Remedy 9.7 2018..ge-update pics op P3

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Afgelopen herfst gemerkt dat mijn Canyon soms een beetje giftig werd van de omstandigheden waar ik hem naar beneden stuurde dus nu hebben we:

:tong :tong :tong :tong :tong :tong :tong :tong :tong :tong :tong :tong :tong :tong

Na in dit draadje http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 3&t=135557" onclick="window.open(this.href);return false; tig fietsen te hebben overwogen kwam ik toch uit bij de eerste gedachte, een Remedy8.
Noem het een stevige trail fiets/enduro-light, soort net niet allesje, maar wel passende bij wat ik zoek :)
Wat bleef was dat de kleur niet mijn ding was, te grauw en daarnaast de levertijd: 3 f#cking maanden!!

De 2018 carbon Remedy 9.7 vond ik wel mooi en die was bijna direct leverbaar! Met wat upgrades is die ook naar mijn zin, dus dat was makkelijk :) .....Vorige week opgehaald bij 12Gobiking:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door een persoonlijke lekke band heb ik hem helaas alleen maar voor een rondje door de straat/ in de buurt kunnen proberen...maar over de putdeksel gaat hij goed :bier: :roll:
Om de tijd door te komen, wel al wat aan geknutseld en speelgoed voor besteld:


Specs:

Frame: OCLV Mountain Carbon hoofdframe, lichtmetalen achtervorken, ABP, Boost148, Knock Block, Full Floater, EVO link, E2 taps toelopende balhoofdbuis, Mino Link, Control Freak interne kabelgeleiding, Carbon Armor, PF92, ISCG 05, 150 mm veerweg.
Ingepakt met Invisiframe. helemaal invisi is het niet door de knuppel die het erop plakte (ikzelf), maar best netjes en niet storend.

status update 11/9/18
Voorvering: RockShox Yari RC, Solo Air, Boost110, 160 mm veerweg. Die is "verLyrikt" met een Charger2 demper.
Achtervering: RockShox Deluxe RT3, RE:aktiv 3-position demper, getuned door Trek Suspension 150mm.
Wielen: Bontrager Line Comp 30, 54 tands Rapid Drive, Boost110 voornaaf, Boost148 achternaaf. Shimano body eraf, XD erop.
2e set laten spaken door wielen: Andy Less van Andless wheels: 35mm interne breedte chinese carbon rims met 32spaken, en rode hop Naven (met Torque caps).
Buitenbanden: DHR/DHR WT op de ene set en Ardents WT2.4 op de andere
Schakelaars: SRAM NX, 11-speed GX eagle
Achterderailleur: SRAM NX, Roller Bearing Clutch GX Eagle
Crankstel: SRAM NX, 32T Direct Mount X-Sync Vervangen door GX eagle met een rode absolute Black Oval 30.
Bottombracket: PF92
Cassette: SRAM PG-1130, 11-42, 11-speed GX Eagle
Ketting: SRAM PC-1110GX Eagle
Pedalen: niet meegeleverd. Zonder fietst het erg lastig dus DMR Vault rood ervoor besteld :).
Zadel: Bontrager Montrose comp small
Zadelpen: Bontrager Drop Line:125 mm. Vervangen door Reverb 170
Stuur: Bontrager Line, 35 mm, 27,5 mm rise, 780 mm breedte Renthal 31.8 80 breed
Handvatten: Bontrager Rhythm, dubbele lock-on lizardskins Northshore
Stuurpen: Bontrager Line, Knock Block, 35 mm stuurklem Ritchey 50mm
Balhoofdlagers: Geïntegreerd Knock Block, afgedichte industrielagers, 1-1/8˝ bovenzijde, 1.5˝ onderzijde
Remsysteem: SRAM Guide R hydraulische schijfremmen Sram CodeR

:oops: Nou ja, het frame en de achterdemper zijn nog origineel! :lol: :bier:

