26-12-2017 - Schaijk - Kersttocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Mark_K
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 10 november 2015, 11:40

Mountainbiken in Schaijk op Tweede kerstdag.

Op tweede kerstdag organiseert toerwielerclub Ons Verzet de jaarlijkse Kersttocht.
In de bossen van Herperduin worden mooie mountainbike routes uitgezet. Deelnemers kunnen kiezen uit afstanden van 30 of 40 kilometer.

Vele klimmetjes, slingerende singletracks en natuurlijke hindernissen in Herperduin zorgen voor sportieve uitdaging en plezier. De routes worden duidelijk aangegeven met pijlen en linten.

Bij De Kriekeput is een rustpauze waarbij aan alle deelnemers een gratis kop warme drank, koude sportdrank en een versnapering wordt aangeboden. Heb je pech onderweg? Fietsenmaker Henk Kuijpers uit Herpen staat hier klaar om je weer op weg te helpen.

Bij terugkomst is het mogelijk om de fiets af te spuiten en om te kleden. E.H.B.O. is op de start- en pauzeplaats aanwezig alsmede eventueel benodigd gereedschap.

Starten voor deze toertocht kan op 26 december a.s. tussen 08.30 en 10.00 uur vanaf: Café de Potter, Schutsboomstraat 33 in Schaijk. Deelnamekosten zijn € 5,00 p.p. en voor NTFU leden € 4,00 p.p. Voor de jeugd t/m 15 jaar is deelname gratis.

In verband met werkzaamheden in het centrum is het aantal parkeerplaatsen rondom de startlocatie dit jaar beperkt. Wij vragen u vriendelijk de aanwijzingen van de parkeer coördinatoren op te volgen.

Vele vrijwilligers van T.W.C. Ons Verzet uit Schaijk staan klaar om deze dag tot een te succes maken. Voor meer inlichtingen over deze mountainbiketocht kijkt u op de website: http://www.onsverzet.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of belt u met tel. 06-55342083.
Graag tot ziens op Tweede Kerstdag.
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Ik ben weer van de partij :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Jaarlijks een leuke rit. Ik zag op Strava het voorrijden van de tocht en zag dat het minpuntje van het lange stuk over de weg van de inschrijving naar Herperduin heen en terug nog steeds er in zit. Volgens mij zijn er mogelijkheden genoeg om dicht bij Herperduin te vertrekken.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Tsjibiti schreef:Jaarlijks een leuke rit. Ik zag op Strava het voorrijden van de tocht en zag dat het minpuntje van het lange stuk over de weg van de inschrijving naar Herperduin heen en terug nog steeds er in zit. Volgens mij zijn er mogelijkheden genoeg om dicht bij Herperduin te vertrekken.
Ideaal om even warm te rijden voordat je los kan gaan op de leuke tracks.

Als het weer een beetje mee zit ben ik er bij altijd leuk in deze omgeving. :-q
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

als het (weer) een beetje meezit kom ik ook die kant op :-)
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Morgenochtend de route nog een laatste keer verkennen en dan 2de kerstdag om 7 uur het bos in om de pijlen en lintjes op te hangen.

We zien jullie graag 2de kerstdag in Schaijk voor een mooi rondje fietsen en gezelligheid.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Koenuhhh schreef:
Tsjibiti schreef:Jaarlijks een leuke rit. Ik zag op Strava het voorrijden van de tocht en zag dat het minpuntje van het lange stuk over de weg van de inschrijving naar Herperduin heen en terug nog steeds er in zit. Volgens mij zijn er mogelijkheden genoeg om dicht bij Herperduin te vertrekken.
Ideaal om even warm te rijden voordat je los kan gaan op de leuke tracks.
Bij dit zacht winterweer geef ik je helemaal gelijk. Maar het bij temp. < 5 graden "vernikkel" je met zo'n lang stuk over de weg. Zeker bij het terugrijden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Gisterochtend de route verkend en het parcours lag er goed bij.
Met dank aan onze routemeester, die was zaterdag nog op pad geweest en heeft de natte stukken ontwaterd en voorzien van verse droge zandgrond.
Tot 2de kerstdag, voor een sportief begin van de 2de dag van kerst.

En dan 's middags verdiend op de bank met familie, kerstchocolade en veldrijden. ;) :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Mits het droog blijft betekent dit lekker crossen over droge singletracks?
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Op paar stukken die altijd wat modderig zijn na, zijn de tracks voor deze tijd droog.
En als het droog blijft, zal het met deze wind alleen maar beter worden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
themilkman
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 22 januari 2012, 19:57
Mijn mountainbike: Cube agree gtc race

Helaas voor de uitpijlers, jullie hebben wat regen. Vanaf 8 uur droog.

Mooi even de gourmet wegfietsen morgenochtend in Schaijk!
-------------------(._.)-------------------

Remco
themilkman
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 22 januari 2012, 19:57
Mijn mountainbike: Cube agree gtc race

Was super vanochtend, bedankt voor de top uitgezette tocht!
-------------------(._.)-------------------

Remco
Gebruikersavatar
Deempje98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 14:55

Het was weer een mooie tocht met mooi weer. Laatste stukje waren er meerdere mensen waaronder ik de route kwijt.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@themilkman en Deempje98: Bedankt voor het compliment. Zal het doorgeven bij de evaluatie. Kreeg en hoorde onderweg ook complimenten voor de route en over de tocht.

@Deempje98: waar op de route was dat ergens? Dan kunnen we dat in het volgende jaar extra aandacht geven, we willen een perfecte tocht organiseren en we vinden verkeerd rijden net zo erg als degene die het overkomt.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
kogafan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 september 2014, 19:05

Ik vond het ook een geweldige tocht zeer goed uitgezet , alles goed kunnen vinden .
Plaats reactie