route Roosendaal/Rucphen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Dankjewel!
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
bobberbarry
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 28 november 2010, 14:16
Mijn mountainbike: Cube LTD - 2 souls slim jim custom ( building)

Vanochtend lek gereden. Opzich niet zo erg maar wel als er twee punaises in je band zitten. Behoorlijke grote punaises.
Vermoedelijk heeft iemand hekel aan mtb-ers.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ohjee, dat wordt opletten dan. Al kom ik nooit voetgangers tegen dus daar kan het waarschijnlijk niet aan liggen.
Misschien baldadige jeugd.

In ieder geval bedankt voor het delen!
hanst
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 6 september 2012, 00:10

Ai, dan hebben we vanochtend geluk gehad.
Waar was het ongeveer?
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Vanmiddag een rondje Rucphen gereden, het lag er eigenlijk best goed bij, wel wat plassen maar na al die regen viel het ons mee.
Het staat nu weer te regenen dus het word alleen maar natter natuurlijk. :D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Vandaag voor het eerst rucphen gereden met mn zoon
Wij vonden het niks voor ons 1x nooit meer
Je rijd of op een breed recht bospad of je rijdt door een geul met 100000 plassen


Toen maar snel naar bergen op zoom gegaan
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ha Bonzaiking, ik heb nog ff met je staan praten, ik was die gast met de rooie jas.

Ik zou je toch aan willen raden nog een keer terug te komen met je zoon als het wat droger is.
Ik rijd deze baan al jaren en gisteren was idd een ermbarmelijke staat. Alle stukjes waar je normaal in een heerlijk flow doorheen gaat was nu niet mogelijk door alle drek.

Probeer het komend voorjaar nog eens, als je kan gassen issie erg vermakelijk!

Hoe was het nog in Bergen op Zoom?
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Bergen op zoom was super
Erg blij dat we nog evendaar heen gegaan waren
Halsteren ook nog even mee gepakt die lagen er beide gewoon goed bij. alleen een paar plassen bij het brede pad met de hoge bomen maar daar rijd je makkelijk omheen, oja nog een viaduct was afgesloten
Maar met de mountainbike niet echt een probleem
Via een droge sloot extra afdaling en klim er bij rijdje er zo langs
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Rucphen is op zich best een leuke route als het er droog bij ligt. Niet zo mooi als de zwarte route van BoZ natuurlijk, maar dat kun je vanwege het natuurlijke hoogteverschil daar ook niet echt vergelijken.
Dat het recent veel heeft geregend en er inmiddels meerdere toertochten de boel in Rucphen aan gort hebben gereden (helaas daar enkel nog TT vergunning voor de vaste routes) zal het parcours er niet beter op hebben gemaakt. Als hetzelfde aantal toertochten in BoZ/Halsteren was gepasseerd was het daar nu ook een modderbende...
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Als toertochten ook de baan in BoZ gaan slopen
Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden.
In rucphen heb ik ook nog de lbs gesproken die zei dat roosendaal er nog slechter bij zou liggen als rucphen. ik kan het me haast niet voorstellen mischien iemand die daar nog gereden heeft?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

bonzaiking schreef:Als toertochten ook de baan in BoZ gaan slopen
Dat zou ik echt verschrikkelijk vinden.
In rucphen heb ik ook nog de lbs gesproken die zei dat roosendaal er nog slechter bij zou liggen als rucphen. ik kan het me haast niet voorstellen mischien iemand die daar nog gereden heeft?
De vaste route van Roosendaal is helaas helemaal weinig spannend. Ik pak hem in de zomer soms mee icm Rucphen. ik heb hem nu al een tijdje niet meer gereden maar de enige leuke stukken in die route zijn helaas ook de stukken die er traditioneel het slechtst bij liggen. Dit vanwege verschillende redenen: omdat Natuurmonumenten de onderhoudsverplichting van de door de gemeente Roosendaal overgedragen paden nauwelijks/minimaal nakomt, omdat er ook regelmatig paarden uit de nabije maneges de gedeelde paden kapot trappen en omdat er ook hier een teveel aan toertochten in de winter overheen gaat.
Rucphen mag blij zijn dat Martens Tweewielers nog regelmatig onderhoud uitvoert op de route, echter in de winter is het gewoon onbegonnen werk.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Die martens daar ben ik geweest aardige kerel hij was alleen ook erg negatief over de staat van de routes
Maar geheel terecht blijkt nu.
Wij in ridderkerk zouden een moord plegen
Voor een mooie mtb route jammer dat er in rucphen
Zo slecht mee omgegaan wordt ik zie het potensieel
Van de route wel.de clubs die de vele tochten orgasniseren die zouden zelf de schade moeten herstellen dat zou wel zo eerlijk zijn
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ik heb nog een mail naar martens gestuurd wat betreft de slechte staat van de route.

In het voorjaar als het weer wat droger is gaan ze weer een paar slechte punten aanpakken kreeg ik als antwoord. Echter krijgen ze helemaal geen budget van de gemeente en/of van andere instanties.

Ik zou er best een paar euro en een paar middagen voor over hebben om eea te verbeteren...
Wat jullie?
Etiën M
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: ma 5 maart 2012, 13:58

Vanmorgen met ons clubje drieluik gereden: Rucphen, Roosendaal en Essen. Parcoursen lagen er prima bij. Onderweg op het parcours Rucphen nog iemand met een BMC Shirt tegengekomen op een J.Guillem titanium MTB.

Iemand van hier? Of een bekende van iemand hier? Had een mooi tempo :).
Live slow, ride fast!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Route lag er afgelopen periode kurkdroog bij, heerlijk!
Zal wel weer anders zijn na de rode vlekken die ik nu op buienradar voorbij zie komen.
Plaats reactie