Ervaringen Wilier 101 FX

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Heb geen ervaringen met deze bike.... heb hem ook gezien op Bikemotion en hij ziet er zeker erg mooi uit! Heb dit jaar een Scott Spark gekocht en bevalt mij super! .. Nooit verkeerd om ook andere merken te checken. In iedergeval veel succes met je zoektocht naar een mooie fully :-q
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Nee ik heb hem ook nog niet getest, dat ga ik zondag 9 april bij Piet de Wit in Wormer doen. Dan hebben ze een testdag van Wilier. Nou ja testen, je mag een rondje verhard rijden :-)
Erik89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 09:30
Mijn mountainbike: Top Fuel
Contacteer:

lantaarnpaal schreef:Nee ik heb hem ook nog niet getest, dat ga ik zondag 9 april bij Piet de Wit in Wormer doen. Dan hebben ze een testdag van Wilier. Nou ja testen, je mag een rondje verhard rijden :-)
Vertel... :winkie:
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Erik89 schreef:
lantaarnpaal schreef:Nee ik heb hem ook nog niet getest, dat ga ik zondag 9 april bij Piet de Wit in Wormer doen. Dan hebben ze een testdag van Wilier. Nou ja testen, je mag een rondje verhard rijden :-)
Vertel... :winkie:
Nou, ik heb een rondje van 25min langs wat sloten met kuilen enzo gedaan bij gebrek aan MTB parcours, dus niet echt een goede test, maar wel een goede indruk. En eigenlijk voelde hij heel erg goed, hij voelde zelfs nog wat stijver en lichter dan een epic expert waar ik pas op gereden heb.
+ Stijf, achterbrug ook van Carbon, met mijn 100kg voelde dat erg goed aan
+ Licht
+ Onder de 4k een volledige xt afmontage (1x11), full carbon frame, fox vork en demper
+ Alles wordt op jouw wensen afgeleverd; als de 11-40 van shimano niet bevalt kun je ook kiezen voor sram 10-42 zonder meerprijs oid.
+ Uniek, ik heb nog nooit een wilier op Schoorl zien rijden ;-)

- Als ik het als een minpunt mag benoemen voelen deze wielen wat slap aan met mijn gewicht.

Als ik nog wat over heb na het betalen van mijn bruiloft gaat dit hem zeker worden voor mij.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

nog mensen ervaringen met de wilier fully.
heb testgereden klein stuk , vd week rondje dorst.
voelt tof aan iig
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Denk dat voor die prijs er minder snel mensen zijn die "even"de fiets aanschaffen , beperkt publiek .
Ik vindt de achterbrug er wat fragiel uitzien , neemt niet weg dat het stevige genoeg is ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Ja ik begrijp idd , dat het geen fiets is voor het grote publiek.
Maar ben gewoon benieuwd naar de ervaringen bij bezit , het exclusieve maakt het juist interessant voor mij , ik kan een frame only aanschaffen ivm overstap naar een fully
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

inmiddels aangeschaft , en vandaag 2 rondjes horst gedaan , en tot nu toe zeer tevreden over rij en stuurgedrag van de 101 fx !!
ben er blij mee
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zien we hem nog in de SYS verschijnen?
"This species has amused itself to death"
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

kan niet meer schreef:Zien we hem nog in de SYS verschijnen?
gaan we regelen
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

hij staat inmiddels in de sys, echt een vette race en speelbike , blij mee
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Snelle Buffer schreef:Denk dat voor die prijs er minder snel mensen zijn die "even"de fiets aanschaffen , beperkt publiek .
Ik vindt de achterbrug er wat fragiel uitzien , neemt niet weg dat het stevige genoeg is ...
Hij is goedkoper dan een Epic in een soortgelijke afmontage en die zie je op elke hoek van de straat ;-)

Op mijn testritje vond ik hem stijver aanvoelen dan een Epic iig. Ik hoop dat ze voor komend jaar een nieuwe versie uitbrengen!
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Nou niet echt bij de ht variant kan je beter voor Specialized kiezen bij de prijs van 4000 euro krijg je bij Specialized een sid vork en carbon velgen en bij Willier een reba vork.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Martinezz schreef:Nou niet echt bij de ht variant kan je beter voor Specialized kiezen bij de prijs van 4000 euro krijg je bij Specialized een sid vork en carbon velgen en bij Willier een reba vork.
bij mijn lbs heb je voor die prijs een stuk meer dan een reba , maar ook de ht is een superfijne bike.
al hoor je mij zeker niet zeggen dat een epic geen topbike is, maar ben gewoon gecharmeerd van de wilier.
Josepht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 24 december 2018, 15:10

Sinds anderhalve maand ben ik de gelukkige rijder van een nieuwe wilier FX110 fully ( oranje zwart )
Geheel in carbon uitvoering ( wielen Miche K4, stuur Ritchey )
Sram xx1, Stepcast 32, eagle set, tubeless banden, Vittoria Barzo, Fox Factory 3 voudig instelbaar.
Maat XL
Mijn gewicht; 95 kg, lengte 1.94 m
De fietsen die ik inmiddels versleten heb zijn; Giant, Koga , Cannondale, Klein ( 4 stuks ) Canyon.
De FX110 is niet vergelijkbaar met de vorige fietsen waar ik ook van genoten heb, eerlijkheidshalve is de prijs ook niet vergelijkbaar.
Samenvattend : een aanrader voor iedereen die gefocust is op snelheid, subliem rijgedrag, lichtgewicht en daarvoor ook wil en kan betalen.
Ook een uitvoering met minder dure onderdelen zal zeker niet teleurstellen.
Rijders met een lager gewicht kunnen ook met een fiets van 1 kilo zwaarder geweldig presteren .
Plaats reactie