Remedy 9.7 2018..ge-update pics op P3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ga je veel plezier aan beleven. Alleen nog even in dit topic aanmelden, misschien win je wel http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=135834" onclick="window.open(this.href);return false; :)
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

even korte update: van de week even een kort rondje Zandvoort erop gedaan. Absoluut niet het parcours waar hij tot zijn recht komt, maar werd er toch erg blij van. :D
Met 93kg merk je dat de Yari zoveel stijver is en beter stuurt als de Fox32 in mijn Canyon.
Als Yari werkt hij prima/beter nog als de Fox, dus benheel benieuwd hoe het rijd als de Charger demperII erin gaat.
Van het ovale voorblad merk ik met trappen niks en hoewel de Duitse Bike de Sunrace wat vonden hakkelen, vind ik hem heel soepel schakelen.

Wat nog wel even een positieve vermelding waard is zijn de wielen.
Daar zit een soort strip in wat tubeless maken supermakkelijk maakt.
Normaliter vind ik het best een gedoetje en geklieder, nu gingen ze zelfs zonder zeep en melk erin in 1x :o

@ Zonoskar:
Dank, maar ik heb daar al zoveel ander moois gezien dat als ik instuur het meer in de cattegorie meedoen is belangrijker als winnen is (ook leuk).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurf schreef:@ Zonoskar:
Dank, maar ik heb daar al zoveel ander moois gezien dat als ik instuur het meer in de cattegorie meedoen is belangrijker als winnen is (ook leuk).
Die hele verkiezing is slechts een excuus om de volgende pagina's met zoveel mogelijk onzin te vullen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Okee.
Prima argument om dan maar mee te doen! :lol:
Done! 8)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Nou gisteren eindelijk mijn nieuwe fiets kunnen proberen. :-D
Weliswaar op Noordwijk wat nou niet bepaald het terein is waarvoor de fiets bedoeld is, maar toch was het erg lekker!
Belangrijkste: De zit bevalt me erg goed!
1x11 is voor mij nieuw en gelukkig heb ik op een Noordwijk bij lange na niet de lichtste verzetten nodig en de Sunrace casette maakt bij schakelen onder druk wel wat ploink geluien, maar doet het goed.
Oval voorblad?? niks van gemerkt, dus prima!
Klimmend deint de fiets wel iets, maar niet storend en na even wennen aan de wat andere geometrie stuurt het heel erg precies.
Echt grappig von ik dat ik altijd dacht dat mijn Canyon Nerve met Fox32 vork precies stuurde terwijl de Yari nu ff laat zien hoe het ook kan, wat een verschil! (mental note: als er weer knaken zijn de vork in mijn Nerve vervangen voor wat stevigers).

Op de korte stukjes naar beneden zitten er in het parcours een paar wortels en zo waar ik altijd netjes omheen ging en met dit monster ze juist opzoek om overheen te denderenen probeer er elk hupsje mee ta pakken.

2 dingen waar ik minder over te spreken was:
Het schakelen gaat op zich prima, maar de NX shifter zit wel erg ver naar binnen doo de brede klemband waardoor ik moeite moet doen om erbij te komen.
Daarvoor dus gisteravond meteen maar een GX bestelt die met Matchmaker dichterbij de rem komt en iker beter bij kan.

De Bontrager banden: het rolt als een traktor! Ik snap dat deze fiets met 27.5 en een stevigere band nooit zo rolt als mijn 29er met No-nos maar ik geloof oprecht dat de Nono,s onder mijn Canyon ook nog meer grip hebben in de bochten als deze dingen. :~
Na 5 rondjes met allerlei verschillende bochten technieken geprobeerd te hebben er wel achter dat die dingen niet mijn ding zijn. Ze rollen zwaar en in de bochten missen ze grip dus die gaan ook verangen worden (tubeles maken ervan ging trouwens wel echt supermakkelijk!!).

