Wilier 503 Plus

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Sinds een week of 2 trotse eigenaar van dit Italiaanse brok techniek. Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe bike, 27,5+ leek mij wel wat.
Ik ben zeker niet de lichtste dus dat past wel, en ook een 1x drivetrain sprak mij wel aan.

Afbeelding

Bij mijn vorige fiets(bulls copperhead 3) had ik immers ook 9/10 keer het grote blad in gebruik, en schakelde alleen terug naar het middenblad vanwege het scheef lopen van de ketting en het bijbehorende geratel. :-D

Afbeelding

Tijdens de online zoektocht kwam ik de Wilier tegen en was eigenlijk gelijk verkocht, ook al was deze 29 inch. Maar wel met dikke plus banden, een prima voorvork en met een 11 speed Sram GX1 groep afgemonteerd. Ik had met mijn budget max een NX groep in het hoofd. :wink: En de prijs van €1100 viel me alleszins mee. RRP is €1900 en zie 'm verder te koop staan voor rond de €1500 :-D
Wilier als merk heeft een grote historie in het wegfietsen, maar ze maken dus ook mountainbikes.

Afbeelding

Volledige specs:

Frame:ALU 6061, BOOST 148MM, THRU-AXLE
Voorvork:MANITOU MAGNUM COMP 29” 100MM
Achterderailleur: SRAM - GX1, 1X11
Shifters: SRAM - GX1 TRIGGER
Crankstel: SRAM - GX1 30T
Ketting: SRAM - GX1, 11S
Cassette:SRAM - GX1, 11S, 10/42T
Remmen: SHIMANO - BR-M355
Stuur : PROMAX - 3188DB
Stuurpen: PROMAX - DA269
Zadel: SELLE ITALIA - Q-BIK
Zadelpen: PROMAX - SP264
Banden: MAXXIS - CHRONICLE 29” X 3.0
Wielset: SUN RINGLÈ MÜLEFUT + SRAM XD HUB
Gewicht: ca. 13,20 KG

Het was een aanbieding in het Black friday weekend, en ik had niet de mogelijkheid om het halve land door te rijden, dus een flinke gok genomen en hem gewoon besteld.. Ik viel qua beenmaat en lengte mooi middenin de maattabel voor een large, en 2 dagen later werd hij al bezorgd.

Afbeelding

Mooie shimano Saint pedalen erop, andere handvatten en de shifter/rem maar even omgedraaid, die hadden ze verkeerd om gemonteerd :D En ik zat al te vloeken op die lange hendels bij die Sram shifter, helder momentje, bleek dit de boosdoener.
Nu enkel nog een felgroen, iets smaller stuur op de wensenlijst, om het plaatje af te maken.

Afbeelding

Anyway, hij rijdt heerlijk, wat zwaarder met tempo maken dan de bulls natuurlijk, maar eenmaal op snelheid rolt het super. Hij geeft me wel het gevoel alles aan te kunnen, en voelt ook behoorlijk speels.
Voorlopig ook nog als woon/werk fiets, terwijl ik m'n bulls probeer op te lappen. Leuk projectje om het zelf sleutelen onder de knie te krijgen. :-q

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sportbilly op ma 11 december 2017, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ideaal met dit weer :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Dat zeker, bandjes lekker zacht en gaan. Stond ik wel even versteld van, dat de druk toch ver onder de 2 bar moet zijn.

En jammer dat er overal gelijk gestrooid wordt.. :-{
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Goed afspoelen na een pekelritje.
"This species has amused itself to death"
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Dat inderdaad gelijk, ze keken wel even vreemd op, toen ik vanochtend met een gieter water naar buiten liep :-D
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi ding, en wat Lars zegt, perfect voor dit weer :-q
Gebruikersavatar
TvdK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 30 juli 2014, 09:55

Dikke bak! En mooie afmontage voor dat geld ja :)
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Thanks, ook erg tevreden tot nu toe, op 1 puntje na.. Toch best essentieel eigenlijk voor 't vertrouwen in t fietsje. Ik voelde laatst een tikje in de trapper links, had er enkele dagen eerder nieuwe pedalen op gezet, dus ik dacht nog, dat kijk ik straks thuis wel even na.

