Sinds een week of 2 trotse eigenaar van dit Italiaanse brok techniek. Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe bike, 27,5+ leek mij wel wat.
Ik ben zeker niet de lichtste dus dat past wel, en ook een 1x drivetrain sprak mij wel aan.
Bij mijn vorige fiets(bulls copperhead 3) had ik immers ook 9/10 keer het grote blad in gebruik, en schakelde alleen terug naar het middenblad vanwege het scheef lopen van de ketting en het bijbehorende geratel.
Tijdens de online zoektocht kwam ik de Wilier tegen en was eigenlijk gelijk verkocht, ook al was deze 29 inch. Maar wel met dikke plus banden, een prima voorvork en met een 11 speed Sram GX1 groep afgemonteerd. Ik had met mijn budget max een NX groep in het hoofd. En de prijs van €1100 viel me alleszins mee. RRP is €1900 en zie 'm verder te koop staan voor rond de €1500
Wilier als merk heeft een grote historie in het wegfietsen, maar ze maken dus ook mountainbikes.
Volledige specs:
Frame:ALU 6061, BOOST 148MM, THRU-AXLE
Voorvork:MANITOU MAGNUM COMP 29” 100MM
Achterderailleur: SRAM - GX1, 1X11
Shifters: SRAM - GX1 TRIGGER
Crankstel: SRAM - GX1 30T
Ketting: SRAM - GX1, 11S
Cassette:SRAM - GX1, 11S, 10/42T
Remmen: SHIMANO - BR-M355
Stuur : PROMAX - 3188DB
Stuurpen: PROMAX - DA269
Zadel: SELLE ITALIA - Q-BIK
Zadelpen: PROMAX - SP264
Banden: MAXXIS - CHRONICLE 29” X 3.0
Wielset: SUN RINGLÈ MÜLEFUT + SRAM XD HUB
Gewicht: ca. 13,20 KG
Het was een aanbieding in het Black friday weekend, en ik had niet de mogelijkheid om het halve land door te rijden, dus een flinke gok genomen en hem gewoon besteld.. Ik viel qua beenmaat en lengte mooi middenin de maattabel voor een large, en 2 dagen later werd hij al bezorgd.
Mooie shimano Saint pedalen erop, andere handvatten en de shifter/rem maar even omgedraaid, die hadden ze verkeerd om gemonteerd En ik zat al te vloeken op die lange hendels bij die Sram shifter, helder momentje, bleek dit de boosdoener.
Nu enkel nog een felgroen, iets smaller stuur op de wensenlijst, om het plaatje af te maken.
Anyway, hij rijdt heerlijk, wat zwaarder met tempo maken dan de bulls natuurlijk, maar eenmaal op snelheid rolt het super. Hij geeft me wel het gevoel alles aan te kunnen, en voelt ook behoorlijk speels.
Voorlopig ook nog als woon/werk fiets, terwijl ik m'n bulls probeer op te lappen. Leuk projectje om het zelf sleutelen onder de knie te krijgen.
Wilier 503 Plus
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
- Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3
Laatst gewijzigd door sportbilly op ma 11 december 2017, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
- Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3
Dat zeker, bandjes lekker zacht en gaan. Stond ik wel even versteld van, dat de druk toch ver onder de 2 bar moet zijn.
En jammer dat er overal gelijk gestrooid wordt..
En jammer dat er overal gelijk gestrooid wordt..
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Goed afspoelen na een pekelritje.
"This species has amused itself to death"
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
- Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3
Dat inderdaad gelijk, ze keken wel even vreemd op, toen ik vanochtend met een gieter water naar buiten liep
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Mooi ding, en wat Lars zegt, perfect voor dit weer
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
- Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3
Thanks, ook erg tevreden tot nu toe, op 1 puntje na.. Toch best essentieel eigenlijk voor 't vertrouwen in t fietsje. Ik voelde laatst een tikje in de trapper links, had er enkele dagen eerder nieuwe pedalen op gezet, dus ik dacht nog, dat kijk ik straks thuis wel even na.
Een paar honderd meter verder werd 't gevoel steeds erger, ik stap af, en voel aan m'n pedaal, kon ik de crank er zo af pakken.. Die is blijkbaar niet echt secuur vast gezet oid. Zo'n setje inbussleutels standaard op zak maar natuurlijk geen maatje 8 erop. Dus een mooi stukje kunnen lopen.
En er zitten nog zoveel meer onderdelen op zo'n fiets, hoe zou het met die andere boutjes zijn gesteld. Dan zit je toch ineens met wat minder vertrouwen op de fiets.
Binnenkort maar eens naar de Lbs, de fiets gekocht bij 12gobiking, en ik woon aan de andere kant van het land.
Nog wel een nieuwe cockpit onderweg, ik wilde eigenlijk iets smaller dan 740mm, (vorige fiets was maar 640mm) maar nu ik eraan gewend ben, bevalt het me zo goed dat ik nog iets breder ga, van Nukeproof, een 760mm Warhead riser en Zero stem +bijpassende handvatten. Hopen dat deze zsm binnen komen en dan alles maar eens laten checken.
