maxxis banden voor de ardennen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ikon 2.35 3C
Meer heb je niet nodig voor XC. Echt een superband.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3248
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vittoria Peyote, protectie is niet eens nodig denk ik.
Zelf heb ik die altijd als voorband.
Achter wisselt het nog wel eens.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16794
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

wrc1 schreef:...Maar als ik beter bij schwalbe blijf is dat geen probleem.
Dat is niet wat ik bedoelde te zeggen hoor. Alleen in een direct vergelijk vond ik de grip van een NN iets meer reserves bieden in vergelijking met de Ardent. Maar ik heb nog lang genoeg met die Ardent gereden, die heb ik echt niet weggegooid ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Continental X-king Protection voor
Continental Race-king Protection achter

TR, goede bescherming tegen lek rijden. En uit eigen ervaring; een erg fijne combo. Volop grip, lage rolweerstand.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Raceking en grip???
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Bob rijdt wss andere paden in de Ardennen rijdt dan wij?
De RK heb ik geen ervaring mee, al zien de nopjes er erg klein en laag uit. De XK is 3x nix als het maar een beetje vochtig is en op wortels ronduit gevaarlijk glibberig.
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Afgaande op de 3e post in dit topic, hebben we het hier over XC routes. Afgelopen zomer bijvoorbeeld in L'alpe d'huez geweest, waar ik overtuigd ben dat je met eerder genoemde combo super goed uit de voeten kunt.

Klopt, dit zijn niet de Ardennen.. Maar wel redelijk vergelijkbaar.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

TenZNL schreef:Bob rijdt wss andere paden in de Ardennen rijdt dan wij?
De RK heb ik geen ervaring mee, al zien de nopjes er erg klein en laag uit. De XK is 3x nix als het maar een beetje vochtig is en op wortels ronduit gevaarlijk glibberig.
RK idem. Nadeel van de Conti vind ik voornamelijk de iets hardere compound. Lekker slijtvast, maar bij natter weer mindere grip op natte stenen en wortels idd. In de Alpen zal je dit verschil niet zo heel snel merken omdat op droge stenen je meestal wel grip hebt. Daarnaast is de Alpen echt niet te vergelijken met de Ardennen. Alpen zijn voornamelijk stenen. Zijn die nat, dan is het niet zo erg dan de natte en vooral glibberende ondergrond van de Ardennen. Heb zelf in de Ardennen hele goede ervaring met HighRoller II als allround band. Goede grip op de offcamber stukken en op natte wortels. Wil je nog wat meer, zal je over moeten stappen op de Minion. Is het echt bagger nat... Shorty of zelfs Wetscream.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alpe d Huez met 300 dagen zon per jaar is wel ff andere koek dan de Ardennen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Alpe d Huez met 300 dagen zon per jaar is wel ff andere koek dan de Ardennen.
:o zoveel dagen zon...? Kunnen ze dan niet een paar dagen zon aan ons schenken...?

8) 8) 8) 8) 8)
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik rijd sinds vorig jaar weer op Michelin

Nu de jet xc achter en force xc voor.
Werkelijk fantastisch, wat een balans! Ik heb er "overall" mee gereden. Leersum, ardennen, Harz, Limburg.

Bij veel nat of modder voldoet de achterband niet, net zoals een rara overigens.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik rij normaal met Ardent en Ikon. Gaat super, ook met nat weer eigenlijk. Gewoon Ardennen marathons. Wordt het parcours technischer switch ik naar Shorty en DHR2. Bakken grip, maar dan is het wel net alsof je er de rem op hebt.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Altijd hetzelfde met die bandentopics. Wat de ene persoon niks vindt, vindt de ander geweldig. Zelfs een redelijk objectief statement als 'een X-King geeft meer grip op natte paden dan een RaRa' kent veel voor en tegenstanders. En dan zijn er nog de gigantisch subjectieve begrippen als 'genoeg grip' . Ik heb horen beweren dat een Ikon voldoende is voor natte downhill parcours in de Alpen, maar ook dat een Hans Dampf optimaal is voor Nederlandse parcours in de zomer. En al die mensen hebben gelijk, voor zichzelf. Maar op een forum vragen wat de juiste band voor je is, is weinig zinvol volgens mij.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, je kunt net zo goed vragen wat het fijnste zadel is ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

ak-77 schreef:Altijd hetzelfde met die bandentopics. Wat de ene persoon niks vindt, vindt de ander geweldig. Zelfs een redelijk objectief statement als 'een X-King geeft meer grip op natte paden dan een RaRa' kent veel voor en tegenstanders. En dan zijn er nog de gigantisch subjectieve begrippen als 'genoeg grip' . Ik heb horen beweren dat een Ikon voldoende is voor natte downhill parcours in de Alpen, maar ook dat een Hans Dampf optimaal is voor Nederlandse parcours in de zomer. En al die mensen hebben gelijk, voor zichzelf. Maar op een forum vragen wat de juiste band voor je is, is weinig zinvol volgens mij.
Als ik iets van banden wil weten, zoek ik persoonlijk liever op Pinkbike. Ik hoef van een XC-man niet te weten wat voor band ie adviseert want die rijdt totaal anders dan ik dat doe.
Maar een gewone Ardennen tocht is gewoon goed te doen op Ikon's, vandaar mijn advies.
Plaats reactie