Dat laswerk is echt wel heel goed!
Voor een autodidact die een paar projecten heeft gedaan, en dan zo TIG lassen, petje af.
Handbuilt steel: Snowdon MK4
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
... Zo he... Dat is niet verkeerd.kermit schreef:@mud, het viel wel mee met dat verschikkelijke, ik kreeg zelfs gewoon koffie met een boterham!
Yoke gives me a big
- Herman de Biker
- Extreme Biker
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
- Mijn mountainbike: staal
Dankje Jamis
Inmiddels las ik wat vaker met de Tig op het werk dus dat is een goede manier om het op peil te houden..
Toch ben ik nog lang niet tevreden..dat komt waarschijnlijk doordat ik dagelijks wordt bestookt met beeldmateriaal waar het allemaal veel mooier, strakker en gelijkmatiger is..
In februari begin ik een Tig opleiding dus hopelijk kom ik ook op een dergelijk niveau.
(En die bak sterke koffie vooraf laten staan wil ook nog weleens helpen:)
Het frame is ongeveer half afgelast, nog wat klein spul als gussets etc. maken en verder aflassen, dan kan eerdaags de lak erover
Inmiddels las ik wat vaker met de Tig op het werk dus dat is een goede manier om het op peil te houden..
Toch ben ik nog lang niet tevreden..dat komt waarschijnlijk doordat ik dagelijks wordt bestookt met beeldmateriaal waar het allemaal veel mooier, strakker en gelijkmatiger is..
In februari begin ik een Tig opleiding dus hopelijk kom ik ook op een dergelijk niveau.
(En die bak sterke koffie vooraf laten staan wil ook nog weleens helpen:)
Het frame is ongeveer half afgelast, nog wat klein spul als gussets etc. maken en verder aflassen, dan kan eerdaags de lak erover
'BUILT not Bought '
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
- Contacteer:
Ik zeg goed werk.
Marius, je staat toch niet toe dat die halfgare bladen op jouw meesterwerk geschroefd worden?
Ik hoorde trouwens dat hij ook nog op zoek was naar meer comfort zonder Thudbuster.
Dus er zal ook nog wel een fully aankomen vermoed ik!
Marius, je staat toch niet toe dat die halfgare bladen op jouw meesterwerk geschroefd worden?
Ik hoorde trouwens dat hij ook nog op zoek was naar meer comfort zonder Thudbuster.
Dus er zal ook nog wel een fully aankomen vermoed ik!
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.
A. Einstein
A. Einstein
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Weer een mooi plaatje !
Wat ik me ook afvraag met die Ali bladen, hoeveel km gaan ze mee ?
Bij dit soort leveranciers heb je werkelijk geen enkele garantie dat ze het juiste materiaal hebben gebruikt, het op de juiste manier hebben behandeld enz.
Nu zal het gerust meevallen, maar het kan ook tegenvallen.
En als je met een €6 blad binnen 1 ritje een €22 ketting aan gort trapt, dan is de winst ook weg.
Goedkoper dan Superstar zou ik zelf niet durven te gaan.
Wat ik me ook afvraag met die Ali bladen, hoeveel km gaan ze mee ?
Bij dit soort leveranciers heb je werkelijk geen enkele garantie dat ze het juiste materiaal hebben gebruikt, het op de juiste manier hebben behandeld enz.
Nu zal het gerust meevallen, maar het kan ook tegenvallen.
En als je met een €6 blad binnen 1 ritje een €22 ketting aan gort trapt, dan is de winst ook weg.
Goedkoper dan Superstar zou ik zelf niet durven te gaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ik zou er niet eens van staan te kijken als ze uit
dezelfde fabriek komen. Met 100 keer belasting'nzo
eroverheen.
Vind de bladen van Superstar ook niet goedkoop 30 pond ofzo?
Dan zijn de SLX 1x11 van Shimano bij Bike Discount goedkoper. (€ 25,-)
En die zijn tegenwoordig ook een soort van Narrow wide alleen heet
dat Dynamic Chain Engagement.
dezelfde fabriek komen. Met 100 keer belasting'nzo
eroverheen.
Vind de bladen van Superstar ook niet goedkoop 30 pond ofzo?
Dan zijn de SLX 1x11 van Shimano bij Bike Discount goedkoper. (€ 25,-)
En die zijn tegenwoordig ook een soort van Narrow wide alleen heet
dat Dynamic Chain Engagement.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
- Smithy
- All rounder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
- Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude
Ik vind die bladen eigenlijk wel netjes eruitzien. Behalve dan de 'XT'. Dat is gewoon jammer.
Sinds kort kom ik regelmatig Ali-aanbiedingen tegen als ik google op shimano producten. Tegen flink lagere prijzen dan normaal. Allemaal namaak zeker?
Maarre...meer foto's van de bouw??
En zijn de graphics al uitgedokterd trouwens?
Sinds kort kom ik regelmatig Ali-aanbiedingen tegen als ik google op shimano producten. Tegen flink lagere prijzen dan normaal. Allemaal namaak zeker?
