rammelend geluid cannondale scalpel si carbon 2 2018

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
euh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 januari 2014, 13:15
Mijn mountainbike: On One inbred 29, C'dale Spalpel-Si carbon 2, Cube reaction SL beachracer

Goed, het gaat om het volgende.
Sinds deze week staat de bike van de titel in mijn garage en gisteren heb ik de eerste rit ermee gereden. Fantastische bike! Komt binnen kort in showroom topic.
Nu is het wel zo dat er na een 25-tal kilometer een rammelend geluid opdook ter hoogte van de voorkant van de bike.
Het geluid is hoorbaar als je met de bike schud en als je hem op het voorwiel laat vallen. Het klinkt alsof er een steentje oid ergens in rammelt. Het zijn niet de remhendels, de shifter of de hydraulische lock-out. Die heb ik gecontroleerd.
Het komt ook niet uit de naaf. Als je de bike van links naar recht kantelt, hoor je het rollen, maar het zit niet in het stuur want dat heb ik ook open gedaan en gecontroleerd. Het komt niet van de achterkant, want als je de bike op het achterwiel laat vallen hoor je niets. En als je iets hoort, komt het van de voorkant.

Ik weet echt niet waar het uit kan komen. Het klinkt een beetje alsof het uit het balhoofd zou kunnen komen of in de regio van de bedieningskoppen van de lefty, maar als je de bike dan naar rechts overhelt lijkt het alsof het geluid dan weer uit de schifter komt.

Iemand enig idee wat dit is en of het erstig is/kan zijn?
Wielen zijn rond!
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Het enige wat bij mij wel eens rammelt zijn de kabels dan draai ik de geleiders los waar je kabels het frame in gaan trek ik de kabels strak en is het weer over. Maar misschien is er iets in je frame gevallen met monteren. Ik doe ook maar een gok. Gewoon er even mee terug gaan en laten controleren.
Dus zak maar zegge
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Nippelke int wiel...
Gebruikersavatar
euh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 januari 2014, 13:15
Mijn mountainbike: On One inbred 29, C'dale Spalpel-Si carbon 2, Cube reaction SL beachracer

Net nog eens gekeken en het moet toch iets in het stuur zijn. Als je het stuur vast hebt kan je het voelen rollen. Ik heb nochtans de plugs uit het stuur gehaald en de fiets op zijn kant gelegd, niets kwam eruit... Bestaat zo'n carbon stuur uit compartimenten en kan het er zo niet uit?
Wielen zijn rond!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

euh schreef:Net nog eens gekeken en het moet toch iets in het stuur zijn. Als je het stuur vast hebt kan je het voelen rollen. Ik heb nochtans de plugs uit het stuur gehaald en de fiets op zijn kant gelegd, niets kwam eruit... Bestaat zo'n carbon stuur uit compartimenten en kan het er zo niet uit?
Bij mijn weten niet.

Maar het lijkt mij dat je gewoon een nieuwe gaat krijgen van Cannondale!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Wellicht beweegt er “iets” op en neer in het dikkere deel van je stuur maar is het te groot om door het smallere stuk te komen. Maar hoe het er dan in is gekomen!?!? En wat het is? Kun je het Wel voelen als je bv een spaak of iets dergelijks in je stuur steekt.

Ben wel benieuwd :o
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Matryoshka stuur?
Gebruikersavatar
euh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 januari 2014, 13:15
Mijn mountainbike: On One inbred 29, C'dale Spalpel-Si carbon 2, Cube reaction SL beachracer

Ik heb het eruit gekregen! Het is een stuk hard schuim van een cm of 5 dat hoogstwaarschijnlijk gebruikt werd om de blaas te vullen waarmee zo'n stuur gemaakt word. De fiets is nu terug muisstil.
Ik zal er eens een foto van nemen op het werk en opsturen naar cannondale. Eens zien wat ze ervan zeggen.
Wielen zijn rond!
Plaats reactie