Vervanger voor de Teasi

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Hallo,
Ik heb nu een jaar of 3-4 een Teasi navigatiesysteem gebruikt.
Ik noet zeggen dat dit een gok was omdat ik al wel het een en ander las over vastlopers ed, maar daar heb ik nooit last van gehad.
Maar nu is die sinds de Rdhf dit jaar langzaam aan het overleiden(is toen vocht tussen de schermlagen gekomen)op het moment reageert die niet meer goed, hij ziet wat ik aantik 3cm te ver naar rechts. Schermkalibratie gedaan, maar dat werkt maar voor max 1min, totale reset haalt ook niks uit.
Er moet dus een nieuwe komen, maar welke?
Wat ik bij de Teasi heel fijn vond was het navigeren/ een Gpx narijden(mede door het grote scherm).
Nou heb ik mijn oog laten vallen op de Wahoo elemnt (bolt).
Kan je hier ook goed mee een route nafietsen?
Als ik nu zou kiezen zou ik gaan voor de gewone versie omdat die groter is en dus duidelijker dan de kleinere bolt.
Of hebben jullie goede alternatieven? Die dan wel enigszins in dezelfde prijsklasse zitten.
Heb geen vast budget, maar heb wel graag het meeste waar voor mijn geld.
De batterij moet wel een tijd mee kunnen gaan, met de Teasi ook de crunching teeth gedaan via het forum, dus hij moet wel 100+km kunnen navigeren (zeg 6-7uur)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik heb tot volle tevredenheid al bijna 10 jaar een Garmin Edge 605. Werkt nog steeds perfekt. Worden op Marktplaats (of de Edge 705)voor een prikkie aangeboden. Die zijn wel waterdicht.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Wat je bij de Elemnt even goed moet 'proberen' of zien is hoe je het navigeren/narijden met het grijstonen scherm ervaart. Dat is namelijk best een ander gezicht dan met een kleurenscherm.

Als je dat prima vind werken, dan is de Bryton 530 zeker ook een overweging waard. Flink goedkoper en veelal dezelfde features. Mantel heeft er een mooie review van in hun blog.

Nafietsen met kleinere schermen ben ik persoonlijk geen fan van.

Wij van WC-eend ;) kunnen de Polar V650 aanbevelen. Goedkoop, ruim kleurenscherm, erg lange batterijduur, routes narijden. Zit er allemaal op.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Wij van WC-eend ;) kunnen de Polar V650 aanbevelen. Goedkoop, ruim kleurenscherm, erg lange batterijduur, routes narijden. Zit er allemaal op.
+1

Ik heb zelf ook de overstap van de Teasi One2 naar de Polar V650 gemaakt en heb er nog geen moment spijt van gehad. Groot helder kleurenscherm, waarvan de indeling helemaal naar eigen wens in te delen is. De batterijduur is super, dit jaar na de Elfstedentocht nog ruim 40% over. Zonder navigatie, wel met hartslagband om.

Enige wat hij niet heeft t.o.v. de Teasi is turn by turn navigatie, maar gewoon een rode lijn die je moet volgen. Maar ook dit werkt gewoon erg goed en heeft mij nog nooit verkeerd doen rijden. En ook gunstig geprijsd t.o.v. bijvoorbeeld Garmin :-q
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Een waterdichte smartphone. Is een draadje over alhier.
Of via MP een ETrex of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Gewoon een nieuwe Teasi?
Plaats reactie