Transition Scout, 1e jaar samen alweer erop zitten.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

DennisP schreef:Blijft een prachtige fiets.
Sluit ik mij helemaal bij aan :bier:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Kleine update, had ik ooit al geschreven dat die kleine mensenwieltjes icm de geo van deze fiets het een heerlijke machine maken?
Vandaag een zeer kort buitenland tripje gemaakt. Bij aankomst waren we behoorlijk overrompeld door eigen naïviteit en de aangetroffen hoeveelheid sneeuw, onderweg veel zon en weinig wolken aan de lucht en dan tref je bij startpunt een witte wereld aan.

Bad Iburg was de bestemming, en daar zeker paar erg gave technische trails gereden.
Zoals het worteltapijt. En helaas was de switchback voorafgaand hieraan niet goed vast te leggen.
Afbeelding
Afbeelding

Rudolf was ook op de trails geweest, helaas was the big bad wolf hem te slim af. (sorry slechte kwaliteit kwam via WA)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Haha nice. Hoe was het verder gesteld dan met de bodem? Ik vind het altijd maar glibberen en glijden die kant op in deze tijd van het jaar.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dice Oldskool schreef:Haha nice. Hoe was het verder gesteld dan met de bodem? Ik vind het altijd maar glibberen en glijden die kant op in deze tijd van het jaar.
Dat was idd her en der een uitdaging. Maar dat is juist een extra dimensie. Vraagt meer van je techniek om in het zadel te blijven. (Vandaar dat ik na de 1e 100m al op mijn plaat ging :lol: )
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ja lekker dan... Rudolph dood dus wij geen kerst cadeaus
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dutch schreef:Afbeelding
Daar kun je nog een lekker soepje van trekken!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Weet je zeker dat het een wolf was, stond het dier niet gewoon in de weg terwijl je naar beneden scheurde?
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

WFO9, code voor Wolf...
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Bizar dit, weer eens wat anders dan een dood vogeltje :-)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Geeft "rip it"toch weer een nieuwe dimensie.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Op oudjaarsdag had ik nog een klein rondje gemaakt om daarmee met de grootste modder rit van het jaar af te sluiten. (terwijl ik met name op de zandpaden fietste, om toch 1500km op de scout te zetten :tong )
Conclusie is wel dat de Forekaster zich erg goed voor dit soort ondergrond laat gebruiken, door het open profiel lost het de modder erg snel waar een MKII of Grip'R sneller volloopt.
Al zijn ze ook niet helemaal met elkaar te vergelijken natuurlijk.
Afbeelding

Niet zo gek ook, ik ben allergisch voor modder geworden laatste jaren.
Maargoed, de fiets woensdag gewassen en donderdag tijd voor grondige schoonmaak en lekker sleutelen.
Remvloeistof vervangen, draaiende delen ingevet, cassette echt schoon maken etc. Natuurlijk onder het genot van enkel biertjes van de biker :bier:
Afbeelding

En dan was er nog de BOTY, vol trots stuurde ik een foto in. Niet de mooiste foto maar goed zeg nou zelf Sofia Vergara ziet er ook in een jute zak nog prachtig uit, dat was natuurlijk kat in bakkie.

Niets was minder waar.. de pesterijen staken de kop op, gedeprimeerd en zonder zelfvertrouwen ging ik de kerstdagen in.
De mail was al verstuurd https://www.stoppestennu.nl/hulp-nodig-bij-cyberpesten" onclick="window.open(this.href);return false;

Gelukkig, tussen kerst en oud & nieuw kwam er wat op mijn pad, het heeft zo moeten zijn denk ik.
Afgelopen jaar was Mud mate nog geen verdeler van Transition en zodoende kwam ik toen uit in Duitsland waar ik voor dit kerstcadeau "an offer you can't refuse" kreeg.

Dus 4 dagen later kwam er een zo te voelen lege doos binnen.
Afbeelding

En wat doe je met dramatisch weer en vakantie? Aan de slag, het plastic stuurtje kwam in 800mm breedte.
Bij het Acros stuur had ik vorig jaar ruim de tijd genomen om te onderzoeken wat voor mij de prettige breedte was.
Dus voor het nieuwe stuur betekende dat de zaag erin. Aan beide zijden is er 2cm vanaf gegaan.
En hoe geweldig ik het bizarre stuur ook vond op mijn witte bandit, bij de Scout was hij gaaf, maar trok wel de ogen weg bij het in mijn ogen prachtige fel rode Ruby Red 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Die misstaat hem zeker niet. :-q Al twijfel ik wel of ik de Bizarre niet nog mooier vond. Kermit zal iig volmondig ja zeggen tegen deze omwisseling. :-D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zou hem zelfs 6 punten met BOTY hebben gegeven in deze staat! Jammer dat je dit jaar in deze vorm niet mee mag doen :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Lars TB schreef:Ik zou hem zelfs 6 punten met BOTY hebben gegeven in deze staat! Jammer dat je dit jaar in deze vorm niet mee mag doen :roll:
Verkoop hem februari, koop het frame in maart terug en tadaaa we're in business for BOTY 2018 :P
Gebruikersavatar
Edgecrusher
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 21:08
Mijn mountainbike: Niner 'WFO9' & Orange Clockwork Evo29

Ik zie nog ruimte voor verbetering... ;)

Afbeelding
Plaats reactie