Na de upgrades waarvoor alles al in huis is, maar ik alleen nog ff aan moet beginnen ga ik er lekker mee rijden.
Hopelijk volgend weekend of de week erna eens een rondje op de UHR en met de feestdagen richting Duitsland of de Ardennen ermee en kijken wat het echt kan.
Laatst gewijzigd door Jurf op di 11 september 2018, 10:43, 5 keer totaal gewijzigd.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

mooie bike
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

mooie fiets, de remedy gaat toch al meer richting enduro dan trail :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dikke bak, ziet er heel goed uit zo!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Lijkt mij wel een alleskunner maar ook wel benieuwd hoe dit bevalt op de UHR.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik ben er ook erg blij mee :)
Hopelijk weet ik het volgend weekend of de week erna hoe hij het op de UHR doet :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mooi ding, zinvolle upgrades!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Erg mooie bak en ik hoop vooral dat 'ie ook veel buiten de UHR uitgelaten geworden, anders wordt 'ie depri :winkie: :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Mooie fiets. Dat rood knalt er gewoon uit op zo een grijze dag.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Vette bike hoor. Mooi dat zwart met rood. En passende foto’s, zo in z’n ‘natuurlijke omgeving’ ;)

Veel plezier ermee en dat gaat vast lukken! :-q

O ja maar wat is n persoonlijke lekke band...is die er ook in onpersoonlijke variant dan? :D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hij (pm wel de 9,7) staat trouwens met 8 andere Enduro's getest in de Dts Bike die dit weekend uitkwam. Ter positieve bekrachtiging: hij kwam er zeer goed uit en verdiende de 'Bike Tipp'.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Maar hou die DropLine maar goed in de gaten. Eerste test van Pinkbike wees uit dat na enige tijd de coating krast en het ding nogal gaat rammelen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wiel-Maat schreef:O ja maar wat is n persoonlijke lekke band...is die er ook in onpersoonlijke variant dan? :D
De ze variant was wel heel persoonlijk: 2 geleden een pot kokend water over mijn voet gehad terwijl ik alleen fleece sokken aan had. Snel gekoeld, maar 2e gr diep en 3e gr brandwonden op mijn wreef ter grote van een flinke mobiel en op 2 tenen.
Dat heelt maar langzaam, maakt dat schoenen aan geen pretje is en sporten even een no go.

Aurelius, Dank voor de tip! Ik ga hem vd week halen.
Kapitein Iglo schreef:Maar hou die DropLine maar goed in de gaten. Eerste test van Pinkbike wees uit dat na enige tijd de coating krast en het ding nogal gaat rammelen.
Dat had ik ook gelezen ja.
Op dit moment werkt het wel heel mooi en soepel en deze zou ook geupgade zijn tov het model van vorige jaar (maar het zou ook een 150mm zijn en ik heb een 125 :roll: ).
Geeft hij problemen dan zit er op Bontrager spul een jaar garantie, en anders komt er een upgrade naar BikeYoke of een Reverb. De laatste zit ookin mijn Canyon en bevalt prima.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Jurf schreef:
Wiel-Maat schreef:O ja maar wat is n persoonlijke lekke band...is die er ook in onpersoonlijke variant dan? :D
De ze variant was wel heel persoonlijk: 2 geleden een pot kokend water over mijn voet gehad terwijl ik alleen fleece sokken aan had. Snel gekoeld, maar 2e gr diep en 3e gr brandwonden op mijn wreef ter grote van een flinke mobiel en op 2 tenen.
Dat heelt maar langzaam, maakt dat schoenen aan geen pretje is en sporten even een no go.
OK je bedoelt het zo...dat is wel nasty ja. Dan is mtb-en ook niet echt een optie idd. Sterkte ermee en hopelijk snel geheeld dan!
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Des te pijnlijker die voet als je weet wat er in de schuur staat te wachten! Sterkte met herstel!
Plaats reactie