Installatie Middleburn RS8 x-type

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
marc s
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 11 maart 2008, 12:17
Mijn mountainbike: Lelystad

Vandaag deze crankset ontvangen. Toen ik wilde installeren (24mm BB, 68mm, met tussenringen naar 73mm) bleef er zo'n 5mm over terwijl ik toch al redelijk wat kracht zette. Nou zit er aan de linkerkant een ring om eventuele speling weg te werken, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het de bedoeling is om zo'n 5mm zo op te vangen?

Vraag is dus of dat normaal is, of ik gewoon nog vaster moet draaien, of ......?
Surly Karate Monkey, Surly Ogre (voor van alles), Cannondale Synapse, Cannondale Scalpel SE
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het verschil tussen 68 en 73 is ook precies 5mm.
Dus met een 68 frame heb je inderdaad 5mm op te vullen.
L en R een spacer van 2,5mm (en rechts vaak nog een extra spacer, tenzij je daar een E-type derailleur of kettingkast hebt).
Omdat je 24mm schrijft ga ik er vanuit dat je buitenboordlagers hebt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marc s
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 11 maart 2008, 12:17
Mijn mountainbike: Lelystad

Die tussenringen zitten er al tussen. Ik heb dus al 73mm, maar houd dus nog steeds ongeveer 5mm over.

Idd buitenboordlagers (Ck)
Surly Karate Monkey, Surly Ogre (voor van alles), Cannondale Synapse, Cannondale Scalpel SE
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Fotootje van de situatie?
marc s
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 11 maart 2008, 12:17
Mijn mountainbike: Lelystad

Ik zal morgen even een foto maken bij daglicht. Inmiddels lijkt het gelukt. Ruimte was bij nader inzien maar iets van 3mm en dat is prima op te vangen met de “ingebouwde flexibel opvulling/spacer... mooi systeem, nog nooit eerder gezien, zal ook een filmpje maken van de afstelling met die ring)
Surly Karate Monkey, Surly Ogre (voor van alles), Cannondale Synapse, Cannondale Scalpel SE
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Inderdaad bij RS8 gewoon de Driveside goed vast draaien (30Nm) met M8 imbus en dan aan de Non-driveside kant de stelring aandraaien totdat de speling weg is (NIET te strak draaien, slecht voor je lagers), ook het borgboutje vd stelring niet te strak draaien, deze (de stelring) wil nog wel eens breken anders.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie