Rockshox SID met brain afstellen.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

R&DY schreef:Ik zal ook maar eens weer reagereren hier. Ik heb met de nieuwe settings een flink stuk gefietst (+/- 50 km en 550 hm).
De nieuwe demper settings pakken (voor mij) precies goed uit. Demping voelt nu aan zoals ik het wil hebben. Ook de kleine druk verhoging is goed geweest want het ringetje op de veerpoot zat op 90-95 % van de maximale slag. Niks meer aan doen dus. Ik ben weer helemaal blij met de fiets!

Lagere druk zou ik nu niet zo snel meer doen ivm doorslag.
Mooi dat hij weer beter voor je bevalt. Lagere luchtdruk kan wel maar dan met 1 of 2 tokens tegen doorslag. Hij wordt progressiever. Maar goed vooralsnog prima en kan natuurlijk altijd nog. :-q
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Die hou ik even in mijn achterhoofd. Thx!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Moet het wel een SID zijn waar tokens in kunnen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik lees nu dit topic terug, en zo zie je maar dat met onduidelijke termen er andere aannames gedaan worden dan de klachten vragen. :wink:
Alles doorrammelen zag jij als doorslaan van de vork tot aan bottom out, ik las het juist als hij staat zo hard en rebound zo dicht dat hij niets meer veert.

Die link is hier te downloaden:
https://www.bikerumor.com/2014/10/30/bi ... -download/" onclick="window.open(this.href);return false;
R&DY schreef:
Dutch schreef:Buiten dat ik je huidige druk al erg hoog vind zal nig meer lucht je vork enkel stugger maken. Daarnaast is het niet verstandig 3 settings tegelijk aan te passen omdat je niet kunt achterhalen wat welke aanpassing als gevolg heeft voor de vork.

Als je nu weer met de basis begint. Instellen sag,
daarna de rebound en brain als laatst dan moet je beter opweg kunnen gaan dan zomaar in het wilde weg te gaan draaien aan knoppen etc.

Wel vreemd dat je zegt maar een luchtkamer te hebben dan, de SID heeft er idd zoals hier gemeld word 2.
Een via bovenzijde te vullen één via onderzijde vorkpoot (beiden linker poot) Hier mag niet meer dan 15psi verschil in zitten. De onderste (negatieve kamer) meer druk geven zorgt voor een vork die beter reageert op kleine oneffenheden, meer druk in positief is minder last van rijders invloeden tijdens aanzetten

Lees dit anders door:
https://www.bikerumor.com/wp-content/up" onclick="window.open(this.href);return false; ... -Guide.pdf
je linkje werkt helaas niet.

Ik ben hier wel benieuwd hier naar, waar ik dan op uit kom
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

ThaSingleTrackMastah schreef:Moet het wel een SID zijn waar tokens in kunnen.
Die kunnen er bij deze iig in.
Plaats reactie