Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

zondag de veluwe op gegaan met de Mukluk...was pittig. Harde wind, veel zompige sneeuw..zware kost :-).
Wel errrg gaaf! Wat sfeerbeelden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

super foto's.
Goed man. Prima
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Afgelopen zondag de toertocht in Wouw gereden, gestart met regen die overging in natte sneeuw... Uiteindelijk bleef de sneeuw ook liggen wat mooie plaatjes opleverde. De fatbike had het prima naar zijn zin, al was het hier en daar wel oppassen.
https://www.flickr.com/photos/mtbyou/24 ... 556407417/" onclick="window.open(this.href);return false;
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ik heb mijn zinnen gezet op een nieuwe fatbike voor in mijn collectie fietsen...
Ik wil er niet heel veel geld aan uitgeven en vond dus de Cannondale Fatcaad 3 voor een mooie prijs. Deze bike is Shimano Deore afgemonteerd en heeft mechanische Tektro remmen, hier start ik mee en vervang dit alles later voor een SLX remset, derries en shifters. Wie van jullie fatbike experts heeft ervaringen met deze fiets of kan mij zeggen of dit iets is? Het is voor mij wel echt een fiets voor er bij, voor de fun en zal er dus geen marathons mee gaan rijden ofzo....
Hoor graag jullie mening, dank!
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Mijn Farley werd destijds geleverd met een 2x10 groep, Deore achter en SRAM voor. Ik had op diverse forums al gelezen dat de standaard remmen destijds niet best waren, weet zo het merk niet meer. Gekozen om de fiets gelijk te voorzien van een setje SLX remmen.

Na een tijdje te hebben gereden met de 2x10 setup besloten om over te gaan naar 1x10. Cassette van Sunrace 11-42t en een 30t nw tandblad voor aan de voorzijde besteld en omgebouwd. Idee was om een simpele, relatief onderhoudsvrije fiets te hebben. Later het voorste tandblad gewisseld voor een ovaal 32t nw blad.

Na ruim een jaar en circa 2500km met deze setup te hebben gereden, door weer en wind, droog, nat tot erg modderig was de cassette op en de derde ketting versleten. Nu voorzien van een SRAM NX 1x11 setup.

Moraal van het verhaal, lekker gaan fietsen met de CAAD, upgraden waar jij het nodig/noodzakelijk vind. In het begin zoeken naar de juiste bandenspanning, ik rijd rond de 7 a 8psi, voor mij de ideale mix tussen grip en rolweerstand.

Have fun...
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Montferbiker schreef:Ik heb mijn zinnen gezet op een nieuwe fatbike voor in mijn collectie fietsen...
Ik wil er niet heel veel geld aan uitgeven en vond dus de Cannondale Fatcaad 3 voor een mooie prijs. Deze bike is Shimano Deore afgemonteerd en heeft mechanische Tektro remmen, hier start ik mee en vervang dit alles later voor een SLX remset, derries en shifters. Wie van jullie fatbike experts heeft ervaringen met deze fiets of kan mij zeggen of dit iets is? Het is voor mij wel echt een fiets voor er bij, voor de fun en zal er dus geen marathons mee gaan rijden ofzo....
Hoor graag jullie mening, dank!
Mijn fietsmaat was erg content over deze Fatbike. Wel erg zware wielen en de standaard Juggernaut Sport banden zijn RUK!!
Gooi er voor meer plezier een paar Jumbo Jim 4.8 bandjes op en de rolweerstand zal aanzienlijk minder zijn.

Maar vooral lekker fietsen op deze geweldige bike en ervaar de fun van het fatbiken :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Montferbiker schreef:Het is voor mij wel echt een fiets voor er bij, voor de fun en zal er dus geen marathons mee gaan rijden ofzo....
Hoor graag jullie mening, dank!
Waar heb ik dit vaker gehoord :lol:
Reken er maar op dat je binnen een jaar besluit je andere fietsen op marktplaats te zetten :-q
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Haha! Ik hoor dat ook vaker indd! Maar voor nu is mijn vraag dus, is die Fatcaad 3 een beetje fiets als ik deze een kleine upgrade geef?
Pathologisch Mountainbiker
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ooh sorry....ik zie nu pas de reacties haha! Meer zijn ook welkom hoor! Thanks!
Pathologisch Mountainbiker
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Welke variant van de Jumbo Jim is dan aan te raden? De Evolution?
Die zie ik namelijk voor €44,95 staan bij een webwinkel....
Pathologisch Mountainbiker
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Kep um gekocht ook! Begonnen met SLX remset....later komt de upgrade naar SLX groep en Schwalbe banden... :-q
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Montferbiker schreef:Kep um gekocht ook! Begonnen met SLX remset....later komt de upgrade naar SLX groep en Schwalbe banden... :-q
goede koop. Zorg wel voor 4.8 inch bandjes. Veel meer fun. :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Ik heb sinds vorige week een Salsa Beargrease carbon NX.
Vorige week gelijk de Multimate Zwaluwen toertocht gereden..wat een fun in de blubber, diepe sporen voel je niet eens, daar waar de rest behoedzaam een spoor kiest, gewoon erdoor..geen krimp.
Ongekend dus..wat een grip..zelfs wat cyclocrossers het leven zuur gemaakt, qua banden heb ik de 45NRT 4.0 banden erop zitten, (met Surly velgen) vanavond trouwens de boel tubeless gemaakt, dat ging makkelijk, en gelijk halve kg eraf :-)
Ik heb wel gelijk het 28 tands tandwiel (1x11) overboord gegooid en er een 32 blad op gezet, met de mechanische Avid remmen kan ik nog wel leven, ze werken perfect...ff afwachten hoe ze het blijven doen.
Ben dr super blij mee zo.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

carlosvdk68 schreef:Ik heb sinds vorige week een Salsa Beargrease carbon NX.
Vorige week gelijk de Multimate Zwaluwen toertocht gereden..wat een fun in de blubber, diepe sporen voel je niet eens, daar waar de rest behoedzaam een spoor kiest, gewoon erdoor..geen krimp.
Ongekend dus..wat een grip..zelfs wat cyclocrossers het leven zuur gemaakt, qua banden heb ik de 45NRT 4.0 banden erop zitten, (met Surly velgen) vanavond trouwens de boel tubeless gemaakt, dat ging makkelijk, en gelijk halve kg eraf :-)
Ik heb wel gelijk het 28 tands tandwiel (1x11) overboord gegooid en er een 32 blad op gezet, met de mechanische Avid remmen kan ik nog wel leven, ze werken perfect...ff afwachten hoe ze het blijven doen.
Ben dr super blij mee zo.

Superfiets :-q .
Heb naast mijn Canyon ook de Salsa Beargrease. Deze rij ik met 4.0 bandjes in de wedstrijdjes.
Life is short.....................enjoy it!!!
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Zeker 4.8 bandjes er op! Zit er nu standaard ook op :-)
Pathologisch Mountainbiker
Plaats reactie