Een paar honderd meter verder werd 't gevoel steeds erger, ik stap af, en voel aan m'n pedaal, kon ik de crank er zo af pakken.. Die is blijkbaar niet echt secuur vast gezet oid. Zo'n setje inbussleutels standaard op zak maar natuurlijk geen maatje 8 erop. Dus een mooi stukje kunnen lopen.
En er zitten nog zoveel meer onderdelen op zo'n fiets, hoe zou het met die andere boutjes zijn gesteld. Dan zit je toch ineens met wat minder vertrouwen op de fiets.
Binnenkort maar eens naar de Lbs, de fiets gekocht bij 12gobiking, en ik woon aan de andere kant van het land.
Nog wel een nieuwe cockpit onderweg, ik wilde eigenlijk iets smaller dan 740mm, (vorige fiets was maar 640mm) maar nu ik eraan gewend ben, bevalt het me zo goed dat ik nog iets breder ga, van Nukeproof, een 760mm Warhead riser en Zero stem +bijpassende handvatten. Hopen dat deze zsm binnen komen en dan alles maar eens laten checken.
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Gewoon alles even nalopen. Niet alles nog een slag geven maar even voelen of het vastzit is voldoende.
"This species has amused itself to death"
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
- Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3
Tja, blijft toch slecht dat 't spul niet goed vast zit gedraaid bij aflevering.
En ja 't zijn dozenschuivers, koop 'm dan bij een fatsoenlijke Lbs
Omdat hij er toen ook zo ongeveer uit zag, hoop ik niet dat er rotzooi in de BB is gekomen.
Viel me net ook nog wat op, de hele drivetrain zou GX zijn, alleen de crank blijkt na wat Googlen een X1 crank te zijn. Nu lijkt dit zeker vergelijkbaar, correct me if i'm wrong, maar ook wel weer een beetje jammer.
En ja 't zijn dozenschuivers, koop 'm dan bij een fatsoenlijke Lbs
Omdat hij er toen ook zo ongeveer uit zag, hoop ik niet dat er rotzooi in de BB is gekomen.
Viel me net ook nog wat op, de hele drivetrain zou GX zijn, alleen de crank blijkt na wat Googlen een X1 crank te zijn. Nu lijkt dit zeker vergelijkbaar, correct me if i'm wrong, maar ook wel weer een beetje jammer.
- Nijkerkbiker
- Mountainbike Junk
- Berichten: 178
- Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56
X1 staat bij mijn weten boven de GX groepset dus in hoe verre dat jammer is?Viel me net ook nog wat op, de hele drivetrain zou GX zijn, alleen de crank blijkt na wat Googlen een X1 crank te zijn. Nu lijkt dit zeker vergelijkbaar, correct me if i'm wrong, maar ook wel weer een beetje jammer.
Wat wel bijzonder is is dat de fiets volgens Wilier van een GX crank is voorzien. Wellicht is deze dus omgebouwd bij 12Go? En daarbij direct niet goed vast gezet?
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
- kan niet meer
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
- Mijn mountainbike: Spot Mayhem
Misschien de onderdelen-voorraad niet op orde en even wat van een fiets gehaald in het magazijn.Nijkerkbiker schreef:X1 staat bij mijn weten boven de GX groepset dus in hoe verre dat jammer is?Viel me net ook nog wat op, de hele drivetrain zou GX zijn, alleen de crank blijkt na wat Googlen een X1 crank te zijn. Nu lijkt dit zeker vergelijkbaar, correct me if i'm wrong, maar ook wel weer een beetje jammer.
Wat wel bijzonder is is dat de fiets volgens Wilier van een GX crank is voorzien. Wellicht is deze dus omgebouwd bij 12Go? En daarbij direct niet goed vast gezet?
"This species has amused itself to death"
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 14
- Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
- Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3
Volgens mij is het deze:
https://www.sram.com/sram/mountain/prod ... 12bxgg76u1" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijstechnisch gezien zeker niet minder dan GX, alleen een jaartje ouder. Was mijns inziens toch leuker geweest als de specs gewoon kloppen en de hele groep GX was.
Vooral nu ik juist met de crank problemen heb. Misschien toch maar eens aankaarten, mocht er meer mee zijn.
https://www.sram.com/sram/mountain/prod ... 12bxgg76u1" onclick="window.open(this.href);return false;
Prijstechnisch gezien zeker niet minder dan GX, alleen een jaartje ouder. Was mijns inziens toch leuker geweest als de specs gewoon kloppen en de hele groep GX was.
Vooral nu ik juist met de crank problemen heb. Misschien toch maar eens aankaarten, mocht er meer mee zijn.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2952
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
Die is het niet, het is de 1400, wel goed kijken
Er is niks mis met die crank, hij is zelfs beter dan diegene die jij aangeeft, de s1000, want deze is een groep hoger en kun je de nieuwere bladen opzetten, de direkt mount
Er is niks mis met die crank, hij is zelfs beter dan diegene die jij aangeeft, de s1000, want deze is een groep hoger en kun je de nieuwere bladen opzetten, de direkt mount
Bird Aeris 9 blurple