Heb de 1x groep in de kast gegooid en een dubbel gemonteerd met een 34/24, wat een verademingScottie2000 schreef:Versnellingen kan je vergelijken met ritzel rechner (https://www.j-berkemeier.de/Ritzelrechner.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Daarmee kan je de oude en nieuwe setup met elkaar vergelijken. Dan praten we over appels met appels vergelijken, omdat je gevoel bedrieglijk kan zijn. (Of goed en kan je het staven met cijfers)
Dan weet je namelijk ook wat er veranderd met een kleiner voorblad.
Ook ik heb een 28 tands voorblad erop en de 9-46 cassette van E13.
Omdat op het moment van de gemaakte keuze om voor deze cassette te gaan er nog geen goedkopere variant van de Eagle beschikbaar was.
Het bereik met 28 tanden en 9-46 is groot. Maar als nadeel krijg je wat grotere stappen (uiteraard)
Rijd nu alleen maar met de 34 omdat de onderdelen nog niet allemaal binnen zijn, maar wat een verschil! Vind het wel erg vreemd dat ik met een 34 veel beter trap dan met de 32, je zou denken dat een 28 beter zou zijn, maar dat werd em ook niet.
Heb nu weer een goede topsnelheid met een prettige cadans en ik kan straks voor ook weer schakelen, zodat ik niet constant de hele cassette op en af hoef te gaan. Vond dat ik teveel concessies moest doen kwa bereik en teveel moest schakelen op de cassette.
Kan ik toch weer mijn fietsmaatjes bijbenen op de rechte stukken, pfffff