Ghost Lector 9 UC, Lauf Fork

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

slapbandje schreef:Hij onderbouwd zijn kritiek toch ook door aan te geven dat het 'slappe hap in de bocht' is?
Niet iedereen maakt er een blaartrekkend of zaaddodend verhaal van.
Kort maar krachtig is behoorlijk verhelderend vergeleken met ruime, vaak nietszeggende, verhalen.
“De RS-1 is slappe hap in de bochten”

Iets van onderbouwing mag wel....

Laten we heel voorzichtig zeggen dat mijn ervaring zodanig anders is dat het niet klopt óf Luukvd niet met de boost-versie heeft gereden óf Luukvd heel zwaar is...

Ik weeg ongeveer 90KG en kan heel aardig sturen. De gewone Lauf is idd geen wonder van stijfheid. Ik heb eerst met de gewone versie gereden en heb nu de boost-versie. Die is merkbaar flink stijver. De RS-1 waar Luuk naar verwijst staat echter ook niet echt bekend als wonder van stijfheid (obv eigen ervaring zeker niet heel veel beter als een gewone Lauf).

(en ja: de Lauf is niet “heel mooi”)
Laatst gewijzigd door owwwwk op di 26 december 2017, 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
StAlTiCa
RobinG
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 20:42
Mijn mountainbike: Epic HT UL, Epic 2023

slapbandje schreef:Hij onderbouwd zijn kritiek toch ook door aan te geven dat het 'slappe hap in de bocht' is?
Niet iedereen maakt er een blaartrekkend of zaaddodend verhaal van.
Kort maar krachtig is behoorlijk verhelderend vergeleken met ruime, vaak nietszeggende, verhalen.
..?..

Lijkt me ook niet echt een aanvulling maar goed. Wordt wel inmiddels meer een Lauf topic dus wil ook mijn zegje nog ff doen. De Lauf bevalt mij prima op de UHR waar ik hem als winter vork gebruik en is niets slapper dan mijn SID en voorheen gebruikte Magura TS8. Wel is hij met name op de remknippen en in zijn algemeen minder comfortabel maar zo is hij dan ook ontwikkeld. Je moet je wat aanpassen op de fiets en met je armen dempen. Lage bandenspanning werkt ook zeker mee.

Maar mooie BIKE! :-q

Gr. Robin
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Nou vooruit, nu het topic toch al om zeep is.

Ik vond de lauf geweldig voor normaal xc werk.
Voor wedstrijden vond ik hem te slap (boost regular, 83 kilo).
Als het echt technisch wordt zeker te slap.
Ik rijdt de korte wedstrijden dus weer star, en de rest met een lefty.
Op de weg vond ik hem ook niet prettig, dus ook liever star.

Nogmaals, voor normaal Nederlands xc werk, vindt ik het een topvork.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Luukvd schreef:Slappe hap in de bocht.
Vandaag vlaardingen gereden normaal rijd ik hier altijd met een vaste vork de baan lag er niet al te best bij veel blubberige stukken

Nu met de lauf rijd ik en de snelste tijd van de dag een minuut sneller als de nummer 2 op strava en ik rijd op 15 seconden van mn pr die ik vd zomer reed met een baan in top conditie

Dus op een super bochtig parcours geen slappe hap.....
Grote onzin dus wat je beweerd
PaganiProductions

Mooi Ghost bike!!
Zo'n lauf wil ik ooit nog op een fiets hebben past erg goed bij de moderne xc hardtail
biking1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 21 augustus 2011, 20:36

Zoveel mensen, zoveel meningen maar ik ben zeker te spreken over de Lauf. Hij is idd wat slapper (zijdelings) dan een normale vork maar hij filtert op de meeste Nederlandse "rondjes" wel heel veel weg. Ik wil niet meer terug naar mijn Reba. Ik moet er wel bij vertellen dat ik er nog een fully bij heb voor het wat zwaardere werk want je wil niet met een lauf de Ardennen in of de Alpen. 1e wet van Newton ;-) ==> Actie is - Reactie. Dus wat je erin duwt komt net zo hard weer terug. Maar nogmaals voor NL bospaden is er niets beters. @topcstarter ==> nice bike.

This is mine:
Afbeelding

De cranks zijn nog vervangen door carbon X0 en het zadel is nu een tune komfor. Het gewicht zal net iets onder de 9 kilo liggen.
There's old pilots and there's bold pilots. But there's no old bold pilots ;-)
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Ik heb Ruinen gereden met een Lauf vork. Op alle singletracks top 30-50 van de > 5000. Snel zat, maar vond de Lauf slap aanvoelen in de bochten. Mistte stukje zekerheid, directheid. Alsof hij wegdraaide ofzo. En op de stukken waar ik comfort verwachtte, mistte ik het. Kwam moe van de fiets, last van de polsen. En ben gewoon 83kg. Dus zeg niet dat de vork me trager zou maken, of sneller.. maar vond 't gewoon niet geweldig aanvoelen. Zijwaarts niet, terugvering niet.
Plaats reactie