Iemand nog fully tips?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Hoi,

Ik was eigenlijk wielrenner. Ik had een full carbon ongeveerde 27,5". Dat ging niet zo lekker op de trails. Dus toen ging ik naar de FM, om 2500 EUR uit te geven aan iets beters. Maar ik kwam thuis met een Open met 1x11 en RS1 vork, SRAM RISE 60 wielen, voor 3500. Géén idee wat ik had gekocht. Bleek wel leuke fiets te zijn, en nu ga ik best hard over de trails, en rij ik meerdere marathons / ATB wedstrijden per jaar. Die verteer ik beter dan een criterium, en dus heb ik er meer plezier aan.

Maargoed, ik had nog een crosser, en daar doe ik dus niet echt niets meer mee. Want op m'n Open rij ik een stuk harder crosswedstrijdjes dan op m'n crosser. Dus die mag de deur uit, en dat betekent dat er weer ruimte is voor wat nieuws. Dus een fully lijkt me wel wat, voor de marathons in Duitsland. Maar aangezien ik nu al verwend ben met mooi spul, moet het wel wat leuks zijn. Probleem is dat m'n vorige fiets maar 3500 was.. en dat mijn vriendin me enigzins zal negeren als ik 5k stuksla op nog een fiets. Kortom; dilemma dilemma.

Een lefty trekt me niet. Nu heb ik beetje het gevoel dat er dan alleen nog maar een Epic overblijft.

Aan de andere kant heb ik voor 't snelle werk m'n Open nog. En ik heb daar een mooie wielset in. Dus ik dacht aan het kopen van een Epic frame, RS1 vork, X11 groep.. en dan wielen switchen.. zoiets. Om 't beetje binnen de perken te houden qua kosten.

Iemand verder nog idee?

Kwam dit net nog tegen.. wel koopje.

https://www.mantel.com/bulls-wild-edge- ... Qjc3RhcnQz" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Scott, Trek, Cube, ze hebben allemaal leuk spul en zeer licht aan de basis. Dan heb je nog de internetmerken met snelle frames. Genoeg keuze.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Kijk eens bij Basta Bikes in de sale. Nog een mooie Intense Spider en een Norco Revolver voor een prima prijs!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Wat is je budget nu dan wel?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

3500?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Luukvd schreef: Probleem is dat m'n vorige fiets maar 3500 was.. en dat mijn vriendin me enigzins zal negeren als ik 5k stuksla op nog een fiets. Kortom; dilemma dilemma.
Voor we verder fietsen gaan adviseren...hoe leuk is die vriendin van jou? :D :wink:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

3500,- voor een race-marathonfully is niet heel veel qua budget, zeker tov je lichte Open.
Dan zou ik voor een internetter gaan als de Canyon Lux (rijd ik zelf ook, heerlijke snelle fiets, heb 'm uitgerust met een dropper). https://www.canyon.com/nl/mtb/lux/lux-cf-8-0-race.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Veel LBS-ers zullen voor die prijs relatief zwaarder en wat eenvoudiger zijn afgemonteerd.
Cube's AMS 100 C68 Race is een mooie LBS-er voor die prijs, https://www.12gobiking.nl/cube-ams-100- ... gJxofD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;

Je zou ook voor een moderne comfortabele lichte hardtail kunnen gaan, of het bij je Open kunnen houden, met flexende zadelpen, of dropper, icm lichte comfortabele volumineuze banden ?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De vraag is natuurlijk of je een volgeveerde versie van je Open gaat vinden binnen jouw budget...
(tenminste, ik gok dat je daar naar op zoek bent)

Verder krijgt jouw vraag wellicht meer aandacht als je 'm hier stelt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Mijn vriendin.. is zegmaar een Open ;)


Lux, naar gekeken. 5k voor een nieuwe. Voor die prijs heb je ook een 2e hands Epic..


Miss kan een mod hem verplaatsen?
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Lbs ers?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Local Bike Store, een merkdealer dus. Versus een internetmerk, waar er ook een paar hele goeie van bestaan. Goedkoop, omdat er geen dealernetwerk tussen zit, dat ook iets moet verdienen aan de fietsen natuurlijk.

Welke eisen stel je aan veerweg, afmontage, gewicht fiets/wielen, 1x versus 2x schakelen?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

heb nog een KTM scarp prestige frame 2016 staan, is reserve
geheel kaal of eventueel met fox demper
voor niet teveel
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Veerweg hoeft niet veel.

Carbon wielen. X11. Gewicht.. weinig. Maar vooral strak, snel.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

https://www.scott-sports.com/nl/en/prod ... -comp-bike" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier is waarschijnlijk wel korting op te krijgen, standaard wielset verkopen en een carbon of lichte alu wielset laten spaken.

https://www.youtube.com/watch?v=8GQZhYZSKPc" onclick="window.open(this.href);return false;
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

https://www.giant-bicycles.com/de/anthem-advanced-2018" onclick="window.open(this.href);return false;

De nieuwe Anthem:

Niet op de nederlandse markt uitgebracht maar een beetje dealer kan er wel aan komen denk ik. En anders even naar een duitse dealer of webshop. Standaard uitgevoerd met carbon wielen.
Plaats reactie