maxxis banden voor de ardennen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
wrc1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 30 juli 2016, 15:10

Mijn cube is toe aan nieuwe banden. Ik heb nu de combinatie racing ralph en nobby nic. Ben er altijd tevreden over geweest maar ik wil wel eens iets anders proberen.

Ik had gedacht aan maxxis. Ben gaan kijken op mantel maar je kent het spreekwoord hé, door de bomen het bos niet meer zien....

wie kan mij een goed setje aanraden van maxxis (mag eventueel ook een ander merk zijn). De banden (moeten tubeless ready zijn) worden vooral gebruikt in de ardennen (omgeving la roche en ardenne) want daar ga ik veel fietsen. In de zomer ga ik ook ieder jaar 3 weken op vakantie, omgeving frejus, en dan gaat mijn mtb ook mee.

alvast bedankt voor de tips
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En welke Cube heb je dan (met wat voor wielen)?
Rijd je XC, trail, AM?
Hoe groot/zwaar ben je?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
wrc1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 30 juli 2016, 15:10

- cube reaction GTC Pro, 29 inch
- xc
- 1.81m - 78 kg
Laatst gewijzigd door wrc1 op vr 15 december 2017, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ardent past natuurlijk qua naam het beste ;)

Zonder gekheid: Ardent, High Roller, Minion net hoeveel dikke noppen en/of open ruimte voor drek je wilt.
Exo is met meer puncture-resistance en allemaal in TR te krijgen.

Verder kan zoiets ook prima in het bandenreviews-topic.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Maxxis Ardent - Ardent Race. Vergelijkbare grip als NoNi.
Prima allround pittig XC-Trail band, ook als het nat en modderiger wordt, winter in Nl.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Vergeet de Forekaster niet
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

aurelius schreef:Maxxis Ardent - Ardent Race. Vergelijkbare grip als NoNi.
Prima allround pittig XC-Trail band, ook als het nat en modderiger wordt, winter in Nl.
+1, Ardent race achterop en gewone Ardent voor.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ardent race is in de prut snel klaar is mijn ervaring. Als je geen prut tegenkomt dus prima anders even over nadenken.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In mijn 26" tijd vond ik een NN toch iets meer reserves hebben qua grip dan een Ardent. Geen verkeerde band hoor, prima allrounder, maar de NN gaf me net dat beetje meer vertrouwen op tricky stukjes.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
wrc1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 30 juli 2016, 15:10

Blijf ik dan beter bij mijn nobby nic en racing ralph combinatie ???? Ik dacht om eens iets anders te nemen. Is er bij Maxxis dan een combinatie die 2 bij schwalbe evenaart ??
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat veel vraagtekens, je lijkt wel verbaasd :o
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Nee, je vraagt advies en dat krijg je.
In verschillende vormen. Persoonlijk ga ik niet terug naar schwalbe. Teveel slechte ervaring met zwakke wangen.
Kermit heeft met de Ardent een mindere ervaring maar er is meer. Je moet vooral zelf bedenken welke band voor jouw gebied geschikt is. Kijk ook op de site van maxxis naar de specs van de banden.

Ik ben voor NL erg tevreden met de Ardent race hoewel ik al aangaf dat de band sneller volloopt met prut. Ik ga de high roller in de Ardennen proberen. Het is ook ervaring opdoen en ergens zelf een goed gevoel bij krijgen. Meningen van anderen kunnen helpen maar bedenk ook wat je zelf nodig hebt.
wrc1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 30 juli 2016, 15:10

ThaSingleTrackMastah schreef:Wat veel vraagtekens, je lijkt wel verbaasd :o
Ja inderdaad ben wat verbaasd. Iedereen neemt die schwalbe combinatie en daarom dacht ik om eens iets anders te nemen. Maar als ik beter bij schwalbe blijf is dat geen probleem. Ik dacht enkel dat er misschien bij Maxxis ook een goeie combinatie zat
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Om te beginnen moet je even kijken waar je het meeste rijdt en onder welke omstandigheden. Daarnaast ook naar de bandbreedte die je wil.
Een band die alles goed doet bestaat simpelweg bij geen enkel merk.
Daarom zijn er ook zo ongelooflijk veel modellen.

De Forekaster is bijvoorbeeld een hele goede band voor dit seizoen. Deze zou zowel voor als achter kunnen. http://maxxistires.de/produkt/forekaster/" onclick="window.open(this.href);return false;?
Achter zou je ook eventueel de Ardent kunnen doen: http://maxxistires.de/produkt/ardent/" onclick="window.open(this.href);return false;?

Als je nog meer zekerheid wil
Achter een Aggressor: http://maxxistires.de/produkt/aggressor/" onclick="window.open(this.href);return false;?
Voor een High Roller II: http://maxxistires.de/produkt/highroller-ii/" onclick="window.open(this.href);return false;? of een Minion DHF http://maxxistires.de/produkt/minion-dhf/" onclick="window.open(this.href);return false;?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wellicht staan hier al wat nuttige antwoorden (vergelijkbare vragen)
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=135767" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=135823" onclick="window.open(this.href);return false;
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie