Nieuwe route Krimpenerwaard

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mountainbikeroute: aanleg komt dichterbij

KRIMPENERWAARD – Vrijwel niets staat de aanleg van een mountainbikeroute door de Krimpenerwaard nog in de weg. En dat is goed nieuws voor de initiatiefnemers wielerclub De Waardrenner en Servicepunt Verenigingen Nederlek.

Groenalliantie Zuid-Holland nam onlangs het schetsontwerp voor de route ter hand en keurde dat, voorzien van een aantal aanpassingen, goed. Om de aanpassingen uit te voeren is een extra krediet van 69.700 euro boven op het al gereserveerde bedrag van 158.000 euro nodig. Ook de beheerslasten worden aangepast: van 10.000 naar 14.000 euro per jaar.

Volgens Groenalliantie zijn aanpassingen aan het ontwerp noodzakelijk om haar aansprakelijkheidsrisico te verlagen. Omdat doel te bereiken werd het gecombineerde gebruik van het talud naast de N210 voor ruiters én mountainbikers geskipt. De bestaande, geasfalteerde fietspaden gaan geen deel uitmaken van de mountainbikeroute. Verder liet Groenalliantie één van de geplande ‘technische parcoursjes’ vervallen.

Om de totale kosten binnen de perken te houden is afgesproken dat op een klein deel van de route over een lengte van 100 meter alsnog gebruik gemaakt mag worden van een verhard fietspad, om daarmee de kosten van de aanleg van een extra brug uit te sparen. In 2019 wil Groenalliantie starten met de aanleg van de MTB-route.

Bron: RTV Krimpenerwaard
_____________________________________________________________________________

Ik rij met regelmaat een asfaltrondje door dit gebied. Ben benieuwd wat voor track het wordt. Gebied leent zich niet echt voor een spannend parcours. Maar... beter iets dan niets! :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Giant-E schreef:Mountainbikeroute: aanleg komt dichterbij
Gebied leent zich niet echt voor een spannend parcours. Maar... beter iets dan niets! :-q
Dit is typisch een geval van beter niets dan iets! Wat in ons land recreatief fietst , zowel sportief als toeristisch , doet zeker 80% dat over verharde wegen. Dit gebied is typisch een gebied voor verharde wegen. Dus iedere Euro die aan een vaste MTB-route hier wordt uitgegeven is overbodig. Bovendien zijn er al veel te veel zogenaamde vaste routes in ons nonMTB-land.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De Broekpolder is vergelijkbaar met de Krimpenerwaard. Heet een prima en veelzijdige mtb-route. Het kan dus wél.
M@rk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 09:23
Mijn mountainbike: LV301MK8 140/140 26er -- & -- Liteville 301Mk12 650b 150/140 is klaar!

Mooi plan! :-q :-q
Niets is wat het lijkt



Love is the feeling you get when you like something as much as your mountainbike; vrij naar Hunter S. Thompson
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Giant-E schreef:De Broekpolder is vergelijkbaar met de Krimpenerwaard. Heet een prima en veelzijdige mtb-route. Het kan dus wél.
Natuurlijk zal het wel kunnen , maar met de nu al grote overdaad aan vaste routes in NL als je je realiseert , dat er veel minder "onverhard fietsers" zijn tegenover die dat bij voorkeur over verharde wegen en paden doen, is dit volledig overbodig.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Niet helemaal eerlijk. In deze regio is het aantal route’s namelijk op één hand te tellen. Laat maar komen dus.
uni
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 10:04
Contacteer:

Ik ben hier zeker blij mee !
De routes in deze buurt zijn zeker dun gezaaid en ik heb de broekpolder al een paar keer met plezier gereden.
De alpen zullen we hier niet krijgen maar een leuke speelse route kan het zeker worden.
ik ga dit met interesse volgen.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Aangezien het aantal MTB-ers in ons kleine land relatief klein is, hoeft toch niet iedereen een route in zijn achtertuin te hebben. Zeker als er niet natuurlijk iets ligt en zoals in dit geval er kunstmatig iets verwezenlijkt gaat worden en er (overheids)geld aan besteed moet worden
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nogmaals, tussen Rotterdam en Utrecht ligt welgeteld 1 route. Nieuwegein, aan de kant van Utrecht. Aan deze kant ligt helemaal niets. Een blinde vlek in MTB route-land. Ik zie juist hier wel de meerwaarde van een leuke route.
Ik maak me echter geen illusie's, het Loetbos is volledig vlak en aangezien een toerclub zich ermee gaat bemoeien zal het wel een vlak boswielrennersrondje worden. Bergschenhoek zal dus wel mijn thuisbaan blijven gok ik zo.
Rossie
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 22 april 2012, 16:13

Ik denk dat veel mensen uit de omgeving er zeker wel blij mee zijn.. inderdaad dit is een erg druk stukje Nederland met heel veel mensen op een kluit maar waar geen zak te doen is op mtb gebied..

Overheidsgeld... is toch eigenlijk geld wat bij de burger vandaan komt?!
Kan niet beter besteed worden wat mij betreft.. het geeft een hoop plezier aan veel mensen en haalt de druk van de voetpaden en ruiterpaden omdat je daar nu wel op moet rijden wil je een beetje van de weg af.

Hopelijk komt het Bentwoud ook eens aan de beurd...
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Dit is mijn achtertuin en ben redelijk tevreden hier over. Inderdaad, gezien het terrein en de invloed van de toerclub ben ik zeer terughoudend. Heb niet de illusie dat er straks mooie kombochtjes en dikke tables in het Loetbos liggen. Maar het kan wel mijn "heb niet zo veel zin om ver weg te gaan dus blijf ik maar hier" trainings- rondje aanzienlijk veraangenamen. Er waren ook plannen om tig kilometer ruiter paden aan te leggen maar dat gaat niet door vanwege de aard van het terrein. Ben benieuwd.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Wieler / toerclub.... zegt al genoeg
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

robko schreef:Dit is mijn achtertuin en ben redelijk tevreden hier over. Inderdaad, gezien het terrein en de invloed van de toerclub ben ik zeer terughoudend. Heb niet de illusie dat er straks mooie kombochtjes en dikke tables in het Loetbos liggen. Maar het kan wel mijn "heb niet zo veel zin om ver weg te gaan dus blijf ik maar hier" trainings- rondje aanzienlijk veraangenamen. Er waren ook plannen om tig kilometer ruiter paden aan te leggen maar dat gaat niet door vanwege de aard van het terrein. Ben benieuwd.

Forum weer gevonden, maat? :-q
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

yep! rondje UHR doet wonderen!
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Als dit maar niet zoiets wordt als het "MTB parcours" van Berkel en Rodenrijs........
Dan beter niets want dat is serieus weggegooit geld geweest.
Gebied langs de N210 is zo plat als wat.
Als daar hoogteverschil in moet komen dan gaan ze dat denk ik niet voor elkaar krijgen met dat bedrag.

Maar ik ben benieuwd.
Plaats reactie