Isaac Cycle 2018 mtb

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Op zich best jammer dat je dat regelmatig ziet bij NL sites die (ook) teksten in het Engels hebben, dat niet alles even goed vertaald wordt. Je zou toch zeggen dat het niet moeilijk is om er even een native speaker (die verstand van taal heeft en bij voorkeur ook NL beheerst) naar te laten kijken... het maakt je site een stuk geloofwaardiger vind ik altijd.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Raar is het dan wellicht ook niet dat je die Isaac´s dan ook zo weinig in het buitenland ziet.

Op die site zitten toch enkele slordigheden die beetje afbreuk doen aan de presentatie. Zou toch eigenlijk niet mogen voorkomen.

Qua fietsen, heb wel eens op zo´n wegfiets gereden, mooie dingen, maar niets voor mij. De MTB´s vind ik totaal niet interessant. Te veel dezelfde (soort) fietsen voor lagere prijzen op de markt.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Dat is ook een beetje hun 'probleem' denk ik; als MTB te weinig uniek en iets te hoog geprijsd, dus kiest de consument idd eerder voor een ander merk dat iets goedkoper is. Lastig hoor, concurreren met de grotere merken op zo'n manier....want je wil toch ook kostendekkend kunnen werken en als klein bedrijf kan je dan niet meteen gaan stunten met prijzen.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Wiel-Maat schreef:Dat is ook een beetje hun 'probleem' denk ik; als MTB te weinig uniek en iets te hoog geprijsd, dus kiest de consument idd eerder voor een ander merk dat iets goedkoper is. Lastig hoor, concurreren met de grotere merken op zo'n manier....want je wil toch ook kostendekkend kunnen werken en als klein bedrijf kan je dan niet meteen gaan stunten met prijzen.
Je kunt je afvragen of dat de markt is waar je als "klein" merk in wil concurreren.

Waarom niet gaan voor een meer "niche" in de markt, van canyon zul je het op prijs nooit winnen en specialized loopt rondjes om je qua marketing.
Durf dan iets unieks neer te zetten, doe iets bijvoorbeeld met staal, gravel of iets in die richting. Genoeg voorbeelden van kleine merken die op die manier hun eigen plek in de markt hebben bevochten.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

[Knuppel in het hoenderhok modus]

mijn vermoeden:

Volgens mij is dit typisch zo'n merk als Vortrieb(Bike-Components), Drössiger(JBS) & Conway(Hartje).
Gemaakt door een groothandel om een reden te hebben om schakelgroepen als OEM in te kunnen kopen.

Alleen ligt bij Isaac(Tehava) de focus vooral op wegfietsen. Maarja, ze willen ook een reden hebben om Shimano en Sram in bulk in te kopen dus hebben ze 2 hardtails erbij "genomen". Achterdempers verkopen ze niet los dus hoeven ze die ook niet in te kopen.

Nu is hier niets mis mee en zullen het zeker prima bikes zijn. Niet spannend, wel goed. Niet vooruitstrevend maar wel degelijk. Niet bedoeld om een verkoopsucces te worden maar wel bedoeld om "gewoon in het productgamma te hebben".
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Gerrie Visser schreef:
Wiel-Maat schreef:Dat is ook een beetje hun 'probleem' denk ik; als MTB te weinig uniek en iets te hoog geprijsd, dus kiest de consument idd eerder voor een ander merk dat iets goedkoper is. Lastig hoor, concurreren met de grotere merken op zo'n manier....want je wil toch ook kostendekkend kunnen werken en als klein bedrijf kan je dan niet meteen gaan stunten met prijzen.
Je kunt je afvragen of dat de markt is waar je als "klein" merk in wil concurreren.

