Smithy Serotone - the build

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ja het contrast is groot haha! Ik ben erg benieuwd naar de looks met de carbon vork!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

WTF***, dat is een gave bike geworden! Ben benieuwd hoe de carbonnen vork staat. Binnenkort een keer gravalrace rondje Ede?

M'n Soma is nu nog SS opgebouwd, maar kan snel geared worden. Anders mag de Genesis Vagabond mee.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Zeer fraai :-q
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Smithy schreef: Ik heb net de kartonnen vork erin gehangen.
Niet nat laten worden daar kunnen ze heel slecht tegen. :winkie:
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

:tong :tong

Ik kon het laten om toch alvast het eindresultaat in post 1 te plempen. Neemt niet weg dat ik nog e.e.a. aan detail/procesfoto's hier ga plaatsen in de loop der tijden.

Hopelijk komt de zon ooit nog eens tevoorschijn. Dan kan ik een betere plaat schieten.

Afbeelding
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Kijk, dat smoelt idd. stukker beter dan dat dunne pijpje
wat er eerst op stond.

vind het optisch op mijn roze gravelaar ook een wereld van verschil.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Heel fraai! Columbus vork?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Heb je BOTY foto een update gegeven. Smoelt idd erg fraai. :-q
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

@Dice; goed bezig, wat mij betreft ben je bike-of-the-year-ceremoniemeester-of-the-year :-q
@Suravida; hij lijkt er wel een beetje op he? Het is een honkietonk-Ali-vork. Ik vond de Enve's, niners e.d. wel zo schofterig duur dat ik hier maar voor gekozen heb. Er gaat al genoeg geld zitten in de bouwhobby (daar weet je alles van :-D)
@Jan, goed idee, moeten we doen! Ik heb veel van jouw nieuwste bikes nog niet eens gezien. Ben heel benieuwd in real life. En gelukkig is er meer dan zat gravel te vinden in onze buurt :-q
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Ben niet zo van de gravel bikes maar vind dit exemplaar erg goed “gelukt”. Zelfde voor de banden, ben normaal nooit zo van de skin Wallis maar in deze fiets.... :-D

Gewoon een gave bike geworden :-q Complimenten dat je er “zo maar” aan begonnen bent! En als dit het resultaat is van je eerste zelf gebouwde frame dan beloofd dat wat voor de toekomst.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Zeker nice!!!
Maar what's met het stuur/shifters? Lijkt net of het stuur 'gezakt' is of dat de shifters veuls te laag zitten :o
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Ja dat laatste. Ik heb de hendels puur voor de foto's gemonteerd. Ben nu lekker binnen onder het genot van een bokbiertje alles aan het afmaken, voornamelijk kabels leggen en bar tape plakken. Hendels zaten inderdaad veeeel te laag, dit heb ik nu gefixed. Moet zeggen dat het best een klus is, normaal met mtb-stuff gooi ik de montagehandleiding gelijk weg en monteer ik het zonder na te denken. Met al die race-spullen is dat wel even anders!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark, pracht resultaat, kudos.

En mag ik even ook mijn bewondering uitspreken voor de hoge standaard van de zelf bouwers hier. Wat een plaatje is deze ook weer, en de afwerking en de presentatie van Smithy cycles hier met lage hendels en al. Diepe buiging en petje af.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Bedankt :-q Leuk die positieve reacties!

De hobby begint met de mal. Ik heb de mijne afgekeken van Brew Bikes. Vanuit het 3D ontwerp heb ik dikke stalen platen laten snijden. Ze bleken echter niet helemaal vlak; dan maar onder de wals;

Afbeelding

Net zo lang tot 'ie wel vlak is. Goed, het is niet hetzelfde als vlakken tot 0,01 mm. Maar het is ruim voldoende. Even controleren met de rei;

Afbeelding

Werk in uitvoering. Hier kun je qua jaargetijde een idee krijgen hoe lang deze bouw heeft geduurd :wink:

Afbeelding

Conus-time;

Afbeelding

En m'n oude BMC-frame erin, voor de vorm ende het idee;

Afbeelding

De mal is volledig instelbaar, in principe kun je er alles op maken. Van fatbike tot tandem. Met een hoekmeter kun je de boel instellen. Dit gaat wel redelijk omslachtig vind ik. Maar goed, hoe vaak doe je dat nou. En deze mal is financieel een stukje minder pijnlijk dan een profi mal. Nu ben ik voor een vriendenprijs aan plaatwerk klaar. Wat losse reststukken staal/alu/rvs en gááán.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ik vroeg me al af of je voornamelijk in de drops rijd vanwege de positie van de hendels, maar zo te lezen was het tijdelijk haha. Erg mooi eindresultaat, staat erg goed zo die vork! Overall goed geslaagd :-q
Plaats reactie