Frame maat epic

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Jurmees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 22 januari 2012, 15:49
Mijn mountainbike: Rocky Mountain element 950 RSL

Hallo, graag wil ik gaan kijken voor een 26” s-works epic fsr. Als ik ga zoeken voor een frame maat dan word het me niet helemaal duidelijk. De ene zegt een maatje kleiner en de ander hetzelfde als een hardtail maat l of xl. Het meten van een fully is anders dan een hardtail. Ik ben 185 lang en een binnenbeenlengte van 90 cm.
Misschien is hier iemand op het forum die mij wat kan helpen hierbij. Ik weet dat passen altijd het makkelijkste is maar ik moet voor de bike een stuk rijden dus vandaar ik een beetje voorbereid wil zijn.
vader: rocky mountain element 950 rsl
zoon: canyon grand canyon 6.0
zoon: intens spider FRO
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Een maat te klein nemen is inmiddels achterhaald. Dan maakt het niet uit of het een hardtail of fullsuspension is, je moet gewoon de juiste maat hebben. En die zou dus voor beide gelijk moeten zijn. Met jouw lengte zou je bij Specialized op een L goed moeten zitten. Maar misschien dat een XL ook al net gaat, eventueel met een kortere stuurpen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tony333
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:21

Ik heb dezelfde lengte en heb ook een bb lengte van 90 cm. Rij ongeveer 10 jaar op een Epic en heb altijd naar alle tevredenheid een maat L gehad.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Lars TB schreef:Een maat te klein nemen is inmiddels achterhaald. Dan maakt het niet uit of het een hardtail of fullsuspension is, je moet gewoon de juiste maat hebben. En die zou dus voor beide gelijk moeten zijn. Met jouw lengte zou je bij Specialized op een L goed moeten zitten. Maar misschien dat een XL ook al net gaat, eventueel met een kortere stuurpen.
De TS is aan het kijken naar een “oude” 26” fiets. Met de oude geometrie zou ik iig een maat kleiner nemen. Met 1,90m heb ik ook op een Epic L gereden; de XL was echt veel te groot en lomp. Volgens Specialized was de L tot 1,90m en de XL voor lengesbgroter dan 1,90m.

De fiets moet passen. Bij twijfel afronding naar beneden.
StAlTiCa
Jurmees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 22 januari 2012, 15:49
Mijn mountainbike: Rocky Mountain element 950 RSL

Super mensen voor jullie advies. Dank daarvoor
vader: rocky mountain element 950 rsl
zoon: canyon grand canyon 6.0
zoon: intens spider FRO
Plaats reactie