bats en een spade met ducttape over, als ze van jou zijn, stuur me dan even een pb.
Die roodblauwe schep is van mij maar dat heeft niet zo'n haast.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Respect mannen. :-q
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

Ik denk dat iedereen die hier op het forum actief is het trailrespectverhaal inmiddels wel kent, maar toch:

Beste Bikers,

tot donderdagochtend lag de route er nog prima bij.
Sindsdien is er een hoop neerslag gevallen en er worden ook nog een aantal flinke buien voorspeld.
Als we de route nu even rust gunnen, ligt het er over een week weer mooi bij.
Misschien denk je: "ach een rondje meer of minder maakt niet zoveel uit", maar als iedereen dat denkt dan is het resultaat dat de route de rest van de winter een grote modderbak is. En er een flinke inspanning van de vrijwilligers nodig is om de route te behouden.

Het is helaas zo dat de ondergrond in de Broekpolder erg zacht is, het is opgespoten havenslib dat geen onderlinge binding heeft.
In feite is het nu een 6 meter dikke laag blubber, waar een klein laagje halfverharding op drijft.
Het zou zonde zijn als die halfverharding kapot wordt gereden of wegzakt.

Bedankt, namens al je mede bikers en de onderhoudscommissie
PS. ook vragen we je om geen bochten af te snijden.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

AfbeeldingAfbeelding

Beste Bikers,

de mtbroute in de broekpolder is voorlopig gesloten, de beelden spreken voor zich.

Gezien de voorspellingen zal het helaas nog wel even duren voordat het water weer is gezakt, we houden jullie op de hoogte.

De onderhoudscommissie
Like2Bike
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 5 juli 2015, 21:07
Mijn mountainbike: Canyon LUX CF 7 2021

wow.... heftag..... Je ziet t water idd overal hoog staan. dus ook de lage delen van de broekpolder. Dan maar een hoger stukje nl opzoeken... hoewel.. ook daar hoor je trail-respect. Heuvelrug is ook nog dicht.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Misschien Schoorl/Zandvoort/duinstuk van Noordwijk maar dat kunnen alleen de locals met zekerheid zeggen.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Lag er nu heel goed bij, geen plassen of hele modderige stukken. Ook niet heel veel schade aan parcours. Op heel veel plekken zijn waterafvoergeultjes gegraven, dat helpt dus echt. Hulde
dustin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 27 december 2003, 12:35

Hoe ligt vlaardingen erbij??
Canyon Spectral 125 CF8 2023
Plaats reactie