Look hardtail xc mtb's

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
PaganiProductions

    Het misschien bekender merk onder wielrenners maar ze maken ook mountainbikes
    Ze hebben wel een apart frame wat is het idee hier achter
    https://www.lookcycle.com/en/mtb-bicycles/" onclick="window.open(this.href);return false;
    chamonix
    Mtb fanaat
    Mtb fanaat
    Berichten: 16
    Lid geworden op: di 21 februari 2017, 22:00

    Op VojoMag hebben ze begin dit jaar een test gepubliceerd, kijk hier maar even:

    http://www.vojomag.nl/test-look-989-pro ... kunstwerk/" onclick="window.open(this.href);return false;
    aurelius
    Elite Mountainbiker
    Elite Mountainbiker
    Berichten: 10365
    Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
    Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

    Frame bestaat al lang en is opvallend. Nooit echt doorgebroken. Als je de test hierboven leest snap je ook wel waarom. Relatief duur, relatief zwaar en rij-eigenschappen niet echt overtuigend.
    Over smaak valt te twisten, maar ik vind 'm wel mooi om te zien. Canyon heeft 'm volgens mij gebruikt als voorbeeld voor hun Commuter lijn.
    The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
    You only want as much as is necessary and as little as possible.
    Gebruikersavatar
    mtbpie
    Elite Mountainbiker
    Elite Mountainbiker
    Berichten: 1880
    Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Martinezz
    Mountainbike Junk
    Mountainbike Junk
    Berichten: 247
    Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
    Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

    Mooie bike maar lijkt mij erg oncomfortabel met zadelpen vast aan het frame dat geeft helemaal niet mee voor het mtben onpraktisch.
    japie carbon
    Elite Mountainbiker
    Elite Mountainbiker
    Berichten: 6000
    Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
    Mijn mountainbike: is onderweg

    Waarpm zou dit minder mee geven dan een zadelpen? Misschien kunnen ze het zelfs beter ontwerpen?
    aurelius
    Elite Mountainbiker
    Elite Mountainbiker
    Berichten: 10365
    Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
    Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

    Lees de test hierboven er eens op na: die pen is er mede oorzaak van dat de fiets niet comfortabel is tijdens lange ritten en op technische parcoursen, weinig vertrouwen inboezemt steil bergaf.

    Of je hebt een goed flexende zadelpen nodig, of je ruilt zo'n flexende pen in voor een dropper, dat is de huidige tendens op XC-hardtail gebied.

    Deze Look, met weinig ruimte om te varieren met stuurpen hoek/hoogte/lengte (te lang), met te harde stijve zadelpen, loopt wat dat betreft wel 'wat' achter op de huidige ontwikkelingen.
    Het is meer een niche-product geworden: iets voor hardcore racers op gemakkelijke parcoursen, die een soort wielrenfietsgevoel lekker vinden. Niets voor de moderne technische parcoursen, te weinig trail-waardig.
    The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
    You only want as much as is necessary and as little as possible.
    Real Epic '89
    Elite Mountainbiker
    Elite Mountainbiker
    Berichten: 2178
    Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
    Mijn mountainbike: Isn't dead.

    Ik denk dat Look heel goed gekeken heeft naar de bikers die dit soort bikes kopen. De race fietser, die in de winter in stijl door het bos wil crossen. Deze boscrosser zal zeker niet teleurgesteld worden. (Is dat diezelfde die zijn Enduro pakt voor een vast rondje in bv. Malmedy? :wink: )

    Die zadelpen zouden ze ook veel soepeler kunnen maken. Ook hierin zit de keuze voor een frame wat alleen gemaakt lijkt voor een hoog rendement. (Ik zou er zelf een race stuur op gemonteerd hebben. Dan is ie opeens weer hot.)
    Plaats reactie