Brede band voor cyclo???

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
marc s
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 11 maart 2008, 12:17
Mijn mountainbike: Lelystad

Tijdens de toertocht (Utrechtse Heuvelrug, leuke tocht) afgelopen weekend vond ik ineens een scheur in m’n buitenband (Surly Knard 41mm draad) van de Straggler, lucht voor een groot deel er uit en met ongeveer 1 bar de laatste km’s heeeeel voorzichtig uitgereden.

Nu wil ik wel graag weer een 38-43mm bandje hcomfort en grip zijn wel lekker), nu tubeless. Helaas kan ik geen tubeless Knard vinden (die bevalt wel als all-round band). Iemand tips voor tubeless 41knard of een andere band in ongeveer dit formaat die all-found aardig presteert en dus niet meteen alle kanten op gaat bij een beetje modder.

Inmiddels al aardig wat sites bekeken, maar vind een band in deze maat lastig.
Surly Karate Monkey, Surly Ogre (voor van alles), Cannondale Synapse, Cannondale Scalpel SE
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Heb je al contact gezocht met Just Pedal in Amersfoort? Jelle heeft een ander assortiment dan de reguliere webshops/fietsenmakers.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Paar voorbeelden, er staat meer tussen. Het is en beetje zoeken tussen de vele banden.

https://www.bike-components.de/en/Tyres ... c&limit=60" onclick="window.open(this.href);return false;
Maxxis Rambler
WTB Nano 40
Schwalbe Hurricane
Maxxis Ravager

https://www.bike24.com/1.php?mid=0;pgc= ... ;content=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Bontrager LT3 700x38C Cross-Tire
Schwalbe Smart Sam
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

http://maxxistires.de/produkte/cyclocross-gravel/" onclick="window.open(this.href);return false;
marc s
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 11 maart 2008, 12:17
Mijn mountainbike: Lelystad

Net bij Jelle een setje WTB nano’s en een setje WTB resolute besteld..

Even wachten en dat weer met de cyclo/gravelracert op pad..
Surly Karate Monkey, Surly Ogre (voor van alles), Cannondale Synapse, Cannondale Scalpel SE
DeGlenne
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 15:25
Mijn mountainbike: Kona Honzo st,Kona Unit,Kona Paddywagon

Ik wou het net zeggen, ik rij op mijn rove met wtb resolute 42. Vind dit echt superbandjes! Bolt goed en super zijdelinkse grip ook zowel op droog als op modderig parcours. Voor mij mijn favoriet.
Plaats reactie