Beste medebikers,
Heeft er iemand een idee of dit mag in Nederland?
https://www.scorpionracks.com/
Volgens mij gaat het dan om het maximaal uitsteken van 1 meter uit de achterkant van de auto en dat er een extra nummerplaat achterop moet.
Verlichting blijft zichtbaar.
Of moeten de dragers nog voldoen aan een keuring?
(Ik wil hem zelf proberen te maken)
Nieuwe fietsendrager
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2021
- Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
- Mijn mountainbike: Kona Manomano
https://www.fietsendragercenter.nl/advi ... agers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Waarom ???
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
1) Vergeleken met de gemiddelde trekhaakdrager nemen ze weinig ruimte in in de garage wat met toch een voordeel lijkt, al zijn er opvouwbare "traditionele" trekhaakdragers* waarvoor dat ook gezegd kan worden.
Niet modellen als een Xpress 970 welke ook heel compact is maar met veel fullies niet echt werkt...
2) Ik heb mensen zulk soort dragers (er zijn er meer uit de US volgens mij) in de Alpen zien gebruiken en het erop hangen ging toch een aanzienlijk stuk sneller dan de normale trekhaakdrager (vergelijkbaar met trage liftopties) wat voor shuttlen in ieder geval een voordeel is.
3) Ik betwijfel of je officieel onder een markeringsbord voor overstekende lading uitkomt. Bij 1 van m'n fietsenrekken zat iets van een typegoedkeuring maar ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om te kijken wat daar precies in stond; is overigens Duitse import, die zijn sowieso dol op ABEs voor alles wat aftermarket is...
Niet modellen als een Xpress 970 welke ook heel compact is maar met veel fullies niet echt werkt...
2) Ik heb mensen zulk soort dragers (er zijn er meer uit de US volgens mij) in de Alpen zien gebruiken en het erop hangen ging toch een aanzienlijk stuk sneller dan de normale trekhaakdrager (vergelijkbaar met trage liftopties) wat voor shuttlen in ieder geval een voordeel is.
3) Ik betwijfel of je officieel onder een markeringsbord voor overstekende lading uitkomt. Bij 1 van m'n fietsenrekken zat iets van een typegoedkeuring maar ik heb eigenlijk nooit de moeite genomen om te kijken wat daar precies in stond; is overigens Duitse import, die zijn sowieso dol op ABEs voor alles wat aftermarket is...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Waarom:
Ik woon in een appartement met veel te veel spullen dus een klein opvouwbare fietsendrager heeft sterk de voorkeur.
Ook de fietsen staan in de woonkamer en die moeten dus schoon naar binnen.
Het idee is dan dat ik de fietsen aan de drager zo de wasstraat in kan rijden, afspuiten en alles schoon weer het huis in.
Bij een traditionele drager heb ik het gevoel dat de drager vies blijft.
Nu gaat de fiets in de auto en heb net een nieuwe auto met een trekhaak.
De Voordelen:
Kleine opvouwbare fietsen drager.
Alles makkelijk schoon te maken.
Te bouwen onder de €100,-
Beter voor de fiets (Je klemt niets op het frame).
Vindt het er ook wel cool uitzien
Ik woon in een appartement met veel te veel spullen dus een klein opvouwbare fietsendrager heeft sterk de voorkeur.
Ook de fietsen staan in de woonkamer en die moeten dus schoon naar binnen.
Het idee is dan dat ik de fietsen aan de drager zo de wasstraat in kan rijden, afspuiten en alles schoon weer het huis in.
Bij een traditionele drager heb ik het gevoel dat de drager vies blijft.
Nu gaat de fiets in de auto en heb net een nieuwe auto met een trekhaak.
De Voordelen:
Kleine opvouwbare fietsen drager.
Alles makkelijk schoon te maken.
Te bouwen onder de €100,-
Beter voor de fiets (Je klemt niets op het frame).
Vindt het er ook wel cool uitzien
- Zaskar
- Mountainbike Junk
- Berichten: 285
- Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
- Mijn mountainbike: Cannondale Habit
Als je zelf bouwt; denk dan ook om kentekenplaatverlichting. De bekende merken hebben TUV goedkeuring, al kon ik zo snel niet vinden wat dat precies inhoudt.
Zelf gebruik ik de Thule Velocompact 926 (3 fietsen) en parkeer deze op de grond, met twee fietsen erop. Op deze manier neemt hij ook relatief weinig ruimte in. Het is alleen wel een zwaar ding om ver mee te moeten lopen. Qua gebruiksgemak en stabiliteit (ook icm carbon frame adapter) subliem.
Zelf gebruik ik de Thule Velocompact 926 (3 fietsen) en parkeer deze op de grond, met twee fietsen erop. Op deze manier neemt hij ook relatief weinig ruimte in. Het is alleen wel een zwaar ding om ver mee te moeten lopen. Qua gebruiksgemak en stabiliteit (ook icm carbon frame adapter) subliem.
- floris500
- Pro Biker
- Berichten: 975
- Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
- Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL
Interessant systeem. Ik zie weleens vaker systemen uit/in Amerika die ik hier weleens zou willen zien, deze ook bijvoorbeeld; https://www.saris.com/product/superclamp-ex-2" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=oW0V3CE ... gNbrWeYTcq" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik houd het even in de gaten hier
https://www.youtube.com/watch?v=oW0V3CE ... gNbrWeYTcq" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik houd het even in de gaten hier
-
- Extreme Biker
- Berichten: 858
- Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
- Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)
Als je een lichte, compacte drager zoekt, dan is de Spinder Urban een perfecte oplossing.
Ze worden niet meer gemaakt, dus je zult tweedehands moeten zoeken.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... ousPage=lr
Ze worden niet meer gemaakt, dus je zult tweedehands moeten zoeken.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... ousPage=lr
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 191
- Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
- Mijn mountainbike: 11ANTs
- Contacteer:
Zeker een mooi compacte en lichte drager. Maar pas op, het aluminium kokerprofiel waar de wielbakjes aan zitten is maar zeer fragiel bevestigd aan het deel dat op de trekhaakkogel zit. De zeskant kop van de m6 boutjes zit in een sleuf van deze koker geschoven,als je deze iets te vast aandraaid vreet de boutkop zich in het aluminium. Er is niet veel voor nodig om dan de halve drager inclusief bike te verliezen.h67racing schreef:heb pas een spinder colibri gekocht, goedkoop en ook compact
Zelf gebruik ik de Colibri ook regelmatig, maar wel met een modificatie waardoor de boutkopjes er niet uit getrokken kunnen worden. Ik heb hiervoor een soort T vorminge bout gemaakt die veel meer oppervlak heeft als de standaard boutjes waardoor het praktisch onmogelijk is dat deze uit de sleuf getrokken worden.