Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag bij het veldrijden weer genoten van Mathieu.
In de 3e of 4e ronde sprong hij alweer met een mooie "whip" van het bruggetje af.

Af en toe maakt ie wat foutjes, omdat ie misschien iets te wild is, maar dat is alleen maar mooi.

In de uitzending zeiden de Belgen ook dat vorig jaar MTB totaal zonder voorbereiding was en dat hij merkte dat dat toch wel echt nodig was.

Eerst wedstrijd is al in Maart, in Zuid-Afrika, na een vol veldrit seizoen.
Daar heeft Schurter dan weer geen last van.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik hoop voor Mathieu dat hij een leuk en mooi MTB seizoen gaat rijden. Altijd leuk om iemand in een andere disipline zien strijden voor een plaats op het podium. Weer een andere uitdaging. En hij doet zeker weten niet mee voor het meedoen.
En bij de dames is het ook wel mooi om te zien hoe Neff toch wel aardig kan meekomen.
Laatst gewijzigd door Mike123 op vr 29 december 2017, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Martinezz schreef:Michiel van Heijden is ook eens een keer wereld kampioen geweest onder 23 waar is die nou nog geen eens top 20.
Hoho 14e bij laatste WK en een hele sterke Cape Epic gereden.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Verhaal van Mathieu over zijn nieuwe fiets.
https://youtu.be/ttDAm52pUCc" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

benieuwd op welke fully van canyon hij gaat rijden!! De Lux is al lang aan vervanging toe namelijk.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En de enige die nog niet is vervangen van het hele palet... lijkt er dus wel aan te komen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Goede zet van Canyon (en VdP), zijn ze gelijk vertegenwoordigd in de top vd Cyclocross en het Mountainbiken. Begreep dat ze wel een flink deel betalen van zijn 1 miljoen euro jaarsalaris :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

yo-eddy schreef:Goede zet van Canyon (en VdP), zijn ze gelijk vertegenwoordigd in de top vd Cyclocross en het Mountainbiken. Begreep dat ze wel een flink deel betalen van zijn 1 miljoen euro jaarsalaris :bier:

Wauw :o
sjezer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 18:13

Zal nooit vergeten dat Brentjens een drop off afliep (Houffalize?), waar de Amerikanen en Fransen vanaf vlogen zonder te remmen. Die skills heeft VDP ook en kan het Schurter dus serieus lastig maken. Dat heeft hij afgelopen jaar zondermeer bewezen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

sjezer schreef:Zal nooit vergeten dat Brentjens een drop off afliep (Houffalize?), waar de Amerikanen en Fransen vanaf vlogen zonder te remmen. Die skills heeft VDP ook en kan het Schurter dus serieus lastig maken. Dat heeft hij afgelopen jaar zondermeer bewezen.
Afdaling "de tuin" in bij Houffalize? (vanaf 6:00 https://www.youtube.com/watch?v=lMKvPwCZ7Qk" onclick="window.open(this.href);return false;)

Bart was inderdaad vooral een sterke rijder zonder erg veel skills. Heb begin jaren '90 nog wel eens een indoor wedstrijdje gereden in de Martinihal in Groningen waarbij Bart ook stelselmatig de chickenruns koos.
Toch altijd fijn om mijn Amerikaanse vrienden erop te wijzen dat een Hollander Olympisch goud pakte in hun sport in hun land :winkie:
Vind zijn verslag op Redbull tv ook steeds beter worden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

sjezer schreef:Zal nooit vergeten dat Brentjens een drop off afliep (Houffalize?), waar de Amerikanen en Fransen vanaf vlogen zonder te remmen. Die skills heeft VDP ook en kan het Schurter dus serieus lastig maken. Dat heeft hij afgelopen jaar zondermeer bewezen.
Dat heeft ie niet. Hij heeft bewezen bij te kunnen blijven op een relatief eenvoudig parcours tót Nino wat druk zette.
Kortom: intrinsieke aanleg is er, dit seizoen zal blijken of meer specifiek werk gaat leiden tot 'lastig maken'.

Even wat nuance voor ie straks op zn nederlands wordt afgebrand
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

In dit topic wordt ie al afgefikt voor hij überhaupt gestart is...
Wees nou eens blij dat er weer een Nederlander mee gaat doen en ook nog eens iemand die bewezen heeft dat hij kan fietsen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

awinkel schreef:In dit topic wordt ie al afgefikt voor hij überhaupt gestart is...
Wees nou eens blij dat er weer een Nederlander mee gaat doen en ook nog eens iemand die bewezen heeft dat hij kan fietsen.
Helemaal mee eens, wat ik al eerder zei, ik denk dat Schurter de enige is die MvdP NIET onderschat.
Ik herhaal 't gewoon nog een keer. - Mathieu gaat komend seizoen XCO wereldbeker(s) winnen -
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Ik fik m volgens mij juist niet af, maar spring ook niet op de bandwagon op basis van Albstadt. Ik zie veel mogelijkheden, maar uiteindelijk weten we over een maand of 4 hoe de vlag erbij hangt. Lijkt me vrij realistisch. VDP rijdt 40 wedstrijden all out terwijl Nino aan het trainen is.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Har77 schreef:
sjezer schreef:Zal nooit vergeten dat Brentjens een drop off afliep (Houffalize?), waar de Amerikanen en Fransen vanaf vlogen zonder te remmen. Die skills heeft VDP ook en kan het Schurter dus serieus lastig maken. Dat heeft hij afgelopen jaar zondermeer bewezen.
Dat heeft ie niet. Hij heeft bewezen bij te kunnen blijven op een relatief eenvoudig parcours tót Nino wat druk zette.
Kortom: intrinsieke aanleg is er, dit seizoen zal blijken of meer specifiek werk gaat leiden tot 'lastig maken'.

Even wat nuance voor ie straks op zn nederlands wordt afgebrand
Misschien kun je je even verdiepen in meneer van der Poel voordat je dit soort uitspraken gaat doen. Misschien dat Schurter en 1 of 2 anderen in het xc-circuit nog steeds iets meer technische kunde hebben dan VDP, maar zelfs dat waag ik te betwijfelen! VDP is zomers dus gewoon in bikeparken te vinden. Op een DH bak, of op een DH parcours op zijn crosser... . Misschien dat voor dat laatste meer mafketels te vinden zijn, maar niet veel die het ook daadwerkelijk kunnen!

En 'relatief makkelijk'... Heel veel moeilijker ga je het niet krijgen bij xc. Vergis je niet in een parcours als Albstadt! Dat de ondergrond relatief glad is maakt het niet per definitie makkelijk!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie