Turner Burner 2014 - Het einde is daar, P19

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Echt de langste rockgarden die ik tot nu toe tegen gekomen ben, vorig jaar ook gereden, ging nu wel iets soepeler om er overheen te vlammen, maar precies wat je zegt, blijft een uitdaging! Eigenlijk alleen voor een kleine pauze gestopt, vibraties zijn te erg :P
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik neem aan dat jullie na de rockgarden rechtsaf richting het meertje zijn gereden? Blijft 1 van de beste singletracks die ik ken daar in de buurt. En heb je Udo nog een beetje fietsles kunnen geven? :tong
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Yes bij Auberge du Schiessroth naar Schiessrothried, dat pad is echt super, dit keer ook alles gereden, ook die switchbacks. 8)
Vanaf daar naar Fischboedle (stuk moeilijker), en dan vanaf daar naar Mittlach, net dat laatste stuk hadden we nog niet eerder gereden, was ook verdomd moeilijk. :roll:
En Udo wel wat tips gegeven, hij kan gewoon goed rijden namelijk :-q alleen bij technische passages dat zit ff tussen zen oren nog om ze dan niet te rijden.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2916
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

cool, ik ga begin september naar la bresse.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Netjes! Ik kom een heel eind, maar helemaal aan het begin is de drop me wat te groot. Naar Fischboedle heb ik toch wel aardig wat moeten lopen omdat je daar gewoon niet meer op gang komt als je er eenmaal af bent. Naar Mittlach heeft de trail een paar mooie stukken, maar iets teveel gruishelling om lekker door te rijden. Ik hoop dit jaar nog eens die kant op te gaan en dan een variant links omhoog van Fischboedle te proberen, lijkt ook een mooie afdaling te liggen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

suravida schreef:Netjes! Ik kom een heel eind, maar helemaal aan het begin is de drop me wat te groot. Naar Fischboedle heb ik toch wel aardig wat moeten lopen omdat je daar gewoon niet meer op gang komt als je er eenmaal af bent. Naar Mittlach heeft de trail een paar mooie stukken, maar iets teveel gruishelling om lekker door te rijden. Ik hoop dit jaar nog eens die kant op te gaan en dan een variant links omhoog van Fischboedle te proberen, lijkt ook een mooie afdaling te liggen.
Ik had trouwens niet meer gereageerd Michiel :P Maar die drop heb ik volgens mij ook niet gereden, weet het niet precies meer, die is toch iets van na 50/100m wanneer je het bos in rijdt na die switchbacks op die grashelling? En het stuk vanaf Schiessrothried naar Fischboedle hebben we wel aardig gereden, soms ff voetje, het stuk erna wat dus onbekend was gaan we denk ik niet meer doen, precies wat je zegt, te veel "gruishelling", telkens die stukken dat er een rotslawine naar beneden is gekomen. :-{

Wij zijn vorig jaar vanaf Fischboedle de Kastelberg weer opgeklommen naar die auberge, maar dat was ook niet zo geweldig, heel veel steile stukken en vooral het laatste stuk moesten we lopen, dat was echt HEEEL erg steil. :roll: Agh 2018 maar weer die kant op, alleen dan moet ik is wat meer richting Lac de Kruth denk ik, lees overal dat ten oosten en zuiden er ook veel leuks ligt. Ten noorden/westen ervan ken ik al aardig wat. 8)

Fiets staat al een tijdje stil, laatste rit was bij Sart-les-Spa in oktober. En in september nog ermee naar Wood15 geweest. Daar nog wat mooie foto's gemaakt waaronder deze :winkie:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

man zie nu pas die foto's van Juli wat prachtig, echt een uitdaging. Staan er routes uitgepijld of heb je een gps file nodig met dito apparatuur?
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Dutch schreef:man zie nu pas die foto's van Juli wat prachtig, echt een uitdaging. Staan er routes uitgepijld of heb je een gps file nodig met dito apparatuur?
Grofweg het meeste wat ik rij daar zijn wandelpaden, ik gebruik zelf de IGN topokaart in combinatie met mijn GPS.
Er lopen ook genoeg gepijlde routes met zo nu en dan leuke uitdagingen maar het echte technische zoals op mijn foto's moet je dus "zoeken".
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Het einde is daar!
De Burner word vervangen door deze raket.
Zaterdag nog een leuke laatste rit gehad bij Spa in de buurt, en dat is blijkbaar zijn laatste adem geweest.
Want vanavond bij het afbouwen en schoonmaken van alles kwam ik weer een scheurtje tegen naast de reparatielas.
Dus al en al goed dat ik nu een nieuw frame gekocht heb.
Het is jammer maar helaas.

Mocht iemand nog een poging proberen dan hoor ik het graag ;) Frame met alle toebehoren (ik heb heel veel bushings en spare parts) komt te koop als defect.

Na zijn laatste ritje:
Afbeelding

Gestript van zijn onderdelen:
Afbeelding

Het scheurtje: (precies in het midden van de foto die verticale witte lijn)
Afbeelding
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Jammer van die Turner. Wat kost alu per kilo tegenwoordig?

Je weet dat je 500 euro (of dollar) korting krijgt op een nieuwe Turner als je een oude inlevert, ongeacht de staat?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan is het frame 2e hands nog wel 250 euro waard ;)

Jammer dat het opnieuw gescheurd is (maar de Rocket is vet).
Dit geeft ook weinig hoop voor iedereen die een scheurtje wil laten lassen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Zonde van het frame, exact langs de las zo te zien? Zoals je zegt heb je gelukkig al de vervanger staan :)
Komt het frame + die spare parts in Te Koop te staan of meer stille verkoop?
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

En, nog iemand kunnen vinden die er een gokje mee gaat wagen of heb je er een schuur-decoratie van gemaakt? :D
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Alle parts zijn verkocht aan een Brit en het kale frame hangt in de schuur :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ah mooi, kan je over een maandje er de kerstverlichting door hangen :bier:
Plaats reactie