Santos 4.29

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
tvdw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:55

Na jaren stiekem rondkijken nu zelf ook maar eens een account gemaakt. Ik heb in oktober een carbon 2 x 11 hardtail ingeruild voor een Santos 4.29 met Rohloff en riem. Ik zal niet ontkennen dat het enige gewenning vereiste, maar inmiddels zou ik niet meer terug willen. De fiets is zwaarder maar iets compacter dan m'n vorige Scott Scale 910 wat de fun in bochten en afdalingen erg ten goede komt :) Verder natuurlijk geen gezeur met schakelen meer (en iets minder onderhoud?). Aankomende zomer gaat ie mee in het vliegtuig om de Great Divide te rijden!

Nog onbereden
Afbeelding
De Speedhub
Afbeelding
En een paar duizend kilometer later
Afbeelding
Rohloffweer ;)
Afbeelding

Volledige specs:
Frame - Santos 4.29 L
Aandrijving - Rohloff 14 spd. met Gates CDC belt
Voorvork - Rockshox SID RLT shocks
Remmen - Hope Tech 3 X2
Remschijven - 180 MM Hope voor, 180 MM Magura achter
Velgen - Stans Arch MK3 36-spaaks
Bandjes - 2 x LiteSkins 2.25" Schwalbe Racing Ralphs
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Mooi Nederlands en onverwoestbaar ontwerp en lekker onderhoudsvrij, veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mooi. Valt me op dat vakantiefietsen ook wel vaak van het merk Santos zijn. Volgens mij kun je op dit frame ook zo een drager kwijt.
"This species has amused itself to death"
bodhi 2
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 18:30

prachtige fiets
wij hebben een santos tandem met rohloff en dat is inderdaad een genot om te rijden
veel plezier er mee en een mooie Great Divide
ga je de Great Divide race fietsen of voor je zelf ?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik vind Rohloff nog steeds erg lomp qua uitstraling en ik zie een Santos bij voorkeur met een starre vork en firmtech maar je kunt niet alles hebben bij andermans fiets :winkie:
bodhi 2 schreef:ga je de Great Divide race fietsen of voor je zelf ?
Ik wilde precies hetzelfde vragen, ik heb zelf delen van de Great Divide gefietst in 2003 en 2006, ik wil het ooit nog eens afmaken of dunnetjes overdoen...
tvdw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:55

kan niet meer schreef:Mooi. Valt me op dat vakantiefietsen ook wel vaak van het merk Santos zijn. Volgens mij kun je op dit frame ook zo een drager kwijt.
Klopt, die zijn inmiddels ook al besteld, je kan de bevestigingspunten op het frame zien :)
George schreef:Ik vind Rohloff nog steeds erg lomp qua uitstraling en ik zie een Santos bij voorkeur met een starre vork en firmtech maar je kunt niet alles hebben bij andermans fiets :winkie:
bodhi 2 schreef:ga je de Great Divide race fietsen of voor je zelf ?
Ik wilde precies hetzelfde vragen, ik heb zelf delen van de Great Divide gefietst in 2003 en 2006, ik wil het ooit nog eens afmaken of dunnetjes overdoen...
De Great Divide race zou ik niet overleven denk ik. Heb er ongeveer 2.5 maand voor uitgetrokken, dus dat zou wel moeten lukken :) Welke delen heb je zelf gereden?

En nee, het is niet de meest elegante fiets, maar het rijdt als een trein. De Hope remmen zijn in vergelijking met de XT kit waar ik vandaan kom een dag en nacht verschil!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Waarvan komt de kras bij overgang seatstay chainstay op de 2e foto? Lijkt mij een kras en geen scheur maar wel even een puntje.
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

George schreef:Ik vind Rohloff nog steeds erg lomp qua uitstraling en ik zie een Santos bij voorkeur met een starre vork en firmtech maar je kunt niet alles hebben bij andermans fiets :winkie:
Ik heb er eentje gehad met firmtech en starre vork maar kon maar geen vriendjes worden met de fiets op single trails. Op rechte stukken ging die als de brandweer.
Ik ga over een paar jaar nieuwe vakantiefietsen kopen en dat wordt dan wel een Santos.

Voor de great divide lijkt ie me prima geschikt. Veel pret daar!
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Dutch schreef:Waarvan komt de kras bij overgang seatstay chainstay op de 2e foto? Lijkt mij een kras en geen scheur maar wel even een puntje.
Ik verwacht geen kras maar een draadje achtergebleven van een poetsdoek o.i.d. Ben nu wel benieuwd naar wat het daadwerkelijk is / was :bier:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

tvdw schreef:Welke delen heb je zelf gereden?
In 2003 een paar stukken en in 2006 vanaf de canadese grens tot ik door kon steken naar Denver (via een pas van 3800 mtr :lol:) van daaruit ben ik teruggevlogen. Er staat nog een verslagje op het forum alleen de fot's zijn niet meer online zie ik: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... hilit=GDMR" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik het nog eens zou kunnen doen zou ik starten in Canada en de rit afmaken, ik vind het nog steeds jammer dat dit in 2006 niet is gelukt.
tvdw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:55

Dutch schreef:Waarvan komt de kras bij overgang seatstay chainstay op de 2e foto? Lijkt mij een kras en geen scheur maar wel even een puntje.
Good eye, maar het is gelukkig een hondenhaar :P
Plaats reactie