Schwalbe Jumbo Jim tubeless

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2918
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Waar loopt het langs?
Bird Aeris 9 blurple
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Zijkanten, tape ook blijkbaar niet goed gelegd dus ook de grote gaten in de velg....alles er af gehaald en nu wachten op de Fattystrippers :-q Hopelijk lukt dat wel, scheelt een goede kilo!
Pathologisch Mountainbiker
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2918
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ok, het ging bij mij altijd probleemloos met duct tape
Bird Aeris 9 blurple
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ja dat lukt ook prima, maar als de velg toch niet helemaal goed getaped is dan loopt het via de gaten in de velg er uit :-) Nu die fattystripper proberen....enige waar het dan langs kan is het gaatje van het ventiel. Goed aandrukken dus :winkie:
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Mijn maat had dezelfde fatbike met dezelfde banden en velgen. Fattystripper werkte bij hem perfect. :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Hoop het! Wat ik wel weet is dat het nooit meer de lightskins Jumbo’s worden maar gewoon de tubeless easy’s!
Wat een kutband zeg.....om tubeless te maken dan :-) Ze vallen gewoon van de velg af als je de velg iets te hard heen en weer schudt, zo los zitten ze! Dan maar een paar euro’s erbij en goede kopen! Duur zijn ze toch wel :winkie:

Weet iemand hier of die fattystripper ook in NL of de EU te krijgen is? Of echt alleen maar in de VS? Je betaalt gewoon zowat het dubbele door de verzendkosten!!
Pathologisch Mountainbiker
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Je kan ook 24" binnenbandjes kopen, precies in de lengte openknippen, past als het goed is precies in de velg, dan de buitenband erop en rijden maar.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2918
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Iets beter je best doen??, zoals ik zei, heb er nog nooit problemen mee gehad, en meerdere sets tubeless gemaakt. Band eromheen, spanbandje midden over de band doen en klein beetje aantrekken, dan druk je de wang al iets naar buiten. Dan oppompen en als ie op druk is spanbandje los
Bird Aeris 9 blurple
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Denk je dat ik dat al niet geprobeerd heb? Binnenband er strak buiten omheen....lukte gewoon niet! Heb zelf ook al zoveel banden van mijn andere bikes tubeless gemaakt dus weet echt wel waar ik over praat :-q
Met die fattystrips gaat het lukken, wegen i.t.t. een binnenbandje die je open knipt stukken minder.
Pathologisch Mountainbiker
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Fatty stripper binnen! Mooi werk! Eigenlijk meteen luchtdicht :-q
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Montferbiker schreef:Fatty stripper binnen! Mooi werk! Eigenlijk meteen luchtdicht :-q

Wist ik wel :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Alleen jammer dat dat spul alleen in de USA te krijgen is! Heb een setje extra besteld maar het kost wel een hoop geld zo....Ben wel wat huiverig nog als ik morgen ga rijden met wat minder druk dan waarmee ik ze heb opgepompt voor het tubeless maken, niet dat ze gaan “rollen” en ineens een hoop lucht verliezen en plat staan! Dan heb je aan ff opnieuw oppompen niets meer....alsnog maar ff een binnenband van 540 gram meesjouwen voor de zekerheid :-?
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Montferbiker schreef:Alleen jammer dat dat spul alleen in de USA te krijgen is! Heb een setje extra besteld maar het kost wel een hoop geld zo....Ben wel wat huiverig nog als ik morgen ga rijden met wat minder druk dan waarmee ik ze heb opgepompt voor het tubeless maken, niet dat ze gaan “rollen” en ineens een hoop lucht verliezen en plat staan! Dan heb je aan ff opnieuw oppompen niets meer....alsnog maar ff een binnenband van 540 gram meesjouwen voor de zekerheid :-?
Daar ga je geen last van krijgen :wink: . Werk als een dolle, ook met weinig bandendruk.
Life is short.....................enjoy it!!!
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Inderdaad....eerste tocht van 65km zondag ermee gemaakt! Wel met iets meer druk voor de zekerheid maar het gaf geen krimp :-q Melk heeft ondertussen zijn werk wel gedaan aan de randen tussen velg en band dus durf nu met minder druk te rijden....Goede tip en wat scheelt dat in rijgedrag in vergelijking met binnenband zeg!!! Heerlijk!
Pathologisch Mountainbiker
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

Hele zooi er af.
Tyvek op maat knippen en als velglint aan de binnenkant van de velg plakken (als die niet TR zijn).
Rondje paktape over de hele binnenkant om de Tyvek te fixeren.
Beadlock (net niet tegen de wangen van de velg) maken met behulp van tochtstrip in de juiste dikte (voornaamlijk afhankelijk van de velgdiameter/bandendiameter).
Rondje of 6-8 met huishoudfolie, naadje aftapen met paktape (over beide velgwangen)
Ventil er in.
Bandje erop (zeepsop aan de buitenkant en melk er inn), en oppompen.

Heb je de beadlock goed gemaakt dan staat de folie strak tussen beide kanten en sluit dit de band goed genoeg af dat je 'm met een handpompje kan oppompen. Erg handig als je je fatbike in de sneeuw gebruikt met sub-2-3 psi (<0,2 bar) want als je set up een boertje laat is het ver lopen naar de dichtsbijzijnde compressor.

Veel lichter krijg je het niet.
Plaats reactie