Plus bikes: . . . Het grote 29+/27.5+/26+ en Fatfront topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

MonkeyRider schreef:Ben benieuwd wat je uiteindelijk van die Manitou vindt? Ik heb al eens aan een pro versie gedacht in mijn Krampus, maar meeste reviews zijn niet zo positief over voorvering op 29plus.
Losse componenten zijn duurder als de Willier compleet inderdaad, goeie deal als het lekker stuurt.
Dat eerste zal ik doen. Dat laatste is altijd zo. Al scheelt het nu nog meer :)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sportbilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 17 april 2010, 21:53
Mijn mountainbike: WILIER 503 PLUS /Bulls copperhead 3

Zo, daar was hij vandaag toch al, de Wilier 503 Plus. Wat een beest zeg, en wel even wennen als je jaren op een 26 bij 2,25 inch hebt gereden haha.. Echt brede sloffen dan ineens. Ben zelf ook niet de lichtste, dus 't past me prima. Maar dan de eerste meters, en verrassend soepeltjes rolt ie over de weg. Helaas moest er vandaag nog gewerkt worden, dus 't was al donker en nat. Hopen op redelijk weer dit weekend dus.

#Bigtoysforbigboys ;)
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Cool! Veel plezier ermee!
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

modbreak: No crossposting please!
Grtz
Herperduin
Moderator
Bird Aeris 9 blurple
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Uhm misschien loop ik achter, maar ik overweeg bike erbij te nemen. 27,5+. Even wat anders, fun, modder, what ever...
Cannondale Beast of the East 3 op het vizier.
Iemand ervaring met bewuste bike? Ook mening over 27+ ondertussen na een poosje?
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Afbeelding

Gisteravond in het donker door de sneeuw in het bos gefietst en dat gaat lekker met de plusbanden. 8)
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

ijskonijn schreef:Uhm misschien loop ik achter, maar ik overweeg bike erbij te nemen. 27,5+. Even wat anders, fun, modder, what ever...
Cannondale Beast of the East 3 op het vizier.
Iemand ervaring met bewuste bike? Ook mening over 27+ ondertussen na een poosje?
Of 27,5+ wordt bijna niet gereden of rijders 27,5+ hebben zoveel bikeplezier dat ze geen tijd hebben om op het forum rond te neuzen... :lol:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Rij op het moment niet idd, in afwachting van nieuw frame. Maar miskoop zul je er niet aan doen waarschijnlijk, gewoon proberen
Bird Aeris 9 blurple
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Ik ben erg tevreden over mijn bote 2, ik sluit mij aan bij novaterra
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Haibike Dave schreef:Ik ben erg tevreden over mijn bote 2, ik sluit mij aan bij novaterra
BoTe 3 komt er bij mij aan, ben heel benieuwd.
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Gaaf,daar ga je zeker van genieten. Ik heb nu al meer dingen gedaan met mijn fiets als ik met enig andere fiets zou doen.

Ik ben alleen nog niet van een echte downhill zwart geweest maar zelfs dat moet denk ik nog wel lukken
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ach, zwarte downhill zegt niet zoveel, in winerberg en willingen heb ik met de hardtail alles gereden, was redelijk te doen, zal met mijn nieuwe nog wel ietsje beter gaan. maar een zwarte in oostenrijk of zwitserland oid zal wel wat anders worden denk ik
Bird Aeris 9 blurple
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

ijskonijn schreef:Uhm misschien loop ik achter, maar ik overweeg bike erbij te nemen. 27,5+. Even wat anders, fun, modder, what ever...
Cannondale Beast of the East 3 op het vizier.
Iemand ervaring met bewuste bike? Ook mening over 27+ ondertussen na een poosje?
Hier een tevreden 27.5+ rijder.
De cannondale BOTY zat ook op mijn short list maar vond ik te kort in de wielbasis, en daarom gekozen voor een Ghost Roket.
Heb mijn +bike nu een 6 maanden en ben er erg blij mee, rijd deze bike naast mijn fully`s en heb hem meer voor lokale rondjes en daar zit ook af en toe strand km in, vind ik zonde voor mijn fully`s.
Ik zocht een "do it all" bike en dat is gelukt, rijd er ook black DH trails mee en dat gaat prima, ik pas mijn lijn keuzes wel aan maar voor de rest is het DIKKE fun.
Rijd de bike nu met nobby nic 2.8 voor en achter en dat gaat goed hier in de kop van noord holland, maar heb nu een set magic mary`s 2.8 APEX besteld voor het nieuwe bike seizoen, wil meer grip en sidewall protectie voor snakebitjes.
Ik rijd met biba en kan niet te laag in de spanning, als ik dan een trappetje wat te onstuimig neem sta ik weer een biba te wisselen.
Rol weerstand is wel degelijk merkbaar t.o.v bijvoorbeeld 29x2.6.
Denk dat de + hype wel een beetje voorbij is, dus je gaat je begeven in een selecte club, welkom :-q
Hieronder een linkje naar mijn bike en wat ik er mee uitspook.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=133817" onclick="window.open(this.href);return false;
Suc6 met je BOTY3, zie hem wel verschijnen in het forum.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

ijskonijn schreef:Uhm misschien loop ik achter, maar ik overweeg bike erbij te nemen. 27,5+. Even wat anders, fun, modder, what ever...
Cannondale Beast of the East 3 op het vizier.
Iemand ervaring met bewuste bike? Ook mening over 27+ ondertussen na een poosje?
Ik heb intussen fat (onone) 29plus (krampus) en 27plus (jamis) gereden.....en de Krampus 29plus is nog steeds in gebruik naast een 29er Karate Monkey met 2.6 op xbrede velgen.
Vond 27plus eigenlijk net niks tov 29plus en 29.....maar dat is smaak, denk ik.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Bij mij is het blijvertje ook de 29plus Krampus.
Ook hier is de 27,5plus Dragonslager eruit gegaan. Niet omdat ik het een verkeerd concept vindt, maar omdat ik in de praktijk vooral met de Krampus en mijn Ritchey reed, dus die blijven.
En wat is hier het praktisch nut van?
Plaats reactie