Waarom niet gaan voor een meer "niche" in de markt, van canyon zul je het op prijs nooit winnen en specialized loopt rondjes om je qua marketing.
Durf dan iets unieks neer te zetten, doe iets bijvoorbeeld met staal, gravel of iets in die richting. Genoeg voorbeelden van kleine merken die op die manier hun eigen plek in de markt hebben bevochten.
Ja, precies mijn idee; te weinig uniek. Daar zouden ze zich meer in moeten onderscheiden. Misschien toch iets van koudwatervrees, je moet wel een bepaalde mate van lef hebben om iets anders te presenteren en dan ook hopen dat daar genoeg kopers voor gaan zijn. Ik zou zeggen iets moois en aparts verkoopt zichzelf, maar of een relatief klein bedrijf dat ook zo ziet...

@Doezel: die knuppel/hoenderhok modus: is ook een invalshoek en een reële voorstelling van zaken lijkt me. Waarmee je dus naar alle waarschijnlijkheid niet noemenswaardig veel opzien zal baren met je merk, en da's best jammer voor een NL bedrijf dat een MTB in de markt zet...zoveel aanbod van eigen bodem is er toch niet.
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Doezel, je hebt het waarschijnlijk bij het rechte eind. Wat dat betreft doet hun marketing het toch prima. We overschatten hier de groothandel, het is gewoon een manier om inkoop volume te vergroten, niet om een fiets in de markt te zetten. Aan de andere kant, welk volume merk dat doet nog wel tegenwoordig? Surly, Cotic, Orange?

Wel jammer, want nu heb ik het idee dat de "boswielrenner" regeert bij hun MTB afdeling, de fiets is een typische nederlandse "boswielrenner-mtb".
Met een beetje meer "MTB-hart" zouden ze er een leuk niche-merk van kunnen maken, dat mooie fietsen die echt wat toevoegen aanbiedt.

Ach gelukkig zijn er, ook in nederland, nog genoeg frame-bouwers die mooie frames op maat bouwen. Als ik dan toch bijna 2k€ ga stukslaan op een HT-frame, tja, dan wordt het ook "mijn" fiets.
PaganiProductions

Gerrie Visser schreef:Doezel, je hebt het waarschijnlijk bij het rechte eind. Wat dat betreft doet hun marketing het toch prima. We overschatten hier de groothandel, het is gewoon een manier om inkoop volume te vergroten, niet om een fiets in de markt te zetten. Aan de andere kant, welk volume merk dat doet nog wel tegenwoordig? Surly, Cotic, Orange?

Wel jammer, want nu heb ik het idee dat de "boswielrenner" regeert bij hun MTB afdeling, de fiets is een typische nederlandse "boswielrenner-mtb".
Met een beetje meer "MTB-hart" zouden ze er een leuk niche-merk van kunnen maken, dat mooie fietsen die echt wat toevoegen aanbiedt.

Ach gelukkig zijn er, ook in nederland, nog genoeg frame-bouwers die mooie frames op maat bouwen. Als ik dan toch bijna 2k€ ga stukslaan op een HT-frame, tja, dan wordt het ook "mijn" fiets.
Ik denk dat wij een goede boswieler markt in nederland hebben % 95 rijdt op een hardtail xc bike buitenland is weer een ander verhaal dus de keuze voor hardtail ligt dan voor de hand.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

...en toch is een steeds groter deel van de rijders die ik bv op de UH aantref een fully rijder. Hardtail rijders zijn er nog zat, maar ook flink wat mensen gaan overstag voor het beetje meer comfort en de rug-ontzienende eigenschappen die een fully kan bieden.
PaganiProductions

Wiel-Maat schreef:...en toch is een steeds groter deel van de rijders die ik bv op de UH aantref een fully rijder. Hardtail rijders zijn er nog zat, maar ook flink wat mensen gaan overstag voor het beetje meer comfort en de rug-ontzienende eigenschappen die een fully kan bieden.
Dat is die 5 %
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Wiel-Maat schreef:...en toch is een steeds groter deel van de rijders die ik bv op de UH aantref een fully rijder. Hardtail rijders zijn er nog zat, maar ook flink wat mensen gaan overstag voor het beetje meer comfort en de rug-ontzienende eigenschappen die een fully kan bieden.
... +1

Maar dit is een heel andere discussie.

Nederland is van oudsher een boswielrenner land, in de zomer op de weg, en in de winter de blubber in. Met een xc-fiets, want dat kennen we nu eenmaal.
Met de wat-we-niet-kennen-vreten-we-niet mentaliteit wordt vaak een niet XC-fiets weg gediscussieerd, want die zijn niet efficient, te zwaar of hebben te veel veerweg. Dat heb je toch niet nodig in NL....Een lichte race-HT van 10kg, dat moet het zijn...

Ik denk dat er ook in nederland erg veel te genieten is met een minder race georiënteerde en meer speelse fiets, ook voor de gemiddelde mountainbiker...

Maar zoals ik al zei dit is een andere discussie...

Jammer dat ook de Nederlandse merken vast blijven houden aan ons boswielrenner-imago...
PaganiProductions

Gerrie Visser schreef:
Wiel-Maat schreef:...en toch is een steeds groter deel van de rijders die ik bv op de UH aantref een fully rijder. Hardtail rijders zijn er nog zat, maar ook flink wat mensen gaan overstag voor het beetje meer comfort en de rug-ontzienende eigenschappen die een fully kan bieden.
... +1

Maar dit is een heel andere discussie.

Nederland is van oudsher een boswielrenner land, in de zomer op de weg, en in de winter de blubber in. Met een xc-fiets, want dat kennen we nu eenmaal.
Met de wat-we-niet-kennen-vreten-we-niet mentaliteit wordt vaak een niet XC-fiets weg gediscussieerd, want die zijn niet efficient, te zwaar of hebben te veel veerweg. Dat heb je toch niet nodig in NL....Een lichte race-HT van 10kg, dat moet het zijn...

Ik denk dat er ook in nederland erg veel te genieten is met een minder race georiënteerde en meer speelse fiets, ook voor de gemiddelde mountainbiker...

Maar zoals ik al zei dit is een andere discussie...

Jammer dat ook de Nederlandse merken vast blijven houden aan ons boswielrenner-imago...
ik ben zelf een full time mountainbiker en heb geen racefiets val dus zelf al buiten de norm.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Gerrie Visser schreef:
Wiel-Maat schreef:...en toch is een steeds groter deel van de rijders die ik bv op de UH aantref een fully rijder. Hardtail rijders zijn er nog zat, maar ook flink wat mensen gaan overstag voor het beetje meer comfort en de rug-ontzienende eigenschappen die een fully kan bieden.
... +1

Maar dit is een heel andere discussie.

Nederland is van oudsher een boswielrenner land, in de zomer op de weg, en in de winter de blubber in. Met een xc-fiets, want dat kennen we nu eenmaal.
Met de wat-we-niet-kennen-vreten-we-niet mentaliteit wordt vaak een niet XC-fiets weg gediscussieerd, want die zijn niet efficient, te zwaar of hebben te veel veerweg. Dat heb je toch niet nodig in NL....Een lichte race-HT van 10kg, dat moet het zijn...

Ik denk dat er ook in nederland erg veel te genieten is met een minder race georiënteerde en meer speelse fiets, ook voor de gemiddelde mountainbiker...

Maar zoals ik al zei dit is een andere discussie...

Jammer dat ook de Nederlandse merken vast blijven houden aan ons boswielrenner-imago...
Is idd een andere discussie...maar omdat Pagani ergens weer die kant op stuurde (what's in a name) ging ik er weer op in.

Blijft voor mij wel staan: ik vind die Isaac hardtail op zich best een mooie bike. :wink:
PaganiProductions

dat is weer een ander topic niet deze.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:ik ben zelf een full time mountainbiker en heb geen racefiets val dus zelf al buiten de norm.
Jij bent inderdaad een aparte categorie :winkie: :kiss: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie