Mezcal 29" x 2.6 (of vergelijkbaar)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij de bouw van mijn nieuwe hardtailframe hebben we rekening gehouden met banden tot 2.6
Ook de velgen zijn daar prima geschikt voor met hun 35mm inwendige breedte. Dus ik wil die maat weleens gaan proberen.

Voor een voorband hoef ik niet ver te zoeken, de NN bevalt me al erg goed in de 2.35 maat dus daar ligt een 2.6 ook voor de hand.

Achter wil ik echter graag een minder grof profieltje, mag best een beetje lekker rollen. De Vittoria Mezcal in 2.6 zou interessant kunnen zijn, maar ik heb nog geen shop kunnen vinden waar ze die verkopen. Iemand anders misschien wel?

Iets vergelijkbaars mag ook, maar volgens mij is de keus in 29 x 2.6 "nogal beperkt".
Iemand tipte de Teravail Cumberland al, maar die weegt over de kg en dat is me eigenlijk wat te zwaar. Bovendien ook een vrij dure band.

Dus vraagje, wat is er in 29" x 2.6 (evt. 2.5) te vinden wat in de categorie "allround" zou vallen?

Las ook dat Maxxis de Rekon uit zou brengen in deze maat (nu alleen nog 27.5") maar wanneer...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Als je geen 2.6 kunt vinden; ik combineer al een tijdje rock razor 2.4 met nn 2.6 op 30mm inw velgen. Vallen behoorlijk breed, rollen licht en voelt als erg fijne combi.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

De Forekaster in combi met de Rekon is een leuk setje en gewoon leverbaar in 27,5... ;-)
Sterker nog, bij HdB, waar je nog wel eens contact mee hebt, rijdt er gewoon mee... ;-)

Zal even voor je kijken wat er in 29 leverbaar is.

Minion is wel leverbaar in 2.5 voor en een 2.4 WT achter...
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik zoek t zelfde (t is bepaald geen intensieve zoektocht) een achterband met minder profiel dan de Nobby nic voorop...

Ik lees berichten dat er massa's nieuwe 2.6 banden aankomen omdat dit het(!) nieuwe formaat is, maar heb nog niets gevonden....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Precies, er moet vanalles komen maar er ligt nog (bijna) niks in de winkels.
Nou heb ik banden genoeg liggen, dus ik kan ook gewoon met 2.35 gaan rijden. Maar bij alles wat ik op die 35mm velgen leg komen de noppen hooguit gelijk met de breedte van de wangen. En het loopvlak wordt ook echt vrij vlak, iets ronder lijkt me beter. Ik krijg dus het gevoel dat 35mm velgen eigenlijk om iets breders vragen dan 2.35/2.4.

@Monkey, de Rock Razor heb ik al een hele tijd in gebruik als achterband, bevalt goed. Maar dan ligt-ie wel om een 25~29mm velg, op die 35mm wordt ook de RR wat (te?) vierkant.

Ik hou het een beetje in de gaten de komende tijd, denk dat ik eerst met banden ga rijden die ik nog heb liggen en als het aanbod een beetje toeneemt eens voor 2.6 rubber ga kijken.

@Mud, een Minion is me te lomp, die ga ik niet nodig hebben op deze fiets.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Die Minion dhf 2.5 WT valt inderdaad heel mooi op een 35mm id velg, maar dan wel op m’n giant reign die praktisch niet in nl gebruikt wordt.
Met die band zie je je voorganger wegrijden op een typische heuvelrug afdaling terwijl je niet remt :D
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

En 2.8...? Of 3.0? Kun je die ook nog kwijt?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nee, 2.6 is maximaal.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Al geslaagd Kermit? De verdeler van Vittoria, Rutteman, laat bij monde van Jeroen Delfgou weten dat via je LBS of bijvoorbeeld protire.nl de band leverbaar is.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nee, nog niet maar ik ben er ook niet fanatiek naar op zoek. Het frame is toch nog niet klaar en ik heb genoeg andere banden liggen. Maar over een tijdje wil ik die Mezcal weleens gaan proberen dus dan maar eens kijken waar hij te koop is.
Als het niet bij de betere webshops is ga ik iig even langs de lbs, thanks.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie