Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

In tegenstelling tot bovenstaand bericht was het zaterdag weer eens perfect op blauw en rood. Met twee vrienden gefietst die voor het eerst op een MTB zaten, ze hadden er een perfecte dag bij. Droge ondergrond maar nergens mul, heerlijk. Omdat we blauw op een zeer tam tempo hebben gereden (behalve even vol gas op 'king of the klinkers') had ik gas over voor 2 rondjes rood, aardig wat PR's gereden.

Complimenten ook voor het onderhoud de afgelopen tijd, er is overduidelijk flink gewerkt!
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Vanavond mijn 1e nightride van het seizoen gestart bij de Hoolten Klinte, en vervolgens het wandelpad en daarna via het fietspad onder het tunneltje door en daar begonnen aan de blauwe route. Behalve tussen de paaltjes 65 en 66 (blijft een modderpoel), is het parcours echt hard geworden. Lekker tussen de overstekende konijntjes door kunnen rijden. Rabbits in the headlights. Ik heb er vanavond wel 20 gezien.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Eerder de afgelopen avond vertrokken onder enigszins droge omstandigheden. Bij het tunneltje nam de motregen iets meer toe. Toch doorgereden. Na het passeren van de klinkerweg leek de motregen in combinatie met de wind, meer op de jagende sneeuw, als je achter het stuur van je auto zit. Het zicht werd er nogal door beperkt. I.p.v. linksaf ben ik op de klinkerweg rechtsaf het fietspad op gegaan. Op het open Aekingerzand was de motregen een nog grotere belemmering. Aan het einde van dit fietspad toch nog linksaf geslagen over het betonpad en vervolgens het laatste deel van de blauwe route gefietst. Als je tussen de bomen zit valt het nog wel te doen. Iets vroeger thuis dan verwacht. En veel natter ook.

Op het stuk vanaf het betonpad richting het bezoekerscentrum begon de ondergrond al glibberig te worden. In de duisternis is dit wel iets om op te focussen.
ultravibevibe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 15:39

Vandaag de route gefietst. Nog wel aardig droog op de meeste stukken.
Wat een bomen zijn er omgezaagd man man.
De blauwe route begint bij pp aekingerzand al met een gekapt bos daarna.. nog meer kap en weer..en weer. Op elk stukje parcour zo' n kaal plek.
Sbb mensen zullen er wel goed over nagedacht hebben denk je dan. :-?
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

ziekte en einde leven van de meeste naaldbomen, dat moet helaas om de zoveel tijd gedaan worden.
Ook op route Beetsterzwaag gaat het er stevig aan toe kwa kappen.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Weet iemand hoe de route er bij ligt? Wil zondag een rondje doen op Appelscha of Gieten.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ben er de laatste weken niet geweest maar met het weer van afgelopen weken hier verwacht ik niet dat de banen bij Appelscha er goed bij liggen.
Nils W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 4 november 2009, 00:31
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3+, Idworx Alpine Rohler en Liteville301 mk5, Trek Remedy 8

A i r schreef:Weet iemand hoe de route er bij ligt? Wil zondag een rondje doen op Appelscha of Gieten.
Afgelopen dinsdag voor het laatst Appelscha gefietst en toen redelijk wat modder/plassen, maar ook gewoon goede stukken.
Schoon zal je waarschijnlijk niet blijven :-D
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Hoe ligt appelscha er nu bij na een weekje wat minder regen?
One life, ride it!
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Mark-ering schreef:Hoe ligt appelscha er nu bij na een weekje wat minder regen?
Vandaag gereden, op een enkele hardnekkige modderpoel na ligt het er supergoed bij in Appelscha. Zowel blauw als rood gereden, allebei top. Ik was al een tijdje niet geweest, ze hebben rood flink onderhanden genomen met opbrengen van geel zand en betere afwatering. Eerder lag hier vooral in de hoek vlakbij Appelscha zelf altijd snel veel modder maar dit ligt er nu ook mooi droog bij.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Helaas zijn we inmiddels al flink wat regen verder.. maar inderdaad, rood is enorm verbeterd! Blauw was altijd wel vlot weer goed te rijden (op een paar hardnekkige stukken na).

Ik was er zondag voor een rondje op beiden, en had het idee dat ik super goed ging. Alleen maar mensen ingehaald, niemand mij, voelde goed. Maar daar was Strava het niet mee eens :D Nergens ook maar in de buurt van een PR. Maar, het belangrijkste, super lekker gefietst.

Hopen dat de boel weer vlot droog is :)

Edit: Vergeten te mekkeren. We hoeven niet bang te zijn dat er na de storm bomen op het pad liggen bij Blauw, het hele bos is weg! :( Wat is er ontzettend veel gekapt zeg, erg jammer.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Is het zo erg dan met de bos bouw ? Binnenkort maar eens een kijkje nemen als het weer toe laat denk namelijk niet dat je er nu hoeft te zijn met de fiets.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Neh, hier blijft hij ook op stal dit weekend.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Sabazius schreef:Is het zo erg dan met de bos bouw ? Binnenkort maar eens een kijkje nemen als het weer toe laat denk namelijk niet dat je er nu hoeft te zijn met de fiets.
Bosbouw? Bij de start vanaf het bezoekerscentrum van SBB. En ook overlast door de storm van 3 januari. Vandaar ook de omleiding richting de Appelschaseweg. Ook de storm van afgelopen donderdag heeft zo z'n sporen achtergelaten. https://www.nieuweooststellingwerver.nl ... lunen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Hoe liggen de blauwe en rode route er op dit moment bij. Is het allemaal te doen?
Plaats reactie