Een paar honderd meter verder werd 't gevoel steeds erger, ik stap af, en voel aan m'n pedaal, kon ik de crank er zo af pakken.. Die is blijkbaar niet echt secuur vast gezet oid. Zo'n setje inbussleutels standaard op zak maar natuurlijk geen maatje 8 erop. Dus een mooi stukje kunnen lopen.

En er zitten nog zoveel meer onderdelen op zo'n fiets, hoe zou het met die andere boutjes zijn gesteld. Dan zit je toch ineens met wat minder vertrouwen op de fiets.
Binnenkort maar eens naar de Lbs, de fiets gekocht bij 12gobiking, en ik woon aan de andere kant van het land.

Nog wel een nieuwe cockpit onderweg, ik wilde eigenlijk iets smaller dan 740mm, (vorige fiets was maar 640mm) maar nu ik eraan gewend ben, bevalt het me zo goed dat ik nog iets breder ga, van Nukeproof, een 760mm Warhead riser en Zero stem +bijpassende handvatten. Hopen dat deze zsm binnen komen en dan alles maar eens laten checken.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Gewoon alles even nalopen. Niet alles nog een slag geven maar even voelen of het vastzit is voldoende.
"This species has amused itself to death"
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Tja, blijft toch slecht dat 't spul niet goed vast zit gedraaid bij aflevering.
En ja 't zijn dozenschuivers, koop 'm dan bij een fatsoenlijke Lbs :lol:


Omdat hij er toen ook zo ongeveer uit zag, hoop ik niet dat er rotzooi in de BB is gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Viel me net ook nog wat op, de hele drivetrain zou GX zijn, alleen de crank blijkt na wat Googlen een X1 crank te zijn. Nu lijkt dit zeker vergelijkbaar, correct me if i'm wrong, maar ook wel weer een beetje jammer. :~
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Viel me net ook nog wat op, de hele drivetrain zou GX zijn, alleen de crank blijkt na wat Googlen een X1 crank te zijn. Nu lijkt dit zeker vergelijkbaar, correct me if i'm wrong, maar ook wel weer een beetje jammer. :~
X1 staat bij mijn weten boven de GX groepset dus in hoe verre dat jammer is?
Wat wel bijzonder is is dat de fiets volgens Wilier van een GX crank is voorzien. Wellicht is deze dus omgebouwd bij 12Go? En daarbij direct niet goed vast gezet?
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Nijkerkbiker schreef:
Viel me net ook nog wat op, de hele drivetrain zou GX zijn, alleen de crank blijkt na wat Googlen een X1 crank te zijn. Nu lijkt dit zeker vergelijkbaar, correct me if i'm wrong, maar ook wel weer een beetje jammer. :~
X1 staat bij mijn weten boven de GX groepset dus in hoe verre dat jammer is?
Wat wel bijzonder is is dat de fiets volgens Wilier van een GX crank is voorzien. Wellicht is deze dus omgebouwd bij 12Go? En daarbij direct niet goed vast gezet?
Misschien de onderdelen-voorraad niet op orde en even wat van een fiets gehaald in het magazijn.
"This species has amused itself to death"
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dit is gewoon een gx crank, alleen eentje met een afneembare spider, s1400 ofzo
Bird Aeris 9 blurple
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Volgens mij is het deze:
https://www.sram.com/sram/mountain/prod ... 12bxgg76u1" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijstechnisch gezien zeker niet minder dan GX, alleen een jaartje ouder. Was mijns inziens toch leuker geweest als de specs gewoon kloppen en de hele groep GX was.

Vooral nu ik juist met de crank problemen heb. Misschien toch maar eens aankaarten, mocht er meer mee zijn.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Die is het niet, het is de 1400, wel goed kijken
Er is niks mis met die crank, hij is zelfs beter dan diegene die jij aangeeft, de s1000, want deze is een groep hoger en kun je de nieuwere bladen opzetten, de direkt mount
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie