Transition Smuggler, Trip Verbier pag. 6!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mud mate schreef:Ja die verkoop ik ook :wink: , maar toch, in veel gevallen zijn die wel heel handig bij het nemen van hindernissen, vooral als je niet op je bodemvrijheid hoeft te letten...
Verkoop je dan toevallig ook northshore parcoursen?


(met andere woorden: waar in NL ga je een bashguard nodig hebben?)



:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik zou er dan iets als een TRS of AMG opzetten (voor als je NL verlaat)... En in geval van een Reverb volgende keer (genoemde interne) voor een remote voor rechts gaan die dan links onder het stuur gemonteerd kan worden, wat toc heen stuk ergonomischer is dan de remote aan de "correcte" zijde.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Lars TB schreef:
mud mate schreef:Ja die verkoop ik ook :wink: , maar toch, in veel gevallen zijn die wel heel handig bij het nemen van hindernissen, vooral als je niet op je bodemvrijheid hoeft te letten...
Verkoop je dan toevallig ook northshore parcoursen?


(met andere woorden: waar in NL ga je een bashguard nodig hebben?)



:bier:
Ja, in Zaltbommel straks op het parcours Lars. Maar dat wist jij al. Daar hebben we nog wel een paar hindernissen waar het je gaat lukken... :wink:
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Voorlopig doe ik het met wat beschermende tape op de downtube. Viel trouwens niet helemaal mee om die er strak op te krijgen met de bocht die de buis maakt.

En cheeta, je hebt zeker gelijk mbt ergonomie, echter stoort het mij totaal niet meer dat de remote boven het stuur zit nu.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Vraagje van een fullsuss nieuweling; hoe zorg je dat alle scharnierpunten soepel blijven? Maw, hoeveel aandacht hebben die nodig? Ik ga er uiteraard niet met degreaser in zitten spuiten en schrobben, maar afspuiten doe ik die fiets in zn geheel wel, en daar komt ook wel eens een sopje bij kijken.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Upgrade verder, stealth dropper :-). Ik heb het aangedurft om een reverb ( 170mm) te kopen, dit vanwege goede ervaringen met mn vorige, en een mooie prijs.

Afbeelding

Afbeelding
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Nogmaals..........echt hele vette bike dit!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Is dat echt 170mm of zit-ie daar een stukje gedropt, op de foto’s?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Thx Rutger ;-) Hij rijdt ook als een tiet.

Het is echt 170mm, op de plaatje is ie inderdaad een stuk gedropt. Hij is trouwens wel wat trager dan mn 125mm reverb, misschien bleed proces nog eens herhalen...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:kiss: :kiss: :kiss: :winkie: :kiss: :kiss: :kiss: :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Fraaie fiets, hoor. 8)
punk86 schreef:Vraagje van een fullsuss nieuweling; hoe zorg je dat alle scharnierpunten soepel blijven? Maw, hoeveel aandacht hebben die nodig? Ik ga er uiteraard niet met degreaser in zitten spuiten en schrobben, maar afspuiten doe ik die fiets in zn geheel wel, en daar komt ook wel eens een sopje bij kijken.
Met een flauw straaltje moet dat geen probleem zijn (anders hoor ik het graag want zo doe ik het ook)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik zit nogmaals naar je nieuwe voorbouw te kijken, is het gezichtsbedrog of staat je stuur lichtelijk te ver achterover?
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Kan kloppen, dat idee had ik namelijk ook. Ander vraagje, vooruitdenkend naar de volgende upgrade, namelijk 11sp shimano groep: welke ispec versie heb ik nodig voor de nieuwe shifter om het op de rem te laten passen?

Ik kom er op de Shimano site niet uit...
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Je rem is I-spec B, dus je zult een shifter met I-spec B moeten kopen. Gelukkig zijn de M7000 en M8000 serie I-spec B compatible :)
(wel even opletten met bestellen)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

punk86 schreef:Kan kloppen, dat idee had ik namelijk ook. Ander vraagje, vooruitdenkend naar de volgende upgrade, namelijk 11sp shimano groep: welke ispec versie heb ik nodig voor de nieuwe shifter om het op de rem te laten passen?

Ik kom er op de Shimano site niet uit...
Wel eens met sram gereden? :wink: (en iets serieuzer, welk type rem heb je nu?)
Plaats reactie