tubeless maken van Answer Atac MA, 28/28 Spokes,

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
sanderaaldering
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 mei 2017, 22:28

goeden avond,

Ik heb vorig jaar een Cube HPA 120 gekocht en wil graag tubeless gaan rijden (heb geen zin om in dit weer een band te vervangen :wink: )

nu hebben ze me bij de grote fietsenzaak uit Arnhem geadviseerd om dit niet te doen met mijn ''Answer Atac MA, 28/28 Spokes, 15mm / X12, Tubeless Ready'' velgen omdat deze aan de binnenzijde a-symetrisch zijn en de kans groot was dat ik deze met velglint niet goed dicht zou krijgen.
nu klonk dat in de winkel erg aannemelijk en ben ik met binnenbanden met los neembaar ventiel en continental revo sealant vertrokken.

nu moet ik zeggen dat ik toch eigenwijs ben en wil ik graag jullie advies of ik toch een tubeless setje met velglint moet kopen of toch met binnenband moet gaan rijden en hier de vloeistof in moet doen.


Afbeelding
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Ik zou een rol Tesa 4289 kopen en dan in twee lagen de velg mooi afdichten, een tegen de rechter rand en een strak links.

Die tesa tape is wat dunner dus dan is twee lagen geen probleem.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er zijn meer asymetrische velgen, die gaan allemaal prima tubeless met tape.

Het blauwe velglint dat er nu in zit is te smal en vreet op den duur je binnenband op.
Niet echt chique van je lbs, zeker icm de opmerking dat deze velg niet tubeless kan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Een asymetrische velg is goed dicht te krijgen, goed zorgen dat het lint in het holle stuk van het velgbed ligt. Een lint dat even breed is als de binnenkant wil namelijk niet altijd goed lukken. Zeker met een opstaand randje in het velgbed (wat ik bij jouw foto ook zie)

Het lint wat er nu in zit is goed geschikt voor tubeless als ik het zo zie, alleen zou ik het opstaande randje rechts even eraf snijden over de hele lengte rondom, want die staat tegen de velgrand op..

Als je toch met de binnenbanden wil rijden, raad ik aan om dat lint wat er nu in zit eruit te halen, en even 2x met electro tape door het velgbed te gaan, dan word je binnenband beschermt tegen de gaatjes van de nipples.

En gelijk de vraag, met hoeveel druk rij je in je banden? Want je velgranden hebben best veel kleine hits gezien als ik het zo zie..
sanderaaldering
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 mei 2017, 22:28

Ik rijd niet met veel veel druk maar ik denk dat het bedrog van de foto is, ik zal voor de zekerheid morgen even checken.

Wel bedankt voor de reacties allemaal ik ga het dan toch maar proberen :)

Gr
sanderaaldering
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 mei 2017, 22:28

Ik heb gister beide wielen gedemonteerd en het blijkt dat ik te ongeduldig ben geweest, er zat wel velglint in maar deze was helemaal naar de rand geschoven. Blijkt dat de velg netjes symetricht is en het lint wat los zit.

Ik heb het lint eruit gehaald en schoongemaakt nu wil ik dat er weer in doen en dan tape
Eroverheen(gewoon een kitje kopen).
Iemand nog advies over het type kit? Of doet dat elkaar niet zoveel

Foto: https://1drv.ms/i/s!AmuJoa3sxuCvvmps8D-etcHRN8I3" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij wil hem niet goed weergeven
sanderaaldering
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 16 mei 2017, 22:28

KevinBel schreef:Een asymetrische velg is goed dicht te krijgen, goed zorgen dat het lint in het holle stuk van het velgbed ligt. Een lint dat even breed is als de binnenkant wil namelijk niet altijd goed lukken. Zeker met een opstaand randje in het velgbed (wat ik bij jouw foto ook zie)

Het lint wat er nu in zit is goed geschikt voor tubeless als ik het zo zie, alleen zou ik het opstaande randje rechts even eraf snijden over de hele lengte rondom, want die staat tegen de velgrand op..

Als je toch met de binnenbanden wil rijden, raad ik aan om dat lint wat er nu in zit eruit te halen, en even 2x met electro tape door het velgbed te gaan, dan word je binnenband beschermt tegen de gaatjes van de nipples.

En gelijk de vraag, met hoeveel druk rij je in je banden? Want je velgranden hebben best veel kleine hits gezien als ik het zo zie..

De velgen zijn niet beschadigd. Het lijkt net of het bij de productie hoort omdat beide velgen het hebben over de complete rand (constante krasjes).
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

sanderaaldering schreef:Ik heb gister beide wielen gedemonteerd en het blijkt dat ik te ongeduldig ben geweest, er zat wel velglint in maar deze was helemaal naar de rand geschoven. Blijkt dat de velg netjes symetricht is en het lint wat los zit.

Ik heb het lint eruit gehaald en schoongemaakt nu wil ik dat er weer in doen en dan tape
Eroverheen(gewoon een kitje kopen).
Iemand nog advies over het type kit? Of doet dat elkaar niet zoveel

Foto: https://1drv.ms/i/s!AmuJoa3sxuCvvmps8D-etcHRN8I3" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij wil hem niet goed weergeven
Dit lint is geen Tubeless velglint, dat zou ik er niet meer inleggen, maar verder gaan met tubeless tape.

Even de breedte van je velg opmeten (inwendig) en daar de tape naar selecteren.

Ik heb goede ervaring met Schwalbe https://www.mantel.com/schwalbe-tubeles ... NzdGFydDQ=
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, zei ik ook al, wat er nu in zit dat is gewoon plastic velglint.
Je hebt tubeless tape nodig dat de hele vreedte vd velg opvult.
Niet zo’n kitje met een rubber strip.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie