11ANTS ANTelope Titanium Rohloff Belt drive

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Ziet er ook weer geweldig uit!
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

yo-eddy schreef:Hier even wat plaatjes met de 100mm XCITE vork en de RYDE trail wielset, zo ff rondje het bos in om eea aan de tand te voelen ;)
Die Xcite vork is dat een 'Boost' ?
En hoe is deze bevallen?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

[HEAD]MarxNL schreef:
yo-eddy schreef:Hier even wat plaatjes met de 100mm XCITE vork en de RYDE trail wielset, zo ff rondje het bos in om eea aan de tand te voelen ;)
Die Xcite vork is dat een 'Boost' ?
En hoe is deze bevallen?
Yep, een Boost, heb er zelf een beetje pech mee gehad, eerst speling en toen een lekkende negatieve luchtkamer .... als ie werkt is het echt een zeer fijne vork, stijf, direct, soepel aansprekend en licht. Service is goed maar duurt wat langer dan bij de grote merken. Inmiddels hebben we een direct account bij German-A en dat maakt 't wel wat sneller en gemakkelijker allemaal. Rijden nog 2 Boost vorken rond in een 11ANTS en beiden bevallen de gebruikers uitstekend en geven geen problemen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

yo-eddy schreef:
Yep, een Boost, heb er zelf een beetje pech mee gehad, eerst speling en toen een lekkende negatieve luchtkamer .... als ie werkt is het echt een zeer fijne vork, stijf, direct, soepel aansprekend en licht. Service is goed maar duurt wat langer dan bij de grote merken. Inmiddels hebben we een direct account bij German-A en dat maakt 't wel wat sneller en gemakkelijker allemaal. Rijden nog 2 Boost vorken rond in een 11ANTS en beiden bevallen de gebruikers uitstekend en geven geen problemen.
En 1 van die Boost vorken zit in mijn 11ANTS. ben er zeer tevreden over :-q . Over 2 weken ga ik hem tijdens Duchenne Heroes eens stevig aan de tand voelen :-D
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Even een update, inmiddels versie 3.0 , nog wat kleine updates in de geometrie en het design, de meest in het oog springende zijn de nieuwe Yoke, de vierkante liggende achtervork (speciaal voor ons getrokken buizen, of eigenlijk moet ik kokers zeggen :wink: ), nieuwe drop-outs en de interne kabeldoorvoer vd Rohloff kabels. Eerste kilometers waren een bevestiging van wat ik met deze fiets in gedachte had, stabiel, wendbaar en beter in balans met een 120 tot 140mm vork. (op de foto een 130mm DT Swiss OPM).
Laatst gewijzigd door yo-eddy op ma 18 december 2017, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Mooi stukje huisvlijt! Misschien een domme vraag maar wat is nu t voordeel van een excentrische trapas? Vind die cranks ook wel heel apart doen me denken aan de Syncros revolutions. Waar komen deze vandaan?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Die excentrische trapas is meer een noodzaak als je niet met sliding dropouts wil werken om de riem op te spannen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

dalecooper schreef:Mooi stukje huisvlijt! Misschien een domme vraag maar wat is nu t voordeel van een excentrische trapas? Vind die cranks ook wel heel apart doen me denken aan de Syncros revolutions. Waar komen deze vandaan?
Zoals Kapitein Iglo al aangeeft, de Eccentrsiche trapas is om de belt op te spannen, een stijvere constructie dan een sliding drop-out.

De Cranks zijn van Groovy Cycleworks, http://www.groovycycleworks.com/hot-rod-cranks" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Dat lijkt me steile balhoofdhoek i.c.m. zo'n lange vork.
Wat is de insteek van deze bike: xc am ....

Is dat freeswerk of stukje buigwerk in plaat, voor de opname van de achtervork buizen!
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

corex schreef:Dat lijkt me steile balhoofdhoek i.c.m. zo'n lange vork.
Wat is de insteek van deze bike: xc am ....
De insteek is inderdaad erg breed, ik rij hier lokale XC rondjes mee maar ook EWS trails in het buitenland, neigt een beetje naar een LTHT, bovenbuis is 650mm (XL) en de balhoofdhoek staat inderdaad net iets steiler dan bij de meeste andere merken. Dit geeft een wat neutraler stuurgedrag en zo krijg je een groot frame ook nog vlotjes door korte bochten combinaties en steile hairpins. In mijn optiek slaan veel (vooral USA) merken een beetje door met hun forward geometry en extreem slacke headtubes. Er moet ook nog omhoog gefietst worden in mijn beleving van mountainbiken :bier:
Ook vragen die hele luie balhoofdhoeken om een erg actieve rijstijl op bochtige trails, op zich best leuk als je even een (half) uurtje gaat knallen maar voor lange trips prefereer ik een wat neutraler stuurgedrag.
corex schreef: Is dat freeswerk of stukje buigwerk in plaat, voor de opname van de achtervork buizen!
Allemaal CNC werk (one piece)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Frame nu blasted ipv brushed .... opbouw volgt .... sneak peak here:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Zeer geslaagd, is dit gedaan met zandstralen of glasparelen? Erg mooi i.i.g. Jammer dat de oude foto's het niet meer doen i.v.m. vergelijking 'voor' en 'na'!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Die dropout op de eerste foto,
ik blijf er nieuwe lijnen in ontdekken.

Kudos!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Inmiddels al weer een paar maanden opgebouwd, opbouw wisselt geregeld om onderdelen te testen. Fijn "do it all" fietsje, een fiets die je uit de schuur pakt en altijd klaar is voor wat je van 'm vraagt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Beauty :-q :-q :-q
Plaats reactie