Iemand tips wat goede banden zouden zijn voor deze fiets zou zijn?
Inzet de komende maanden wordt UHR/Winterberg en Eifel/ Ardennen.
Van de zomer mogelijk Alpen maar kijk daar dan wel weer naar wat anders indien nodig.
tips zijn welkom!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Mooie fiets! Ik rijd Eifel / Ardennen en Alpen met Maxxis Minion DHF & DHR. Voor UHR rollen ze eigenlijk te zwaar.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

En de Magic Mary Hans Damph?zou dateen mooie tussen maat zijn?
Enige reden dat ik het vraag is dat ik nog geen ervaring met Maxxis heb (wel veel goeds over lees) en de Schalbe No-no op mijn Canyon fijn vind
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Voorop iig gaan voor een wild grip'r 2.25 dan ben je gelijk klaar. Achter rijd ik nu met een forekaster en bevalt ook in dit weer erg prettig maar heb er nog te weinig mee gereden voor een echt advies.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Magic Mary rolt niet lichter dan de Minion, wel ook een fijne band.

Imo heb je met iedere serieuze am band wat meer rolweerstand dan de Nobby Nic die je noemt. Afgelopen zomer had ik op echt stijle off camber stukken met veel natte wortels veel liever de magic Mary dan Nobby Nic 2.6, gaf veel meer vertrouwen. dus t levert ook wat op.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ik deel je ervaring met Bontrager banden. Mijn fiets kwam met XR3's, ik mis absoluut grip en als het natter wordt lopen ze enorm vol meuk waardoor het écht glijden wordt. Ik kijk op dit moment naar NoNI, Mountain King en Grip'r. Nog geen idee wat moet zou moeten worden. Maar wel met meer de NLe tracks in het achterhoofd dan jouw bergtochten en bikeparks.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Maar meteen ff 3 banden besteld:
Minion DHF TR 3C MaxxGrip EXO Protection 2.5 voor, voor in lomp werk.
Minion DHR II TR 3C MaxxTerra EXO 2.4 kan achter, maar was volgens de engelse blaadjes ook erg goed als voor band
Minion Semislick 27.5" 2.3 , daar waren ze in de UK mtb mag erg lovend over als achterband in combi met de DHR voor

En dan maar eens kijken wat de Magic mix is. :-D

De WildGripper die Dutch adviseerde ook naar gekeken, maar ik denk dat ik met deze set een heel eind moet komen. (en wie weet volgend jaar een 2e wielset zodat ik een NL en een buiteland setje wielen heb :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Ik rij eigenlijk altijd met een DHRII voor (2.4WT MaxxTerra) en vind het echt een superband. Mega grip en relatief lage rolweerstand voor. In NL pak ik dan meestal een (semi) slick band achter. Nu een Ardent Race die ook heel goed bevalt maar een Minion SS kan ook heel goed. Zelf nooit aangedurft omdat het schijnt dat de SS nogal plat/vierkant wordt bij een brede ( >30mm) velg.

En als je wat heftiger spul gaat rijden (buitenland dus) dan zou je de DHF voor kunnen leggen en de DHRII achter.
Omdat ik zelf niet zo van bandenwisselen hou (latex troep) hou ik dat beperkt tot alleen achter. Dat wordt ook een DHRII als ik meer grip nodig heb.

Kwa banden moet je er wel mee komen lijkt me zo. En met zo'n bike al helemaal :-q
Ride a bike!
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Ik ga het komend jaar met de DHR II 2.4 3C voor en Aggressor 2.3 dual achter proberen......uhhh doen!
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

[quote="Jurf"]Maar meteen ff 3 banden besteld:
Minion DHF TR 3C MaxxGrip EXO Protection 2.5 voor, voor in lomp werk.
Minion DHR II TR 3C MaxxTerra EXO 2.4 kan achter, maar was volgens de engelse blaadjes ook erg goed als voor band
Minion Semislick 27.5" 2.3 , daar waren ze in de UK mtb mag erg lovend over als achterband in combi met de DHR voor

Ben erg benieuwd naar de Minion SS Jeroen, mooi bandje lijkt me. Heb nu de Ardent race achter in 2.2 en misschien is dat wel de opvolger.
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

RaMoNNeKe schreef: Omdat ik zelf niet zo van bandenwisselen hou (latex troep) hou ik dat beperkt tot alleen achter. Dat wordt ook een DHRII als ik meer grip nodig heb.
Kwa banden moet je er wel mee komen lijkt me zo. En met zo'n bike al helemaal :-q
Qua wisselen en troep heb je wel een punt, ik heb dus nog maar een DHRII erbij besteld :oops: , dan hoef ik de komende tijd alleen de achterband te wisselen. De DHF gaat er wel op als we echt lompe dingen gaan doen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie