NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

pietervl schreef:
worstkaas schreef:Is de route nu definitief en klaar?
We pakken de brede paden in het laatste kwart nog aan. die gaan uit de route, komt singletrack voor in de plaats. We wachten op het laatste vinkje. We zijn ondertussen al begonnen met hoge vuursche, daar is 3 km van gegraven rond de kuil van drakensteyn. In totaal wordt die 15-20 km. zoals bert zegt. Daarvan 12 km singletrack
Steken we daar dan ook de provinciale weg mee over? Dus +/- naar het Hooge Erf en bij de boswachter de weg over?
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Kan ik niet veel over zeggen
Laatst gewijzigd door pietervl op di 30 januari 2018, 23:30, 3 keer totaal gewijzigd.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Vandaag voor het eerst in héél veel jaren Lage Vuursche weer gereden met de tandem. Maar nu uiteraard de 2.0-versie. Dat is best werken op die korte bochtjes, lekker venijnige hellinkjes en meer van dat fraais. Wat een feest! Als straks Hoge Vuursche ook klaar is, is het de moeite om drie kwartier in de auto te zitten om naar LV/HV te rijden #kannietwachten
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

dubbelop schreef:Vandaag voor het eerst in héél veel jaren Lage Vuursche weer gereden met de tandem. Maar nu uiteraard de 2.0-versie. Dat is best werken op die korte bochtjes, lekker venijnige hellinkjes en meer van dat fraais. Wat een feest! Als straks Hoge Vuursche ook klaar is, is het de moeite om drie kwartier in de auto te zitten om naar LV/HV te rijden #kannietwachten
Je kan dat stukje natuurlijk ook fietsen, je bent dan toch met zijn 2en.
:winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nou ja zeg, ligt er een stuk pumptrack om de Kuil heen! Route lag er top bij vanochtend voor de natte neerslag.

Leuk he, betaalde je een paar jaar terug 7,50 voor 3 routes, krijg je voor hetzelfde geld in 2018 minimaal 9 routes. Zelden zo’n goede investering gedaan :bier:

Voel me gezegend dat dit mijn achtertuin is. En dan mag ik er ook nog les geven, enige ondernemer die goedkeuring heeft van SBB.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jurriaan schreef:Nou ja zeg, ligt er een stuk pumptrack om de Kuil heen! Route lag er top bij vanochtend voor de natte neerslag. Leuk he, betaalde je een paar jaar terug 7,50 voor 3 routes, krijg je voor hetzelfde geld in 2018 minimaal 9 routes. Zelden zo’n goede investering gedaan :bier: Voel me gezegend dat dit mijn achtertuin is. En dan mag ik er ook nog les geven, enige ondernemer die goedkeuring heeft van SBB.
#spekkoper!
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Enthousiast door de verhalen alhier alvast even een kijkje genomen bij
de eerste handmade kilometers van Hoge Vuursche !

Behalve kijken ook even de trail nog wat meer aangereden en de flow
uitgeprobeerd, de baan ligt er fraai bij, er zitten echt al een paar leuke
stukken in... dat belooft veel moois voor 2018 !!

Tijd voor een korte teaser ; https://youtu.be/YU09fIXaHtY" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://photos.app.goo.gl/wM8JfsubWqpiWQ1J3

#Trailrespect. Grote delen van de MTB Routes Lage Vuursche, Hoge Vuursche, Austerlitz en Zeist zijn onder water komen te staan.
De hoger gelegen routes Leersum, Hoge Ginkel, Amerongen, Kwintelooijen en Rhenen liggen er *prima* bij.
Ons #Trailrespect advies voor de komende drie dagen is om vooral te komen mountainbiken, maar maak dan gebruik van de routes tussen Leersum en Rhenen. Laat de lager gelegen routes svp even met rust, zodat het water kan wegzakken en track kan uitharden. Vooral de nieuwe route Lage Vuursche heeft het zeer zwaar te verduren gehad.
#HappyTrailz
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Morgen ‘dan maar’ naar Amerongen. Kun je nauwelijks een straf noemen :winkie:
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Nou ga zaterdag en zondag maar eens kijken op lage vuursche.
Ik weet zeker dat je je kapot schrikt hoeveel er nog komen om de route agort te rijden!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bonkie schreef:Nou ga zaterdag en zondag maar eens kijken op lage vuursche.
Ik weet zeker dat je je kapot schrikt hoeveel er nog komen om de route agort te rijden!
Kan jij daar niet even bij de ingang staan met een McNoy om "uitleg" te geven? :lol:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Hoe zit het dan met clinics die gegeven worden op laage vuursche??
Voor zover ik weet gaan die "altijd" door....
Maar die rijden dan toch niet op de trail lijkt me? Weet iemand dat?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

RoySmit schreef:Hoe zit het dan met clinics die gegeven worden op laage vuursche??
Voor zover ik weet gaan die "altijd" door....
Maar die rijden dan toch niet op de trail lijkt me? Weet iemand dat?
Dat zou je aan die clubs zelf kunnen vragen. Met heel slecht weer (sneeuwdrap) zag ik ook een organisatie aankomen. Deze hielden goed rekening met de omstandigheden. Ze bleven op de brede paden oefeningen doen en in de kuil. Het merendeel is goed op de hoogte en past zich aan
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

bonkie schreef:Nou ga zaterdag en zondag maar eens kijken op lage vuursche.
Ik weet zeker dat je je kapot schrikt hoeveel er nog komen om de route agort te rijden!
Voor heel veel mensen die daar vaak al lang komen, is het nieuw nieuws dat wij ons er tegenaan bemoeien en beginnen te vertellen wat wel en wat niet en waarom en hoe. Dan is er nog volk dat Fb niet elke 15 minuten leest. En je hebt mensen die niet snappen dat de modder die aan hun fiets hangt op het parcours hoort te blijven liggen.

Ik heb wel eens tegen iemand gezegd dat hij het parcours mee naar huis nam. Die dacht dat ie in de zeik genomen werd. Tot ik hem met mijn engelengeduld uitlegde dat alle modder die aan alle fietsen hangt en thuis in de tuin afgespoeld wordt gewoon zand is wat van het parcours afkomt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Diefstal!
Plaats reactie