Is het nog wat in de Drunense Duinen V ?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Nou, als IJskonijn ben ik soms beetje te cool in mijn reacties, maar ik kan helaas niet warm worden van wat ik zag op de route. De ''lastige'' klimmetjes verdwenen! Leem vandaag geen probleem, maar het was droog. Matten, matten en nog eens matten. Persoonlijk zie ik dan liever matten in afdalingen, want daar is het harder nodig vanwege diepe remkuilen, leg ze daar neer en niet naar boven!
Het zal wel aan mij liggen. Gelukkig onderweg nog stuk met lokale Brabander met Specialized fully gereden wat leuk gesprekje bij de Roestelberg opleverde. Dat maakt weer veel goed...
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ijskonijn schreef:Matten, matten en nog eens matten. Persoonlijk zie ik dan liever matten in afdalingen, want daar is het harder nodig vanwege diepe remkuilen, leg ze daar neer en niet naar boven!
Wat ik al vaker propageer: De hele boel asfalteren. Immers 90% van de recreatieve fietsers rijdt op de "weg". MTB-ers kunnen in het buitenland (in de echte bergen) terecht. Als ze daarvoor hun vaardigheden willen oefenen kunnen ze op de BMX baantjes terecht.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

in het donker EN in de sneeuw is het toch veel leuker :)

https://youtu.be/MNJq5IiKk8M" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Hoe ligt de route er bij deze week?
Ik wil zaterdag gaan fietsen en zoek (tegen beter weten in ) een route, die er naar omstandigheden, nog redelijk bij ligt.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Nou vandaag lag de ene helft er goed bij. Vanaf de Rustende Jager naar de Roeselberg, dit stuk was meestal bevroren. Echter tussen de Roeselberg en Bos en Duin was het 1 grote blubberbende, het leek wel of er een veldslag was uitgevochten. Overal afgeknakte takken en totaal op dit stuk 3 bomen over het pad. Na Bos en Duin tot de Rustende Jager was het weer prima.

Lars Boom leek zich trouwens wel prima te vermaken want die kwamen we nog tegen bij de Rustende Jager.
Niet zeuren.... door fietsen
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

De bomen zijn inmiddels opgeruimd maar Lars kan nog lekker veldrijden op het stuk vanaf de Roestelberg... Tussen Bosch en Duin en Rustende Jager werden de plassen met grof geschut verwijderd, top! Verder heerlijk gefietst in een waterig zonnetje gisteren.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

Voor wie morgen (1e kerstdag) nog wil gaan. Het ligt er erg goed bij.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Kan iemand me vertellen of het met dit weer de moeite is om af te reizen naar deze route. Doorbhwt slechte weer is fietsen op de routes in mijn omgeving. (Gelderland) geen optie.
Wat zal ik zeggen...…..
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Het lijkt mij gevaarlijk met de storm
Gebruikersavatar
Sicos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 26 juni 2005, 22:10
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 super HPC race 29 blackline full suspension

arjanvanwoudenberg schreef:Kan iemand me vertellen of het met dit weer de moeite is om af te reizen naar deze route. Doorbhwt slechte weer is fietsen op de routes in mijn omgeving. (Gelderland) geen optie.
Ik ben gisteren ochtend (dinsdag) een rondje weesten rijden maar schoon zal je het niet houden en het stuk tussen de Roeselberg en Bos en Duin is 1 grote blub zooi. Overigens ben ik het met bonzaiking eens dat het niet slim is om met storm op deze route te gaan rijden aangezien de grond goed nat is en dennebomen niet bomen zijn die overdreven veel wortel hebben en daardoor dus niet echt stevig staan.
Niet zeuren.... door fietsen
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

De plannen zijn al gewijzigd. Vandaag Zeddam nog gereden. Met de fatbike was het prima te doen. Ldd staat op de lijst voor wanneer het weer beter is.
Wat zal ik zeggen...…..
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

Vanmorgen geweest en het viel mee. Sommige stukken nog vrij nat en modderig. Voor de rest droog. Wel was volgens mij de afgelopen week alsnog veel gereden, brede sporen wat eerst singletrack was.
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

zwart en groen in rear view
https://youtu.be/GNGN3HivsQM" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
Ekie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 18:43

Het ligt er super goed bij.
Het is alleen jammer dat het onderhoud zo grondig wordt aangepakt dat werkelijk elke uitdaging uit de route verdwijnt.
Geen enkele drop off meer te vinden, elke kuil hobbel is geëgaliseerd....Klimmen op matten is weer wel een uitdaging, zorgen dat je er niet vanaf schiet omdat je achterwiel grip verliest.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ekie schreef:Het ligt er super goed bij.
Het is alleen jammer dat het onderhoud zo grondig wordt aangepakt dat werkelijk elke uitdaging uit de route verdwijnt.
Geen enkele drop off meer te vinden, elke kuil hobbel is geëgaliseerd....Klimmen op matten is weer wel een uitdaging, zorgen dat je er niet vanaf schiet omdat je achterwiel grip verliest.
Een fietspad door het bos noem ik het
Plaats reactie