Woody nog steeds LOL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

streetracer schreef:Je kunt een nieuwe maken... Maar "zo" ? Gezien de tijd die je over de eerste gedaan hebt.... :winkie: :winkie:
:D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gaat ie er een trap mee af, amai.
Wel super gaaf dat ie nog steeds heel is en je er dus echt mee kan mountainbiken.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

kan er zeker lekker mee biken! anders had ik hem nooit gemaakt :wink:

ALS ik een 2de hardtail zou maken zou deze een stuk sneller klaar zijn, nu ik alles een beetje weet hoe het moet. ik kan nu ook aan beter gereedschap komen, dat scheelt weken ! maar een fully lijkt mij ook wel tof. dat is weer opnieuw het wiel uitvinden, en kost veel tijd.
26'er rulezz !!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vandaag in het echt gezien, dit kunstwerkje, ik kwam Terunky en KevinBel tegen op Dorst.
Want een kunstwerkje is het, irl zeker niet minder mooi dan op de foto's. Top gedaan!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

heb er nog steeds dikke fun mee :D

Afbeelding
Afbeelding
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

dikke actie :-q
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Mijn mening over je Woody is 180 graden omgekeerd van Kermit.

Super gaaf om te zien dat je flink vertrouwen hebt in je eerste hout-
project. En ik vermoedt dat het héél wat flink gebruik kan hebben.
Er werden zelfs vliegtuigen van gemaakt vroeger ;) En kippenhokken :D

Het zou zonde zijn om aan de muur te hangen. Nee, biken moet je op
dat ding en de sporen geven :-q

En die houtkleur is super. Sowieso heb ik een zwak voor bepaalde natuur-
kleuren.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

helemaal mee eens Pat !

hoor heel vaak ''ach wel zonde om er mee te rijden '' of '' hij is eigenlijk te mooi om er mee te rijden ''

Wil er volgend jaar misschien mee gaan bikepacken, gezien hier meer zooi op het frame kan. Heb het frame al een paar keer volledig nagekeken, hij blijft perfect. De simpele jachtlak is goed uitgehard en erg krasvast. De achterbrug is stijf genoeg dat ik met erg weinig banden clearance weg kan komen. zonder de modder het frame wegvreet. Sinds een ongelukje met mijn achtervelg (ik zoek nog een nieuwe brede velg), rijdt ik met een wat hogere bandenspanning. Wat hij niet zo comfortabel meer maakt. (door de overkill dikke chainstays) Mocht ik een 2.0 bouwen zal ik wat meer in de achterbrug verdiepen om meer comfort eruit te halen. Hij stuurt nog steeds wat zenuw achtig, ik heb een vermoeden dat het komt door de erg lichte voorkant. binnenkort een zwaarder voorwiel/band uittesten.
26'er rulezz !!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hoho, mij geen woorden in de mond leggen hè, ik heb alleen gezegd dat ik er de grenzen niet mee zou opzoeken. Dat is heel wat anders als er niet mee gaan rijden, dat zou ik zeker wel doen.
Hij is namelijk te mooi om (alleen maar) aan de muur te hangen ;-)
kermit schreef:Ik vind Woody te mooi om er echt de grenzen mee op te gaan zoeken, ik zou 'm dan ook alleen maar gebruiken voor de minder heftige ritjes. Als het mijn frame was, maar dat is het niet :)
Dus ga gerust verder met testen, ik volg de belevenissen van Woody graag vanachter mijn pc-schermpje ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

kermit schreef:Ik krijg een beetje de indruk dat het feit dat Woody enkele keren stevig gebruik overleefd heeft ook meteen zou betekenen dat-ie dus qausi onverwoestbaar is. Lijkt mij een wat voorbarige conclusie, uiteindelijk is het een optelsom van alle belastingen boven een bepaalde grens die iets kapot maken of niet.
Er breken vaak genoeg conventionele frames op momenten dat de belasting helemaal niet zo groot is, omdat het voorwerk al gedaan is met eerdere piekbelastingen.

Ik vind Woody te mooi om er echt de grenzen mee op te gaan zoeken, ik zou 'm dan ook alleen maar gebruiken voor de minder heftige ritjes. Als het mijn frame was, maar dat is het niet :)
Dus ga gerust verder met testen, ik volg de belevenissen van Woody graag vanachter mijn pc-schermpje ;-)
Je doelt hier op vermoeiing. Dat werkt bij metalen zoals je het beschrijft.
Maar in hout gaat dat behoorlijk anders.
Hoe kan ik ook niet precies uitleggen omdat ik geen vakken in houtconstructie heb gehad. Maar dat het anders (en volgens mij voordeliger op dit vlak) is weet ik wel.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

We gaan het allemaal vanzelf zien denk ik ;-)

Hopelijk blijft-ie heel, ik heb 'm in het echie gezien en het is echt een heel mooi stukje huisvlijt.
Maar er zitten voor zover ik weet geen werktuigbouwkundige berekeningen achter, dus het blijft een kwestie van trail and error om erachter te komen of Woody alles aan kan wat Thijs ermee uitspookt ;-)
Zelf zou ik er lekker NL-rondjes mee gaan rijden en eventueel springwerk met een andere bike doen. Maar Thijs niet, wat ik ook interessant vind want de grenzen opzoeken zegt uiteindelijk wel meer over wat zo'n frame aankan.

Dit is iig wel een van de sys-topics die ik in de gaten houd, gewoon omdat het een mooi en uniek fietske is :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

kermit schreef:
een kwestie van trail and error
Dit kan geen tikfout zijn toch? Te mooi toepasselijk.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

Nou, eens kijken of ik wielen kan spaken. Voor alles is een eerste keer :-D

leuke velg gescoord bij crc. iets smaller en zwaarder. Maar wel sterker dan de gesneuvelde.

klein deukje maar
Afbeelding
en de nieuwe
Afbeelding
26'er rulezz !!
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Was met houten velgen waarschijnlijk niet gebeurd.....
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

terunky schreef:heb er nog steeds dikke fun mee :D

Afbeelding
Afbeelding
Held!! Volle vertrouwen in je eigen bouwwerk en met deze temperaturen in een korte broek.
“Old, not obsolete”
Plaats reactie