Hobby mag geld kosten...

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Voor mij had die fiets ook niet zo duur gehoeven.. echter..
Als dat ding niet zo heerlijk soepel zou fietsen en zou licht zou zijn, zou het toch anders aanvoelen denk ik.. en wellicht het plezier er in ook minder.
Maar dat is erg moeilijk te zeggen.. hij zorgt voor meer plezier dan de huurbikes, maar dat kan ook komen omdat het nu eigen is. 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Herrick schreef:
MacReal schreef:Ik zeg ook TE goedkoop!
Niet goed gelezen. Blijft echter wel zo dat de prijs niet bepalend hoeft te zijn. Ik denk dat de racefiets voor sommigen in de categorie van 'te goedkope fiets' zou vallen. Toch heb ik daar wel veel plezier aan beleefd. Maar misschien dat dat meer aan mij ligt.
Bij een racert maakt het stukken minder uit!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Een racefiets heeft inderdaad een stuk minder te lijden dan een mountainbike.
Je hebt geen vering, de remmen hebben minder te verduren en het gewicht maakt iets minder uit (al is het nog steeds een stuk lichter dan de gemiddelde MTB).

Alleen maar lekker om zo te kunnen beginnen Helene. Het enige nadeel is wel dat je nu een beetje verwend bent, maar is dat wel zo'n nadeel? :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Haha.. inderdaad flink verwend.. ik zie het niet als een nadeel.. je leeft maar 1x toch? Dan heb ik liever veel lol op een goede fiets, dan dat ik thuis achter de geraniums zit. :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Probleem is natuurlijk wel dat je de fiets niet de schuld kunt geven...


Maar daar gaat dit topic juist over :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Ik ben zodanig een beginner dat ik de bike de schuld niet kan geven, al had ik op een 3wieler gezeten. Gelukkig heb ik dermate zelfspot dat ik om elke klungel actie erg hard moet lachen.

Het de fiets de schuld geven zie ik inderdaad vaak om me heen, ik als nieuwkomer die het nog redelijk bij kan houden (ze hoeven minder lang op me te wachten dan ze dachten :wink: ), dan ligt het aan mijn fiets en aan hun fiets dat ze zichzelf teleurstellen.

Het is natuurlijk helemaal niet noodzakelijk om gelijk een duurdere fiets te kopen. Had het ook niet gedaan zonder eerst wat bikes te huren. Zelf ben ik erg blij dat ik gelijk een wat duurdere heb gekocht, anders had ik dat waarschijnlijk binnen een jaar al gedaan. Zonde van de goedkope fiets dan..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Helene83 schreef:Ik ben zodanig een beginner dat ik de bike de schuld niet kan geven, al had ik op een 3wieler gezeten. Gelukkig heb ik dermate zelfspot dat ik om elke klungel actie erg hard moet lachen.
Haal jezelf niet te veel naar beneden. Daar zijn we allemaal geweest. (En sommigen hebben ook na jaren ervaring dat stadium nooit verlaten...). Het vertekent omdat je met ervarenere rijders op stap bent. Dat je het probeert, doet en ze ook nog aardig bij kunt houden is al super :-q
Helene83 schreef:Het de fiets de schuld geven zie ik inderdaad vaak om me heen, ..., dan ligt het aan mijn fiets en aan hun fiets dat ze zichzelf teleurstellen.
Maar dat is ook echt zo! :winkie:
Helene83 schreef:Het is natuurlijk helemaal niet noodzakelijk om gelijk een duurdere fiets te kopen. Had het ook niet gedaan zonder eerst wat bikes te huren. Zelf ben ik erg blij dat ik gelijk een wat duurdere heb gekocht, anders had ik dat waarschijnlijk binnen een jaar al gedaan. Zonde van de goedkope fiets dan..
Precies! Proberen we hier ook meestal aan beginners uit te leggen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Lars TB schreef:
Helene83 schreef:Het de fiets de schuld geven zie ik inderdaad vaak om me heen, ..., dan ligt het aan mijn fiets en aan hun fiets dat ze zichzelf teleurstellen.
Maar dat is ook echt zo! :winkie:
Haha.. goed dat ik dat weet, zal niet meer tegen ze zeggen dat ze zich een beetje moeten vermannen.. :winkie:
Koen1976
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 14 april 2017, 16:50
Mijn mountainbike: cannondale trail

Mijn nummer 1 hobby is windsurfen, en als je ziet wat dat kost als je het een beetje fanatiek wil doen, is mountainbiken gewoon goedkoop. Ik ben gaan mountainbiken voor de dagen dat ik niet kan windsurfen (geen wind, te koud, weinig tijd), ideale combinatie. Maar alles duur kan dan niet, of het gaat ten koste van de rest van je leven.
Uiteindelijk zit het plezier er voor mij niet in om het nieuwste van het nieuwste te hebben, maar ik moet ook geen rotzooi. Gewoon goede spullen, mag best overjarig zijn, maar wel degelijk. Ik gebruik mijn spullen ook relatief lang als ik zo om me heen kijk, en vervang pas tot het merkbaar minder wordt. Dan is het allemaal qua kosten goed te overzien.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op die manier zou je ook kunnen windsurfen, dan kan je een duurdere fiets kopen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

:D :bier:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

+1 :D
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

klinkt als een beter plan.. veel te dure hobby, dat windsurfen, zonde van het geld, kan je beter in je MTB steken :bier:
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Hier ook 1 met naast het biken nog een dure hobby.. paardrijden.. gelukkig alleen recreatief, scheelt in de kosten. En ik rij op trekpaarden, in die wereld hoef je niet het duurste van het duurste te hebben, maar wel goed en voornamelijk sterk spul.. Ook daar betaal je voor.. :wink:
Kan ik geld wat ik over heb in het biken steken.. :winkie: Wordt ook beter geaccepteerd bij het thuisfront..
Koen1976
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 14 april 2017, 16:50
Mijn mountainbike: cannondale trail

ThaSingleTrackMastah schreef:Op die manier zou je ook kunnen windsurfen, dan kan je een duurdere fiets kopen ;)
:lol:
Wil ik niet, want zoals gezegd is windsurfen nummer 1 hobby.
Plaats reactie