Endura flat pedal overschoenen

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kjiratsiekoedel schreef:Endura geeft zelf ook deze maatvoering aan trouwens:
https://www.endurasport.com/product/mt5 ... -overshoe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt, op veel sites stond dat M/L tot 42 was maar dat klopt(e) niet.
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Heb ze inmiddels getest in het veld en de voeten bleven lekker warm en droog ondanks de modder. Heb uiteindelijk wel de XL versie besteld want die M/L kreeg ik met geen mogelijkheid aan (en heb maat 41.5). Ze gaan nog steeds niet echt soepel over de schoenen ( Teva, halfhoog) maar zal wel beter worden na herhaaldelijk gebruik.
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik heb endura trouwens gemaild met de vraag of er een grotere maat gaat komen voor de Nederlanders...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ze geven waarschijnlijk wel antwoord, maar als het net zo’n antwoord is op mijn vraag om langere pijpen voor hun singletrack lange broeken, zal het zeer teleurstellend zijn.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Kapitein Iglo schreef:Ze geven waarschijnlijk wel antwoord, maar als het net zo’n antwoord is op mijn vraag om langere pijpen voor hun singletrack lange broeken, zal het zeer teleurstellend zijn.
Valt mee gelukkig :)
Thanks for your email.

We are currently reviewing the sizing for the MT500 plus overshoe as we have seen such a massive variation in sizes over shoe brands and styles.

We will introduce some additional sizing to the product which is likely to be available early 2018.

We have updated the sizing guide and added a video showing the best way to fit - https://www.endurasport.com/product/mt5 ... -overshoe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik sta perplex! :o :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef:Ik sta perplex! :o :lol:
Dat is een soort Trump-tactiek, om je af te leiden van het feit dat ze niets aan de passing van hun broeken gaan doen... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lars TB schreef:
Kapitein Iglo schreef:Ik sta perplex! :o :lol:
Dat is een soort Trump-tactiek, om je af te leiden van het feit dat ze niets aan de passing van hun broeken gaan doen... :roll:
Dan is het een geslaagde Trumptactiek: het is me namelijk overduidelijk dat dat de uitkomst is :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
pannekoeken
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 13:18
Mijn mountainbike: Bijna alles, als het maar wielen heeft en descent genoeg is om als statussymbool te dienen
Contacteer:

De singletrack trouser II:
https://www.endurasport.com/product/sin ... k-trouser/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is in pijplengte 2cm langer geworden, daarnaast geschikt gemaakt voor het rijden met bescherming. De knie is dus wijder dan voorheen.

De MT500 Spray trouser is in pijplengte langer, wellicht dat je deze beter past?

Nu terug naar de overschoen ;)
We zijn tijdens het ontwikkelen er achter gekomen dat er meer verfijning noodzakelijk was om grotere maten te kunnen produceren, maar toen was de zool al geproduceerd. Bij verschillende pas-sessies hebben we gezien dat de maatboog moest verschuiven. Ieder merk heeft een andere zool en ieder type ook nog eens, ja dat wisten we al, maar de zool was al geproduceerd.

Dus volgend seizoen komen we met maat 44-45 misschien zelfs 46,

Voor nu:
S/M M/L L/XL
EU 37-39 40-41 42-43
US5.5-6.5 7.5-8.5 9-10

Laat het regenen!
Was Dr Paaj... Maar software maken is menselijk dus door een fout ben ik om zeep geholpen
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

Ik heb maat 43 fiveten elements en maat L/XL mt500 plus aangeschaft. Volgens endura moet het passen, maar bij mij passen ze voor geen meter. Na tien minuten ploeteren en foeteren zitten ze enigzins om je schoen. Eentje zat recht en de ander scheef met de zool net niet over de hiel en zo strak dat het met geen mogeljkheid te verschuiven is. Om ze uit te krijgen moet je de schoenen met overschoenen uittrekken en ze met veel geweld afstropen. Dat blijft op op den duur niet heel. Ze gaan terug naar de webwinkel.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Bertus51 schreef:Ik heb maat 43 fiveten elements en maat L/XL mt500 plus aangeschaft. Volgens endura moet het passen, maar bij mij passen ze voor geen meter. Na tien minuten ploeteren en foeteren zitten ze enigzins om je schoen. Eentje zat recht en de ander scheef met de zool net niet over de hiel en zo strak dat het met geen mogeljkheid te verschuiven is. Om ze uit te krijgen moet je de schoenen met overschoenen uittrekken en ze met veel geweld afstropen. Dat blijft op op den duur niet heel. Ze gaan terug naar de webwinkel.
Hier ook de elements maar dan in 42,5 en dat gaat net (waarbij ik overigens qua zoolmaten geen verschil met de mt42 contacts kan ontdekken).
Je kan er trouwens prima op lopen en autorijden dus de volgende keer dat ik ze aantrek doe ik dat thuis. En mss dat een beetje zeepsop ook wil helpen, dat zal ik ook eens testen :)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Heb hier nog een nieuw setje liggen (L-XL) ..... dus als iemand interesse heeft ..... voor mij zijn ze te klein :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vond het eerst wel interessant aangezien ik het hele jaar door met flats fiets, ook op de wegfiets.

Maar achteraf vind ik het niet nodig.
De dagen dat de temperatuur dik onder 0 zit zijn ook minimaal.
En dan doen goede sokken een heleboel goeds.

Ook regenritten zijn met Sealzkins geen probleem.
Plaats reactie