Votex VX Comp

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Tiender
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 22 januari 2009, 19:39

Ik mag een nieuwe fiets uitzoeken:)
Aangezien ik al een knappe XC fiets en een strand/wegfiets heb wil ik een fully met een grotere veerweg voor de ritjes in het buitenland etc.

Nu is mijn oog gevallen op een VOTEC VX comp.
https://www.bikester.nl/562205.html?gcl ... 03212146:s

De afmontage ziet er goed uit! Echter heb ik nog nooit van dit merk gehoord en kan ik ook niet heel veel vinden op het net.
Heeft er iemand ervaring met deze fietsen?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Zijn gewoon goede fietsen en zien er in het echt ook nog erg mooi uit. Goede afmontage voor een scherpe prijs. Ook zijn ze af en toe getest door het Duitse bladen: mountainbike en bike.
Zou je daar even in het archief moeten raadplegen.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

In SYS staan een aantal Votec's, dus je kan daar eens informeren :)
- Niek-XRAIL: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=132465" onclick="window.open(this.href);return false;
- Camiell: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=132680" onclick="window.open(this.href);return false;
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Votec was vroeger echt een soort van cultmerk. De merknaam is later verkocht en het huidige Votec richt zich op hetzelfde als veel duitse merken: de nadruk ligt vooral op een goede prijs-kwaliteitverhouding.
In die zin kun je Votec vergelijken met Canyon, Cube, Stevens, Bergamont, Focus etc. Allemaal Duits en allemaal mooie fietsen voor goede prijzen.
Hun assortiment is wat kleiner dan bv dat van Cube, maar als je een (bij je passende) Votec overweegt zie ik geen reden om het niet te doen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Ik heb kortstondig een HT gehad, ik had een los frame besteld bij hun, wat mij positief opviel was de afwerking van het geheel, mooie lassen enz.
Succes met je keuze, in Duitsland is het geen onbekend merk.
Tiender
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 22 januari 2009, 19:39

Mooi, dan wordt het de votec:)
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Goede keuze! Ben er zelf zeer tevreden van en je hebt tenminste niet een fiets die je hier in Nederland snel tegenkomt...
Plaats reactie