Maarre...meer foto's van de bouw??
En zijn de graphics al uitgedokterd trouwens?
Superstar maakt de bladen in eigen huis!Pat. schreef:Ik zou er niet eens van staan te kijken als ze uit
dezelfde fabriek komen. Met 100 keer belasting'nzo
eroverheen.
Vind de bladen van Superstar ook niet goedkoop 30 pond ofzo?
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Hier vorig jaar september een alie nw voorblad van 7,50 op mijn fatbike geschroefd. Na 2 winters met hoofdzakelijk blubber en klei zooi waar ik ermee in rij gaat dat gekke ding nog steeds prima. Keer op keer verbaas ik mij erover.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
2015 Kona Wo
- Herman de Biker
- Extreme Biker
- Berichten: 526
- Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
- Mijn mountainbike: staal
Ach het maakt mij weinig uit, hij schroeft het er maar op.. ik heb een mooie zwarte lakstift waarmee ik een hoop kan verdoezelen, net als op z’n crankSjef schreef:Ik zeg goed werk.
Marius, je staat toch niet toe dat die halfgare bladen op jouw meesterwerk geschroefd worden?
Ik hoorde trouwens dat hij ook nog op zoek was naar meer comfort zonder Thudbuster.
Dus er zal ook nog wel een fully aankomen vermoed ik!
En stel, stel.. dat kermit een stalen fully laat bouwen, dan pis ik mooi naast de pot, de Swarf Contour heeft namelijk zijn hart gestolen (en daar heb ik alle begrip voor;)
@smithy, de graphics zijn richting het reclamebureau en verwacht volgende week de boel in huis te hebben. Maar eerst nog wat klein spul maken en aflassen dus het duurt nog wel even voordat ik bij die stap ben..
Verder zijn er geen noemenswaardige foto`s van de bouw gemaakt, op een gelaste brake mount na dan, dus bij veel interesse kan ik die posten En vandaag is er ook weer geen hol uitgevoerd in de schuur want er moet natuurlijk ook een keer gefietst worden..
'BUILT not Bought '
- Cadexrider
- Extreme Biker
- Berichten: 565
- Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
- Mijn mountainbike: Rocks;-)
- Contacteer:
Inderdaad, petje/helmpje/muts af voor je vakwerk! Grtz
-
- Moderator
- Berichten: 16789
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Inmiddels staat er echt een frame!
Helemaal af is het nog niet: klein lasje bij de rembevestiging, kabelgeleiders erop, paar kleine puntjes bijwerken, strips op de yoke afronden, frame checken op rechtheid, checken/nabewerken balhoofdbuis, bracket en zitbuis, headbadge... dus echt nog wel wat werk te doen.
Maar daarna kan in principe het spuitwerk beginnen. Contact met de drukker over de spuitdecals loopt, de lakken zijn (grotendeels ) binnen. Nog even kijken wat een goede plek is met spuiten ivm temperatuur, afzuiging, stof... waarschijnlijk ditzelfde schuurtje met een hele hoop lakens over het gereedschap
Ik vind het nu al echt mooi geworden, bijvoorbeeld de yoke maakt dit frame toch onderscheidend t.o.v. andere hardtails. Voorzover nodig bij een handgebouwd frame natuurlijk, want dat feit op zich is al onderscheidend. Maar ik heb al met enige regelmaat visioenen van het frame met de "wine fire" rode lak die we voor ogen hebben erop en dan is "mooi" echt geen toereikende term meer. Dan moeten er superlatieven van stal gehaald worden
Twee plaatjes van vanochtend om een indruk van de stand van zaken te krijgen:
Helemaal af is het nog niet: klein lasje bij de rembevestiging, kabelgeleiders erop, paar kleine puntjes bijwerken, strips op de yoke afronden, frame checken op rechtheid, checken/nabewerken balhoofdbuis, bracket en zitbuis, headbadge... dus echt nog wel wat werk te doen.
Maar daarna kan in principe het spuitwerk beginnen. Contact met de drukker over de spuitdecals loopt, de lakken zijn (grotendeels ) binnen. Nog even kijken wat een goede plek is met spuiten ivm temperatuur, afzuiging, stof... waarschijnlijk ditzelfde schuurtje met een hele hoop lakens over het gereedschap
Ik vind het nu al echt mooi geworden, bijvoorbeeld de yoke maakt dit frame toch onderscheidend t.o.v. andere hardtails. Voorzover nodig bij een handgebouwd frame natuurlijk, want dat feit op zich is al onderscheidend. Maar ik heb al met enige regelmaat visioenen van het frame met de "wine fire" rode lak die we voor ogen hebben erop en dan is "mooi" echt geen toereikende term meer. Dan moeten er superlatieven van stal gehaald worden
Twee plaatjes van vanochtend om een indruk van de stand van zaken te krijgen:
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Moderator
- Berichten: 13035
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Kicken man!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7