07-01-2018 - Holten - Beemd- en Bergtoer

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Drek kloetn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 14 december 2015, 01:14

Zondag 7 januari a.s. organiseert de Wielervereniging Holten wederom deze heuvelachtige veldtoertocht door onder andere de Holterberg en de Beuseberg. Afstanden 35, 45 en 55 kilometer. De routes zijn in vergelijking met voorgaande jaren geheel gewijzigd en alle afstanden fietsen nu door de koeienstal! Meer info op de openbare facebookpagina van WVHolten en op de website http://www.wvholten.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Enig idee hoe de route er bij ligt?
Er is de afgelopen tijd veel water gevallen dus wordt het een modder- en waterballet of valt het op de zandgrond van de Sallandse Heuvelrug nog mee?
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

De ATB route ligt er best goed bij. Wel wat plassen, maar valt mee gezien het weer. De kunstmatige stukken zijn dus ok. De natuurlijke paden zijn lekker nat en drassig met dikke plassen, dat wordt een lekker stukje trappen in voornamelijk bagger.
Mijn obervatie is van gistermiddag: https://www.strava.com/activities/1337389433" onclick="window.open(this.href);return false;

De route van Hellendoorn daarentegen, die lag er top bij. Verbazend.
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Gisteren toch maar de tocht in Heerde gedaan. Bos lag er daar gezien de omstandigheden goed bij.
Meestal vind ik Holten een mooie tocht met vooral wat hoogteverschillen, maar toch vaak ook (te) druk.
En met alle afstanden door die stal heeft me doen besluiten een andere tocht te rijden. Na die stal omhoog is meestal lopen omdat de meesten het fietsend niet kunnen.

Ben benieuwd wat de ervaringen waren en wellicht een volgende keer weer Holten.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

JK11 schreef:Gisteren toch maar de tocht in Heerde gedaan. Bos lag er daar gezien de omstandigheden goed bij.
Meestal vind ik Holten een mooie tocht met vooral wat hoogteverschillen, maar toch vaak ook (te) druk.
En met alle afstanden door die stal heeft me doen besluiten een andere tocht te rijden. Na die stal omhoog is meestal lopen omdat de meesten het fietsend niet kunnen.

Ben benieuwd wat de ervaringen waren en wellicht een volgende keer weer Holten.
Parcours was andersom. Dus crossbaan en stal helemaal aan het einde. Elke mogelijke klim op het cross parcours zat erin. Ik heb verder geen drukte geziene modder viel ook alleszins mee.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

weet iemand wie de fotograaf was bij de crossbaan?
Bird Aeris 9 blurple
Drek kloetn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 14 december 2015, 01:14

Wielervereniging Holten kreeg zondag 7 januari j.l. zo’n 900 fietsers aan de start bij de Beemd- en Bergtoer veldtoertocht. Na alle regen tijdens de voorgaande weken werd een modderfestijn verwacht maar dat viel achteraf alleszins mee. De vele fietsers genoten van het mooie weer en de prachtige omgeving van respectievelijk de Holterberg, Borkeld en Beuseberg. Men kreeg veel heuvels voor de wielen en de verzorgingsposten vormden daarom voor veel fietsers een welkome onderbreking. Bij de pauzeplaats op het terrein van Outdoors Holten werden de deelnemers ook nog op de muzikale klanken van een drumband getrakteerd. Bij de familie Schutte in de Beuseberg liep de route wederom dwars door de koeienstal. De finale op het Zuurbergcircuit was loodzwaar. De EHBO had het rustig, er vonden geen ernstige ongevallen plaats. Bike Totaal Bloemendal en Leenders Bike Totaal hielpen pechgevallen weer op weg. Van het inschrijfgeld wordt €1,00 per deelnemer gedoneerd aan het natuurzorgsysteem S(up)port for Nature van Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.
Verschillende fotografen stonden onderweg, de foto’s vind je hier:
- https://www.oypo.nl/601E5FBACEEA2482" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://beeldnieuws.nl/beemd-en-bergtoer-holten/" onclick="window.open(this.href);return false;
- https://www.facebook.com/mwfotos.willem ... cation=ufi" onclick="window.open(this.href);return false;

Het volgende evenement van de Wielervereniging Holten is de Holterbergtoer op zondag 25 maart, dit is een toertocht voor de racefietsers met afstanden van 50, 80, 115 en 150 kilometer.
Drek kloetn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 14 december 2015, 01:14

novaterra schreef:weet iemand wie de fotograaf was bij de crossbaan?
Math foto Willems
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Had dat al begrepen, heeft alleen nog geen foto’s online staan
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie