Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
harold01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 5 november 2017, 16:29

heyyyyy ook hier , tot zaterdag en zondag..
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Dan zal ik me ook eens voorstellen hier.
Mijn naam is Helene, 34 jaartjes jong. Sinds een maand of 2 eigenaresse van een eigen mountainbike, een Cube Access WLS GTC SL.
https://photos.app.goo.gl/EOC2P1QfSprnY1Cb2

Door mijn vriend aangestoken door het virus en gelukkig is hij aardig verbaasd over mijn bike skills.. :) Hoop hier wat tips en tricks te kunnen vinden en anders het te kunnen vragen. Momenteel fiets ik 1x in de week, wanneer de dagen langer worden hoop ik vaker op pad te kunnen gaan.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Welkom, Helene. Mooie fiets :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Das zeker geen verkeerde fiets! Die helpt vast een beetje bij je skills ;)
Welkom.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Haha... ja dat denk ik ook wel, dat die fiets daar bij helpt. Ik vind het in elk geval ook erg leuk om te doen. Al ben ik natuurlijk nog lang niet zo ver als de meeste hier.. haha
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gelukkig zijn er heel veel manieren om beter te worden, dus dat moet helemaal goed komen :-q

Bedenk ook dat veel verenigingen (als je dat leuk vind) vaak techniektrainingen hebben.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Helene83
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 8 december 2017, 12:40

Dat lijkt me zeker erg leuk om eens te doen.. mijn onzekerheid zit nu voornamelijk in mijn conditie, wil dus eerst die eens een beetje op orde hebben.
In het voorjaar zou ik graag eens mee willen doen met een clinic. Hoop hier op het forum ook daarvoor wat leuke/goede informatie te kunnen vinden.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Informatie over clinics is hier zeker terug te vinden. Met de zoekfunctie zijn verschillende topics over verschillende niveau's en regio's :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Hidde
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 december 2017, 21:50

Goedenavond allen!
Ik ben Hidde 24 jaar en ik kom uit de bollenstreek!
Vroeger veel en fanatiek gefietst en bmx gereden (halfpipes e.d)
Vind het tijd nu ik door werk geen rugby meer kan spelen maar weer eens te gaan fietsen.
Nog geen fiets op het moment maar morgen ga ik eens wat zaken langs.

Ik hoop hier een hoop te leren en een mooie bijdrage te kunnen leveren.
Timmert
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 16 december 2017, 23:22

Avond
Tim, 28 jaar en kom uit midden-limburg.
Al een aantal jaren was het aan het kriebelen om een MTB te kopen. Toch maar eerst eentje gehuurd en dat is zo goed bevallen dat ik redelijk snel een Cube Attention SL heb gekocht.
Ik heb wat vragen m.b.t. aanschaf van winterkleding dus vandaar de aanmelding. En daarnaast nog de handige informatie die er te vinden is.
Wind01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 17 februari 2017, 12:43

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, al redelijk wat topics gelezen!
Nu dus tijd om me voor te stellen.
Mijn naam is Dennis, 27 jaar oud en woonachting in de buurt van Almelo.
Fiets nu al wel een langere tijd, maar nu 3 jaar serieuzer.
Rij voornamelijk langere afstanden, wil me toch meer op de kleinere en kortere wedstrijden richten.
Al verschillende fietsen gehad, rij nu op een Cannondale F-Si carbon 2

Groeten,

Dennis
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Goedemiddag Allemaal.

Ik ben sinds een maand of 2 nieuw op het forum en sinds een maand of 9 nieuw op de mtb.
Dus tijd om me eens voor te stellen hier.
Ik ben (zoals de naam al zegt) Roy Smit 36 Jaar jong en woon in De Bilt.
Afgelopen april door me zwager meegenomen naar leersum om een kennis te maken met het mountainbiken.
1e gedachte hierna WAAROM NIET EERDER!!!
Nu dus een maand of 9 lekker bezig ga minimaal 2x per week de UHR op aangezien dit mijn "achtertuin" is.
Vooral nog me conditie aan het verbeteren ik als roker heb geen conditie en dat merk je dan ook snel op de fiets. ( ja ja stoppen gaat gebeuren in het nieuwe jaar!!)
De voorruitgang is er wel degelijk en gaat steeds beter. In Januari ga ik me 1e clinic volgen want ik wil gewoon me techniek verbeteren om sneller te kunnen fietsen.
Begonnen op een Focus killer bee 26" en rijd nu op een Scott Scale 29".

Dus ik dacht even voorstellen is wel zo netjes!
Nigel1711
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 4 december 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF SL 8.0 2020

Beste Forumleden,

Mijn naam is Nigel (28) en komt uit het Westland.
Ik ben sinds een kleine maand weer aan het mountainbiken. Met een Cube LTD PRO 29".
Inderdaad weer mountainbike. 10 jaar geleden mee begonnen. Na een aantal jaar de fiets weer verkocht vanwege andere prioriteiten. En nu weer begonnen! Heerlijk!!
PatjeOost
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 22:56

Hallo,

Even aangemeld op het forum, al wat langer aan het lezen geslagen. Na een aantal jaar lui op mijn reet te hebben gezeten is het tijd om eens actief te gaan doen. Ik ben Patrick, 37 jaren jong.

Onderstaande is mijn fietsje, daarmee ga ik vooralsnog de tracks in en rond Dorst af.

https://www.focus-bikes.com/media/youwe ... _SL_29.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Winterkleding is onderweg, zodat ik binnenkort ook met de koude dagen kan fietsen.
Wellicht zie ik jullie binnenkort eens op één van de tracks.
canth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 november 2017, 08:45

Ik ben ook al een tijdje aan het consumeren op het forum. Mijn naam is Cornelis, ben 45 jaar en ben sinds kort verslingerd aan fietsen door de modder. Ik woon in Hilversum en fiets momenteel gewoon nog een beetje op de bonnefooi het bos in/de hei op. Er liggen echter mooie routes rond Hilversum/Baarn en daar wil ik dan ook vooral gaan fietsen. Ik heb momenteel nog een wat oudere Cannondale Scalpel, ik wil ergens in maart/april een nieuwe fiets aanschaffen (Canyon Spectral). Als het zover is zal ik wel eens een post in SYS gaan doen.
Plaats reactie