Squirt - kettingsmeermiddel

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

Ik heb vroeger ook wax gebruikt en gebruik nu Boeshield T-9 al een tijdje. Met Boeshield blijft alles mooier schoon, maar heb het idee dat het minder goed/lang smeert dan Pedros wax die ik gebruikte. Zolang je met droog weer en in niet teveel zand fietst gaat wax bij mij langer mee, anders Boeshield.
At 140 mph you have no friends
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Dat bijsmeren onderweg snap ik niet zo goed, het moet toch tijd hebben om te drogen en dikker te worden voordat het smeert?!

Hoeveel tijd is dat dan volgens jullie?!

Grt Chris

Cube-Elite schreef:Ik vind het voor korte ritten wel aardig en ben na het lezen hier gewoon vol blijven houden. Nieuwe ketting hele riedeltje en dan na elke rit bij druppelen. na een km op 80 a 90 op de mtb moet ik echt wel bijsmeren.

Moet zeggen dat ik het op zanderige banen bv ldd wel super vind, daar is het wel behoud van je dure cassette.
Op de racer gaat het bij mij gewoon herrie maken na een 100 a 110 km en vind ik een olie een stuk beter.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Gewoon na je ritje indien nodig je ketting even afspoelen. (Bagger er af) En wat verse Squirt er op. En je fiets is weer klaar voor morgen.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie